گزارش رسانه اردنی از بلاتکلیفی فدراسیون فوتبال ایران

به گزارش دور زمین، رسانه البوابه اردن در گزارشی به معضل فدراسیون فوتبال ایران برای سرمربی جدید تیم ملی پرداخت.

گزارش رسانه اردنی از بلاتکلیفی فدراسیون فوتبال ایران

به گزارش ، سایت البوابه اردن نوشت، فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی ایران (FFIRI) به وضوح درگیر معضل نحوه انتخاب سرمربی جدید تیم ملی است.

فدراسیون فوتبال برای دریافت بهترین تصمیم نیاز به شجاعت دارد، زیرا تیم ملی برای کسب جواز حضور در مرحله نهایی رقابت های جام جهانی 2022، کار سختی را پیش رو دارد.

امیر قلعه نویی سرمربی سپاهان کاندیدای بالقوه ای است که می تواند هدایت تیم ملی را بر عهده بگیرد، اما این باشگاه ایرانی اجازه نخواهد داد که او تیمش را ترک کند، زیرا زرد ها در لیگ حرفه ای ایران برای کسب عنوان قهرمانی در رقابت تنگاتنگی قرار دارند.

علاوه بر این، سپاهان باید در لیگ قهرمانان آسیا 2020 شرکت کند، جایی که این تیم با غول های السد قطر، النصر عربستان سعودی و العین در یک گروه قرار گرفته اند.

قلعه نویی از سال 2006 تا 2008 میلادی درتیم ملی ایران دوران ناموفقی را تجربه کرد. ایران تحت هدایت این مربی، به دلیل باخت برابر کره جنوبی در ضربات پنالتی، نتوانست در مرحله نیمه نهایی جام ملت های آسیا 2007 حضور پیدا کند.

فدراسیون فوتبال نباید همان اشتباهاتی را که چندین سال پیش انجام داد، مرتکب شود، زیرا تیم ملی وظیفه سختی را در پیش دارد.

وحید هاشمیان نیز برای این سمت در نظر گرفته شده است. مهاجم سابق ایران دستیار مارک ویلموتس بود و از شرایط این تیم آگاه است. مهاجم سابق بایرن مونیخ زمانی که در آلمان بازی می کرد مدرک مربیگری B و A را کسب کرده است، با این وجود قابل توجه است که او یک مربی بی تجربه است و برای موفقیت در تیم ملی به حمایت بیشتری نیاز دارد.

ایران در اواخر ماه مارس و اوایل ژوئن چهار مسابقه دارد که باید در آن ها به پیروزی برسد. تیم ملی در تاریخ 26 مارس در تهران میزبان هنگ کنگ خواهد بود و پنج روز بعد در یک بازی خارج از خانه با کامبوج دیدار خواهد کرد.ایرانیان روز های 4 و 9 ژوئن در تهران به مصاف بحرین و عراق هم خواهد رفت.

ایران که می خواهد به تلاش های خود برای ششمین حضور در جام جهانی ادامه دهد، در گروه C با یک بازی کمتر، با عراق صدرنشین پنج امتیاز فاصله دارد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 5 فروردین 1399 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 2405

به "گزارش رسانه اردنی از بلاتکلیفی فدراسیون فوتبال ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گزارش رسانه اردنی از بلاتکلیفی فدراسیون فوتبال ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید