3 خواسته دانشجویان از رئیس سازمان صداوسیما

به گزارش دور زمین، جمعی از دانشجویان طی نامه ای به رئیس سازمان صدا و سیما خواهان انجام آزمایش نهایی از همه دانشجویان مشکوک به کرونا، عذرخواهی رسمی از خانواده دانشجویان و برخورد با عاملان ایجاد بحران در دانشگاه صداوسیما شدند.

3 خواسته دانشجویان از رئیس سازمان صداوسیما

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات تحصیل انگلیس هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی انگلیس، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی انگلستان، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های انگلیس انتخاب کنید.

به گزارش خبرنگار حوزه صنفی گروه دانشگاه خبرگزاری خبرنگاران، جمعی از دانشجویان دانشگاه صداوسیما طی نامه ای به رئیس سازمان صدا و سیما با اعلام نارضایتی از برخورد و مدیریت مسئولان دانشگاه خواهان انجام آزمایش نهایی از همه دانشجویان مشکوک به کرونا که به شهرهایشان فرستاده شده اند با قبول هزینه از طرف دانشگاه، دلجویی و عذرخواهی رسمی از خانواده دانشجویانی که با وجود مخالفت های شدید مجبور به فرستادن عزیزانشان به تهران شدند و برخورد با عاملان ایجاد این بحران برای دانشجویان و خانواده هایشان در دانشگاه صداوسیما شدند.

متن نامه جمعی از دانشجویان دانشگاه صداوسیما به رئیس سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران به توضیح زیر است:

بسمه تعالی

جناب آقای دکتر علی عسگری

ریاست محترم سازمان صداوسیما جمهوری اسلامی

با سلام و عرض احترام

به استحضار می رساند درحالی که از تاریخ 13 تیرماه امسال ستاد ملی مقابله با کرونا نسبت به شرایط خطرناک استان تهران هشدار داده بود و نسبت به اعمال خود قرنطینگی شهروندان، عدم تجمع، خودداری از سفرهای غیرضروری، در خانه ماندن و تا حد امکان عدم استفاده از وسایل نقلیه عمومی توصیه نموده بود. دانشگاه صداوسیما در تصمیمی عجیب، اقدام به بازگشایی خوابگاه ها و حضوری کردن امتحانات خاتمه ترم نمود.

به نحوی که تمام دانشجویان مقاطع کاردانی و کارشناسی دانشگاه، برای برگزاری امتحانات حضوری، مجبور به حضور در دانشگاه شدند. حال آن که بیشتر از نیمی از دانشجویان این دانشگاه، ساکن شهرستان های اقصی نقاط کشور و بعضاً محدوده های قرمز کرونایی هستند که برای رسیدن به تهران باید ساعت ها سفر نمایند و بدیهی است که ممکن است ناقل کرونا از شهرستان به خوابگاه های دانشگاه سازمان بوده باشند.

تلخی ماجرا آنجاست که قبل از جدی شدن این تصمیم، دانشجویان به روش های مختلف، به مسئولان محترم دانشگاه مطالبات را بیان کردند و کوشش کردند تا نقدها خود و زنگ خطر را به گوش ایشان برسانند اما با کمال تأسف با تهدید به کمیته انضباطی و برچسب هایی هم چون تهرانی، بی انضباط، عده معدود و با مقاصد خاص روبرو شدند و بالاخره آنچه توسط دانشجویان و خانواده هایشان پیش بینی می شد و مورد دغدغه بود متأسفانه رخ داد...

در مورخ 30 تیر و در پی کشف چند دانشجوی خوابگاهی مشکوک به کرونا، دانشگاه در اقدامی شتاب زده دستور به تخلیه هرچه سریع تر خوابگاه ها و لغو همه امتحانات مجازی را در سکوت خبری داد؛ اما نوع برخورد نامسئولانه ریاست دانشگاه صداوسیما با دانشجویان مشکوک به کرونا، خبر از سوءتدبیر و بی برنامگی مدیریتی دانشگاه رسانه ملی می دهد که ضربات این تصمیم برای سازمان صداوسیما و دانشجویان جبران ناپذیر است.

با استناد به پاسخ آزمایش و نسخه چند تن از دانشجویان که پس از معاینه و تست اولیه کرونا در مرکز بهداشت صداوسیما و دریافت گواهی قرنطینه از پزشک، نزد مسئولان دانشگاه رفته و شرایط خود را گزارش می نمایند اما با سهل انگاری و بی اهمیتی توسط مسئولان امر روبه رو می شوند و به آن ها پاسخ داده می گردد که دانشگاه در این اتفاق مسئولیتی را نمی پذیرد.

تنها راه چارهی که دانشگاه در برابر این اتفاق پیش رو می گذارد تخلیه فوری خوابگاه است و به آن ها دستور برگشت به شهرستان خودشان را می دهند، این دانشجویان که بنا به دستور پزشک احتیاج به ارزیابی مجدد و تست معتبرتر داشتند، باحال بسیار نامساعد از خوابگاه نیز رانده می شوند.

کمترین اقدامی که از دانشگاه انتظار می رفت قرنطینه دانشجویان مشکوک و دارای علائم بسیار شبیه به کرونا در مدت زمان دستور پزشک متخصص و آزمایش های نهایی جهت اطمینان به شرایط بیماری این عزیزان بود که مدیران محترم دانشگاه به دلیل فکر نکردن به این احتمالات قوی، راه حلی نداشتند.

مسئولان دانشگاه تنها به این بسنده کردند که مسئول بهداشت سازمان دستور به استراحت و قرنطینه منزل داده اند و نه در خوابگاه.

حال آن که هر عقل سلیمی انتظار دارد دانشجویی که به زور و اجبار و با اعتماد به پروتکل ها و تدابیر وعده داده شده به تهران آمده مورد مراقبت و قرنطینه چندروزه و آزمایش های pcr و سی تی اسکن قرار بگیرد و بعد در صورت عدم ابتلای قطعی روانه منزل شوند.

ریاست محترم رسانه ملی، حال در اینجا چند سؤال برای ما دانشجویان دانشگاه صداوسیما که آینده ساز این سازمانیم مطرح است:

1. ماجرا چیست که رسانه ملی، هرروز از آمار ابتلا به کرونا و لزوم رعایت پروتکل ها و فاصله گذاری اجتماعی و غیره سخن می گوید، اما دانشگاه تحت امر همین سازمان، جان دانشجویان خود را به دلیل خودرأیی و لجاجت در مدیریت و صرفاً برای چند امتحان ترمی جان دانشجویان و خانواده هایشان را به خطر می اندازد؟

2. دکتر اسفندیاری ریاست دانشگاه به چه دلیل و به اطمینان کدام تدابیر پیشگیرانه، اصرار به برگزاری امتحانات حضوری و کشاندن چند صد دانشجو از اقصی نقاط کشور و تجمیع آن ها در خوابگاه داشته اند؟

حالا که مجبور به غیرحضوری شدن امتحانات شده اند، چه راه چارهی پیش می گیرند؟ پس چرا این راه چاره را از همان ابتدا و پیش از به وجود آمدن همه این مخاطرات ارائه ندادند؟ جان دانشجویان و خانواده هایشان این قدر کم اهمیت است و در معادلات تصمیم گیری مدیران دانشگاه نیست؟

3. چرا تدابیر پیشگیرانه مورد ادعای رئیس محترم دانشگاه، توان پیشگیری از ابتلای دانشجویان را نداشت و درنهایت تدابیری برای ابتلای احتمالی نیز وجود نداشت؟ و بازهم دانشگاه مجبور به عقب نشینی و لغو امتحانات، آن هم در روزهای واپسین شده است؟ اگر تعطیلی دانشگاه به دلیل شرایط قرمز شهر تهران بوده پس چرا از سه روز پیش ازاین که هشدار داده شد دانشگاه اقدامی نکرد و اگر تعطیلی خوابگاه و دانشگاه به دلیل مشکوک بودن دانشجویان به ابتلای کرونا بود، پس چرا این دانشجویان را با بی مسئولیتی به سمت شهرستان هایشان روانه کردند؟

4. اکنون که بیش از نیمی از دانشجویان خوابگاهی، به اجبار در کمتر از 24 ساعت به شهرستان ها و خانه هایشان بازگردانده شده اند، آقای اسفندیاری از کدام قرنطینه و کدام درمان سخن می گویند؟ مسئول ابتلای احتمالی خانواده های دانشجویان مشکوک و ناقل در شهرستان های مقصد کیست؟

ما دانشجویان دانشگاه صداوسیما که سکوت در برابر این بی تدبیری و حقوق ضایع شده هم دانشگاهیان و خوابگاهی مان را خیانت می دانیم با اعلام نارضایتی از برخورد و مدیریت مسئولان دانشگاه از شما به عنوان رئیس دلسوز سازمان درخواست می کنیم:

1- انجام آزمایش نهایی از همه دانشجویان مشکوک به کرونا که به شهرهایشان فرستاده شده اند با قبول هزینه از طرف دانشگاه جهت اطمینان نهایی و کاهش استرس همه دانشجویان ساکن خوابگاه.

2- دلجویی و عذرخواهی رسمی از خانواده دانشجویانی که با وجود مخالفت های شدید مجبور به فرستادن عزیزانشان به تهران شدند و در نهایت نیز با تحمل چند روز دل شوره این بار نگران سلامت فرزندانی هستند که نمی دانند ناقل بیماری هستند و یا سالم اند؟

3. برخورد با عاملان ایجاد این بحران برای دانشجویان و خانواده هایشان در دانشگاه صداوسیما.

امیدواریم جنابعالی که مدیری دلسوز و پدری مهربان برای دانشجویان دانشگاه صداوسیما هستید دلسوزانه و متعهد، پیگیر مطالبات و سؤالات ما دانشجویان دانشگاه سازمان صداوسیما که جزئی از این خانواده عظیم هستیم را دستور بفرمایید.

از خداوند متعال توفیق هر چه بیشتر خدمت به مردم و انقلاب اسلامی را برای شما، مجموعه سازمان صداوسیما و همه دانشجویان خواهانیم.

و الله المستعان

جمعی از دانشجویان دانشگاه صداوسیما

سوم مردادماه 1399

4084/پ

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا
انتشار: 10 آبان 1399 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 3344

به "3 خواسته دانشجویان از رئیس سازمان صداوسیما" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "3 خواسته دانشجویان از رئیس سازمان صداوسیما"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید