گودزیلا بازمی شود، جشنواره ای کوچک برای گرامیداشت هیولای بزرگ

به گزارش دور زمین، به گزارش خبرنگاران به نقل از آساهی شیمبون، کمتر از دو هفته دیگر طرفداران گودزیلا در محله هیبی یا در توکیوی ژاپن، گردهم جمع می شوند تا شصت و چهارمین سالگرد تولد این کاراکتر غول پیکر اما محبوب را جشن بگیرند.

گودزیلا بازمی شود، جشنواره ای کوچک برای گرامیداشت هیولای بزرگ

طبق برنامه ریزی ها این مراسم قرار است سوم نوامبر (12 آبان) در توکیو برگزار گردد و شرکت کنندگان برای دومین سال متوالی به جای فرار و نجات جان خود از دست شاه هیولاها، خلق آن را گرامی بدارند.

سال گذشته این مراسم در قلب منطقه کابوکیچو و در کنار ماکتی غول آسا از سر این جانور برگزار گردید و بیش از 18 هزار نفر علاقه مند را به سوی خود کشاند، اما سال جاری این مراسم در منطقه هیبی یا و با حضور مجسمه تمام قد گودزیلا بر پا می گردد. انتخاب سوم نوامبر برای برپایی این یادمان به مناسبت سالگرد اولین حضور دنیای گودزیلا در فیلمی به همین عنوان بر پرده سینماهای دنیا است.

گودزیلا(1954) فیلمی سیاه و سفید و به سبک علمی تخیلی به کارگردانی ایشیرو هوندا است که در ژاپن فراوری شد و در سوم نوامبر به اکران دنیای رسید.

این پروژه به نوعی حاصل تصادف بود، چرا که کمپانی سازنده، ابتدا قصد داشت فیلمی تخیلی با حضور یک اختاپوس غول آسا بسازد، اما پس از آن که این پروژه ژاپنی-اندونزیایی متوقف شد، موجود مورد نظر به شمایلی از دایناسور تغییر مسیر داد و بدین ترتیب گودزیلا به دنیا آمد.

این فیلم چنان موفق بود که نسخه آمریکایی آن در کمتر از دو سال عرضه شد و بدین ترتیب یکی از فراگیرترین نمادهای فرهنگی تاریخ معاصر دنیا شکل گرفت، تا جایی که گینس این کاراکتر را به عنوان دنباله دارترین کاراکتر فیلم در تاریخ سینما ثبت نموده است.

مینی فستیوال گودزیلا شامل برنامه های گوناگونی چون برپایی فروشگاه، نمایشگاه مجسمه های گودزیلا و سخنرانی است و ورود به آن برای عموم آزاد و رایگان است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 3 آبان 1397 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 157

به "گودزیلا بازمی شود، جشنواره ای کوچک برای گرامیداشت هیولای بزرگ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گودزیلا بازمی شود، جشنواره ای کوچک برای گرامیداشت هیولای بزرگ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید