10 راه برای افزایش عمر باتری تلفن های همراه

به گزارش دور زمین، بسیاری از گوشی های هوشمند دسترسی مستقیم به باتری ندارند؛ مانند گوشی های اپل و سامسونگ. علاوه بر این تعویض باتری نه تنها گران است که نگرانی های زیست محیطی هم دارد. در واقع موبایل های هوشمند یک فاجعه محیطی هستند و افزایش طول عمر باتری موبایل به کاهش آلودگی یاری می نماید. در ادامه راه های افزایش طول عمر باتری موبایل را شرح می دهیم.

10 راه برای افزایش عمر باتری تلفن های همراه

1. چگونه باتری موبایل تخریب می گردد

باتری موبایل به طور مثال ظرفیت 5000 هزار بار شارژ را دارد و این ظرفیت از صفر درصد و تا 100% را دربر می گیرد؛ اما هنگامی که موبایل مان 75% شارژ دارد ولی شارژ می کنیم یکی از آن ظرفیت کم نموده در حالی که به جای 100%، یک چهارم آن یعنی 25% دریافت نموده ایم. هنگامی که باتری موبایل کمتر از20% شد بهتر است آن را شارژ کنیم.

2. در گرما و سرمای شدید موبایل را قرار ندهیم

گرما و سرمای شدید عمر باتری موبایل را کاهش می دهد. پس بهتر است اگر برای مسافرت به اقلیم های سردسیر و گرم سیر می رویم تا حدامکان موبایل را در ماشین بگذاریم و در معرض نور مستقیم آفتاب، باران و رطوبت قرار ندهیم.

3. شارژرهای سریع

امروزه شارژرهایی به نام شارژرهای سریع به بازار آمده که که باعث کاهش طول عمر باتری موبایل ها می شوند. باید به یاد داشته باشیم، به غیر از مواقع اضطراری از آنها استفاده نکنیم.

4. نگذاریم به صفر درصد برسد

درست است که ما می خواهیم حداکثر استفاده را از ظرفیت دفعات شارژی باتری ببریم اما این موضوع نباید باعث گردد که ما وقتی موبایل صفردرصد شارژ دارد آن را به شارژ بزنیم. در واقع هر زمانی که باتری به صفر می رسد ممکن است از کار بیفتد. بنابراین نباید بگذاریم شارژ موبایل به صفر درصد برسد.

در این زمینه بخوانید:

  • قیمت گوشی موبایل چقدر مقرون به صرفه شد؟ مقایسه قیمت روز 20 مدل پرطرفدار بازار
  • 10 مدل از گوشی های موبایل پرطرفدار و زیر 5 میلیون تومان

5. تا 50% شارژ خوب است

اگر عجله نداریم و می توانیم زمان بیشتری را برای شارژ کردن موبایلمان بگذاریم بهتر است آن را در دو مرحله شارژ کنیم یعنی یک مرحله تا 50% و در مرحله بعدی تا100% در این صورت به باتری فشار کمتری می آید.

6. شارژ خالی کردن

هنگامی که نکات بالا را رعایت و تنها از یک شارژر اورجینال برای شارژ کردن موبایل استفاده کنیم دیگر زودتر از حد معمول شارژ تمام نمی نماید به طور معمول 100% شارژ باید تا 12 ساعت (اگر با آن میانه کار کنید) دوام داشته باشد.

7. نور صفحه

نور صفحه موبایل را کم کنید، تا ال.ای.دی های صفحه موبایل برای فراوری نور بیشتر، باتری بیشتری مصرف نکند و در این صورت دیرتر شارژ تمام می گردد.

8. قفل اتوماتیک

اگر به تنظیمات موبایل سر زده باشیم گزینه قفل اتوماتیک به چشم مان خورده است. در آنجا انتخاب می کنیم تا چند ثانیه (یا دقیقه) اگر صفحه موبایل لمس نشد به طور اتوماتیک قفل گردد. این هم مثل کم کردن نور صفحه به ذخیره باتری یاری می نماید.

9. عکس پشت صفحه تیره

از تم و عکس های پشت صفحه تاریک استفاده کنیم. برای عکس ها با رنگ های روشن ال. ای .دی های بیشتری استفاده شده و باز هم موجب استفاده بیشتر از باتری می گردد.

10. برنامه های خورنده باتری

برخی از برنامه ها مانند برنامه فیسبوک عامل اصلی خورنده و اتمام شارژ باتری هستند. بهتر است این برنامه هارا شناسایی و از موبایل حذف کنیم.

11. حالت ذخیره باتری

در موبایل ها گزینه ای به نام حالت ذخیره باتری وجود دارد که به کمترمصرف شدن باتری یاری می نماید. قسمت تنظیمات برای موبایل های مختلف، فرق دارد؛ خودمان باید آن را پیدا نموده و فعال کنیم.

12. مصرف بهینه رادیو

اگر از رادیو استفاده می کنیم باید زمانی که به آن گوش می دهیم برنامه اش را باز کنیم. در غیر این صورت رادیو و دیگر برنامه هایی که به آنها احتیاجی نداریم را ببندیم.

منبع: ایرنا زندگی
انتشار: 19 مهر 1400 بروزرسانی: 19 مهر 1400 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 4569

به "10 راه برای افزایش عمر باتری تلفن های همراه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "10 راه برای افزایش عمر باتری تلفن های همراه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید