گفته های سخنگوی شرکت هواپیمایی ایران ایر درباره معین تکلیف پروازهای حج عمره

به گزارش دور زمین، ایلنا/ این خبر پیرامون گفته های سخنگوی شرکت هواپیمایی ایران ایر درباره مشخص تکلیف پروازهای حج عمره برای شما نوشته شد.

گفته های سخنگوی شرکت هواپیمایی ایران ایر درباره معین تکلیف پروازهای حج عمره

حسام قربانعلی گفت: تا این لحظه خبری از سوی عربستان برای ارائه مجوز پروازهای حج عمره دریافت ننموده ایم اما در ادامه پیگیری ها برای اخذ مجوز پرواز بطور مستمر با جده در تماس هستیم. دو روز گذشته تعطیلات آخر هفته کشور عربستان محسوب می گردد و از امروز مجددا پیگیری ها شروع شده و تا ساعاتی دیگر زمان برقراری پروازهای حج عمره معین می گردد.

وی با اشاره به بهبود شرایط روابط ایران و عربستان و قطعی بودن برقراری پروازهای حج عمره گفت: در ادامه بهبود روابط دیپلماتیک دو کشور و از سرگیری فعالیت سفارت عربستان در ایران، جده با انجام پروازهای حج موافقت نموده است و در طی فرآیندهای اخذ مجوز نقایصی پیش آمده که در حال برطرف این موضوع هستیم.

سخنگوی شرکت هواپیمایی ایران ایر با بیان اینکه کاروان ها در حالت آماده باش هستند و به محض صدور مجوز، پرواز حجاج به ترتیب انجام خواهد شد، ادامه داد: برای برنامه ریزی پروازی مسئله ای وجود ندارد و در صورت صدور مجوز با ازدحام پروازی روبرو نخواهیم بود.

قربانعلی با اشاره به پیگیری ها برای رعایت قوانین و مقررات سازمان هواپیمایی عربستان برای دریافت مجوز پروازی اضافه نمود: پروازهای عمره خارج از سیکل پروازهای تمتع انجام می گردد و سازمان هواپیمایی عربستان مقررات و دستورالعمل متفاوت از ایام حج تمتع برای ورود هواپیما ها به آسمان خود دارد و برای اخذ مجوز پرواز باید مدارکی ارائه دهیم. البته بعضی از موضوعات از حیطه وظایف شرکت هواپیمایی ایران ایر خارج است و پیگیری آن موضوعات باید از کانال های دیپلماتیک دنبال گردد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا ایرادات فنی درباره ناوگان ایران از سوی سازمان هواپیمایی عربستان مطرح شده ، تاکید نمود: ناوگان شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران در فرودگاه لندن نشست و برخاست دارد و حائز تمام استانداردهای بین المللی است. بنابراین این ناوگان امکان نشست و برخاست در فرودگاه های عربستان را هم دارد و مشکل فنی از این جهت نداریم. اما یکسری نواقص در مدارک مورد خواست عربستان مطرح است که این مدارک را هم برای ارائه به عربستان در اختیار داریم.

سخنگوی شرکت هواپیمایی ایران ایر گفت: جابجایی 30 هزار زائر خانه خدا جزو تعهدات ایران ایر است که این 30 هزار زائر در 120 پرواز جابجا خواهند شد.

منبع: همگردی
انتشار: 17 دی 1402 بروزرسانی: 17 دی 1402 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 6014

به "گفته های سخنگوی شرکت هواپیمایی ایران ایر درباره معین تکلیف پروازهای حج عمره" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گفته های سخنگوی شرکت هواپیمایی ایران ایر درباره معین تکلیف پروازهای حج عمره"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید