تور افریقای جنوبی: 10 سوغات آفریقای جنوبی که نباید از دست داد!

به گزارش دور زمین، خریدن وسایلی که بعدها خاطرات سفر را برای ما زنده سازد، همیشه یکی از تجربیات جالب تورهای گردشگری است. از آنجایی که تور آفریقای جنوبی یک تجربه سراسر شگفتی است، پس خرید سوغات آفریقای جنوبی برای زنده نگه داشتن خاطرات این سفر الزامی است.

تور افریقای جنوبی: 10 سوغات آفریقای جنوبی که نباید از دست داد!

با تور افریقای جنوبی یه جذابترین کشور قاره آفریقا سفر کنید، ترکیبی از سافاری های دلنشین و اقامت در هتل های لوکس ژوهانسبورگ را در این سفر پر هیجان تجربه کنید.

بعلاوه می توانیم با خریدن سوغات آفریقای جنوبی برای دوستان و نزدیکان، مقدار علاقه خود به آنها را نشان دهیم. آفریقای جنوبی با داشتن فرهنگ قدیمی، اصیل و متفاوت طیف گسترده ای از سوغاتی ها را پیش روی شما قرار می دهد؛ از خوراکی ها و نوشیدنی های خوشمزه تا صنایع دستی زیبا و شگفت انگیز.

تا انتهای این مقاله از وبلاگ ققنوس همراه باشید تا با 10 تا از برترین سوغاتی های آفریقای جنوبی آشنا شوید.

چای رویبوس (Rooibos)

آمارولا (Amarula)

ظروف سرامیکی آردمور (Ardmore)

منجوق دوزی

سبدبافی

کلاه ماکاراپا و ووووزلا (Makarapa Hat &Vuvuzela)

محصولات چرمی

ادویه جات

کنده کاری روی چوب

آشنایی با سوغات آفریقای جنوبی

چای رویبوس (Rooibos)

یکی از برترین و اصیل ترین سوغاتی های آفریقای جنوبی که حتما باید بخرید، چای رویبوس است. این چای از برگ های گیاه رویبوس تهیه می گردد و باید بدانید که این گیاه در هیچ کجای دنیا جز منطقه ای خاص در آفریقای جنوبی پیدا نمی گردد. به همین علت است که می گوییم خرید این سوغات آفریقای جنوبی را نباید به هیچوجه فراموش کنید.

اگرچه محل اصلی فراوری این سوغات آفریقای جنوبی منطقه سدربرگ است، اما تقریبا در تمام شهرهای آفریقای جنوبی می توانید این سوغاتی آفریقای جنوبی را پیدا کنید. کافیست سری به مراکز خرید ژوهانسبورگ، کیپ تاون یا دیگر شهرها بزنید تا انواع مختلفی از این چای با طعم های متفاوت را پیدا کنید.

اما اگر آنچنان علاقه ای به چای ندارید، می توانید از محصولات زیبایی رویبوس بهره ببرید. این محصولات به علت خاستگاه طبیعی و گیاهی خود، تاثیر مثبتی بر سلامت پوست شما خواهند داشت.

آمارولا (Amarula)

آفریقا سرزمین عجایب و شگفتی هاست و یکی از میوه های عجیب این کشور، آمارولا نام دارد. اهالی آفریقای جنوبی با استفاده از این گیاه و خامه، یک نوشیدنی خوشمزه درست می نمایند که از معروف ترین سوغات آفریقای جنوبی است.

آمارولا شناخته شده ترین نوشیدنی آفریقای جنوبی است و می توانید آن را همراه با بستنی سرو کنید تا طعم شگفت انگیزش برای همواره زیر زبانتان بماند.

ظروف سرامیکی آردمور (Ardmore)

اهالی آفریقای جنوبی سابقه ای طولانی در ساخت ظروف سفالی دارند اما با اینحال از سال 1985 میلادی، این هنر دچار تحول عظیمی شد. کارگاه فراوری سرامیک آردمور در منطقه کوازولو (KwaZulu) سبک جدیدی از فراوری محصولات سرامیکی و سفالی را شروع کرد که خیلی زود به معروفیتی استثنایی در دنیا رسید.

این مجموعه با استفاده از هنر صنعتگران محلی آفریقای جنوبی، ظروف و مجسمه های سفالی شگفت انگیزی فراوری می نماید که هر کدام با دیگری متمایز هستند و به همین علت، امروز محصولات سرامیکی آردمور از برترین سوغات آفریقای جنوبی به شمار می فرایند.

منجوق دوزی

یکی از سوغاتی های آفریقای جنوبی که می توانید در هر گوشه از شهرهای آفریقای جنوبی پیدا کنید، محصولات و صنایع دستی منجوق دوزی شده است. این محصولات در انواع مختلفی از قبیل دستبند، اشکال حیوانات و … درست می شوند و به علت ظاهر مجذوب کننده و بامزه و بعلاوه قیمت کم، مناسب ترین سوغات آفریقای جنوبی برای دوستانتان خواهد بود.

هنرمندان ژوهانسبورگ مهارت بالایی در درست کردن محصولات منجوق دوزی دارند و این محصولات به نوعی سوغات ژوهانسبورگ حساب می شوند.

هنرمندان ژوهانسبورگ مهارت بالایی در درست کردن محصولات منجوق دوزی دارند و این محصولات به نوعی سوغات ژوهانسبورگ حساب می شوند.

سبدبافی

یکی دیگر از محصولات آفریقای جنوبی که امروزه هواداران بسیاری در سراسر دنیا دارد و افراد بسیاری آن را به عنوان سوغات آفریقای جنوبی انتخاب می نمایند، سبدهای دست بافت آفریقای جنوبی است. اگرچه این محصولات زمانی به عنوان ابزار زندگی روزمره اهالی آفریقای جنوبی تهیه می شده است، اما امروزه یک کالای تزئینی و دکوری برای گردشگران به شمار می رود و می توانید آنها را در اشکال، میزان ها و رنگ های متفاوت تهیه کنید.

کلاه ماکاراپا و ووووزلا (Makarapa Hat &Vuvuzela)

اهالی آفریقای جنوبی هواداران متعصب تیم های ورزشی خود هستند و هنر خود را در این زمینه نیز به نمایش گذاشته اند. اگر شما نیز به ورزش علاقه دارید، بد نیست یک کلاه ماکاراپا را به عنوان سوغات آفریقای جنوبی با خود به منزل ببرید. ماکاراپا در واقع همان کلاه های ایمنی هستند اما اهالی آفریقای جنوبی آنها را با استفاده از رنگ و برش تزئین می نمایند.

بعلاوه یکی دیگر از سوغاتی های آفریقای جنوبی که از زمان برگزاری جام دنیای 2010 در دنیا به معروفیت رسید، شیپور ووووزلا است. این شیپور که در مسابقات ورزشی استفاده می گردد، صدایی ممتد شبیه به صدای فیل دارد و به نمادی از ورزش آفریقای جنوبی تبدیل شده است. این شیپور را می توانید به عنوان سوغات کیپ تاون برای دوستان هوادار فوتبال خود بخرید.

محصولات چرمی

اگه از آن دسته افرادی هستید که به مد و فشن اهمیت می دهید، آفریقای جنوبی و محصولات چرمی این کشور می تواند شما را حسابی سر ذوق بیاورد. محصولات چرمی از برترین سوغات آفریقای جنوبی هستند که با استفاده از چرم حیواناتی مانند گاو و شترمرغ درست می شوند.

فراوریی های چرم آفریقای جنوبی انواع مختلفی از کیف، کفش، کمربند و … را با استفاده از برترین انواع چرم تهیه می نمایند و از آنجایی که هنر و فرهنگ آفریقای جنوبی را نیز با آن ترکیب می نمایند، محصولاتی استثنایی و زیبا به وجود می آورند که در هیچ کجای دنیا مانند آن را نخواهید یافت.

ادویه جات

کشوری مانند آفریقای جنوبی با فرهنگ متفاوت و طبیعت متمایز، طبیعتاً باید ادویه های شگفت انگیزی نیز داشته باشد. به خصوص در شهری مانند دوربان که هندوستانی های زیادی در آن زندگی نموده اند، بازار ادویه جات رنگ و بوی دیگری دارد.

با خرید ادویه های خوش عطر و بوی دوربان می توانید تا مدت ها از این سوغات آفریقای جنوبی در پخت غذاهای خوشمزه بهره ببرید و خاطرات تور آفریقای جنوبی را برای خود زنده سازید.

کنده کاری روی چوب

یکی دیگر از سوغاتی های آفریقای جنوبی که به نمادی از این کشور و یکی از جاذبه های آفریقای جنوبی تبدیل شده است، صنایع دستی کنده کاری روی چوب این کشور است.

قبایل آفریقای جنوبی با استفاده از هنر محصولات تزئینی چوبی زیبایی در اشکال و میزان های گوناگون درست می نمایند که می تواند زینت بخش خانه شما باشد.

ماسک های سنتی قبیله های آفریقایی یکی از مجذوب کننده ترین محصولات کنده کاری روی چوب در آفریقای جنوبی است که روح و فرهنگ این کشور را در خود دارد.

منبع: ققنوس
انتشار: 15 آذر 1400 بروزرسانی: 15 آذر 1400 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 4651

به "تور افریقای جنوبی: 10 سوغات آفریقای جنوبی که نباید از دست داد!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور افریقای جنوبی: 10 سوغات آفریقای جنوبی که نباید از دست داد!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید