گلایه از نبود تناسب میان اعتبارات حوزه آب در غرب و شرق کشور

به گزارش دور زمین، مدیرعامل شرکت آب منطقه ای خراسان جنوبی با بیان این که باید سهم خوبی از اعتبارات توسعه کشور را بگیریم، گفت: متأسفانه هیچ تناسبی میان اعتبارات غرب و شرق کشور در حوزه آب وجود ندارد و بسیاری از پروژه های آب در استان به علت اعتبارات کم با مشکل روبرو شده است.

گلایه از نبود تناسب میان اعتبارات حوزه آب در غرب و شرق کشور

به گزارش خبرنگاران، حسین امامی، امروز 25 دی، در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: بحث آب یکی از دغدغه های شهروندان در استان است. وی با بیان این که امروز همه مساحت استان تحت تأثیر خشکسالی واقع شده است، گفت: با همراهی مردم هیچ دغدغه ای در بحث آب استان نخواهیم داشت و آب استان به سمت پایداری و تعادل می رود. مدیرعامل شرکت آب منطقه ای خراسان جنوبی با بیان این که خراسان جنوبی حدود 9 درصد مساحت کل کشور را دارد، اضافه کرد: پتانسیل های خوب صنعتی، معدنی و گردشگری در استان وجود دارد. امامی توضیح داد: برنامه های خوبی برای رفع کردن دغدغه های مردم در نظر گرفتیم و اگر بخش زیرساخت ها را در استان فراهم کنیم، سرمایه گذاران می توانند بدون دغدغه در این استان سرمایه گذاری نمایند. وی ادامه داد: با توجه به وجود پتانسیل ها و ظرفیت های مختلف استان هیچ سرمایه گذاری دغدغه ای برای سرمایه گذاری در بحث آب استان نخواهند داشت. مدیرعامل شرکت آب منطقه ای خراسان جنوبی گفت: آبرسانی به روستاهای استان با توجه به پراکندگی آن ها هزینه بر است و منابع اقتصادی یکی از علل تأمین نکردن منابع آبی در روستاهاست. امامی اظهار کرد: در شهرهای استان دغدغه ای در مورد آب وجود ندارد هر چند بعضی بی تدبیری ها در حوزه آب مربوط به مدیران آب استان است اما درصدد هستیم که اشتباهات گذشته خود را جبران کنیم.

پروژه هایی که به علت کمبود اعتبارات زمین می خورند وی با بیان این که باید سهم خوبی از اعتبارات توسعه کشور را بگیریم، اظهار کرد: متأسفانه هیچ تناسبی میان اعتبارات غرب و شرق کشور در حوزه آب وجود ندارد و بسیاری از پروژه های آب در استان به علت اعتبارات کم با مشکل روبرو شده است. مدیرعامل شرکت آب منطقه ای خراسان جنوبی با اشاره به تصفیه خانه آب بیرجند، گفت: در تصفیه خانه محدودیت تأمین اعتبار داشتیم اما سال جاری از محل ماده 10 و 12 مبلغ 5 میلیارد تومان برای این تصفیه خانه مصوب شده اما هم چنان تخصیص پیدا نکرده که با توجه به قول دولت تا چند روز آینده این مبلغ تخصیص می یابد. امامی با بیان این که تصفیه خانه بیرجند 20 تا 30 روز آینده با ظرفیت کامل وارد مدار می گردد، توضیح داد: این تصفیه خانه به علت وجود منیزیم زیاد آب شرب استاندارد کافی را دارد اما گوارایی آب مناسب نیست. وی اضافه کرد: هم چنین بحث رودخانه ها و کانال ها در استان یکی از مباحث جدی آب منطقه ای است، از این رو فرآیند پوشش کانال ها باید منطقی باشد به گونه ای که در مرحله اول باید طرح جامع، کارشناسی شده و قوی طی بلندمدت ارائه گردد و سپس مورد آنالیز و اجرا قرار گیرد. مدیرعامل شرکت آب منطقه ای خراسان جنوبی گفت: آب های ژرف در نقاط مستعد استان شناسایی شدند و در صورت جمع بندی، مسئولان در مورد چاه سیستان و بلوچستان، برای خراسان جنوبی نیز تصمیم گیری می نمایند. امامی با بیان این که هم اکنون 26 دشت ممنوعه و 14 دشت آزاد در خراسان جنوبی وجود دارد، یادآور شد: هم چنین 300 حلقه چاه غیر مجاز در استان وجود دارند که از ابتدای سال تاکنون 35 حلقه چاه غیرمجاز در استان مسدود شده و دستور قضایی برای مسدود کردن 30 حلقه چاه غیرمجاز دیگر هم صادر شده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 6 خرداد 1398 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 1499

به "گلایه از نبود تناسب میان اعتبارات حوزه آب در غرب و شرق کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گلایه از نبود تناسب میان اعتبارات حوزه آب در غرب و شرق کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید