50 درصد از مینی بوس های برون شهری فرسوده هستند

به گزارش دور زمین، مشاور سازمان راهداری در امور نوسازی گفت: بیش از یک سوم از خودروهای سنگین و سواری های برون شهری فرسوده هستند.

50 درصد از مینی بوس های برون شهری فرسوده هستند

آقای صدرالله بمانا گفت: حدود 30 درصد از کامیون ها و 50 درصد از مینی بوس ها در کشور فرسوده هستند که این آمار نشان می دهد که بیش از یک سوم خودرو های کشور فرسوده هستند که باید نوسازی شوند.

به گفته مشاور سازمان راهداری در امر نوسازی ناوگان طبق قانون، کامیون های فرسوده نباید در جابه جایی کالا و مسافر تردد داشته باشند و در صورتی که تردد کنند باید روزی 50 هزار تومان جریمه شوند، اما شاهد آن هستیم که اجرا نشده است.

پیش از این هم اعلام شده بود بیمه شخص ثالث برای این ناوگان صادر نشود، اما بعد از گذشت مدتی شاهد آن بودیم که رای هیئت عمومی دیوان عدالت اداری این آیین نامه را ملغی کرد و همین امر باعث افزایش تعداد خودرو های فرسوده و همچنین گران شدن آن ها شد، به طوری که کامیون از 160 میلیون تومان به 600 میلیون تومان رسید و از طرفی هم قانونی وجود نداشت که جلوی این فرسودگی خودرو ها را بگیرد.

در سال های اخیر نوسازی ناوگان جزو اولویت ها قرار گرفته که بخشی از آن از طریق تولید و واردات اجرا شده است. در سال گذشته مجوز واردات کامیون های اروپایی سه ساله داده شد، اما از 2 هزار دستگاه تنها یک هزار دستگاه پلاک گذاری شد.

خبرنگاران اقتصادی راه و شهرسازی

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 28 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 28 اردیبهشت 1401 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 5179

به "50 درصد از مینی بوس های برون شهری فرسوده هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "50 درصد از مینی بوس های برون شهری فرسوده هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید