16 کوهنورد مفقود شده نجات یافتند

به گزارش دور زمین، سرپرست فرمانداری شهرستان آبیک گفت: کوهنوردان مفقود شده در گردنه ایلوند واقع در مرز شهرستان آبیک و طالقان نجات یافته و در حال حاضر شرایط جسمانی آن ها مساعد است.

16 کوهنورد مفقود شده نجات یافتند

به گزارش ایلنا، حامد فتوحی با اعلام این خبر اظهار کرد: تیم 16 نفره کوهنوردی قزوینی دیروز در راه برگشت به سمت گردنه ایلوند منطقه مشترک بین شهرستان آبیک و طالقان، با معدن متروکه ای بین زیاران و خورانک روبرو شده و متوجه می شوند راستا برگشت آن ها اشتباه بوده است.

سرپرست فرمانداری شهرستان آبیک ادامه داد: این تیم کوهنوردی با مسئولان هیئت کوهنوردی استان قزوین تماس گرفته و درخواست یاری می نمایند و به محض اطلاع، تیم های امدادی از شهرستان آبیک شامل 2 تیم هلال احمر به منطقه اعزام می شوند.

وی مطرح نمود: طبق آخرین پیگیری، تیم امداد هلال احمر به کوهنوردان رسیده و نسبت به گرم کردن محیط، ایزوله و تغذیه کوهنوردان اقدامات لازم را انجام داده اند.

سرپرست فرمانداری شهرستان آبیک اعلام کرد: در ارتفاعات منطقه گردنه ایلوند اندازه برف به 2 تا 2.5 متر رسیده بود و همین امر امدادرسانی را با تاخیر روبرو کرد که خوشبختانه عملیات امداد و نجات مطلوب بوده و این عملیات با موفقیت به خاتمه رسید.

منبع: فرارو
انتشار: 1 خرداد 1401 بروزرسانی: 1 خرداد 1401 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 5579

به "16 کوهنورد مفقود شده نجات یافتند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "16 کوهنورد مفقود شده نجات یافتند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید