کیهان کلهر خرداد ماه در تالار وحدت روی صحنه می رود

به گزارش دور زمین، به گزارش خبرنگاران، کیهان کلهر نوازنده جهانی ساز کمانچه خرداد ماه سال جاری بعد از سال ها در تالار وحدت تهران تازه ترین کنسرت موسیقایی خود را برگزار می نماید.

کیهان کلهر خرداد ماه در تالار وحدت روی صحنه می رود

این نوازنده و آهنگساز پیشکسوت که هم اکنون مشغول برگزاری تور کنسرت هایش در اروپا و آمریکا است، درباره اجرایش گفت: اردیبهشت ماه به ایران خواهم آمد و خردادماه سال جاری در تالار وحدت روی صحنه خواهم رفت.

محمدحسین توتونچیان مدیر عامل شرکت فرهنگی هنری ققنوس و مدیر برنامه های کیهان کلهر نیز شرح داد: تمام مجوزهای لازم برای کنسرت استاد کیهان کلهر دریافت شده و این هنرمند بین المللی طی روزهای سوم، چهارم، دهم، یازدهم و دوازدهم خرداد ماه در تالار وحدت میزبان دوستداران موسیقی است. البته برنامه هایی نیز تدارک دیده ایم تا کیهان کلهر در شهرستان ها نیز اجراهایی برای مخاطبانش داشته باشد که جزییات آن را به زودی اعلام خواهیم کرد.

کیهان کلهر در سال 1342 در خانواده ای کرمانشاهی و موسیقی دوست در تهران چشم به دنیا گشود. او موسیقی را از پنج سالگی به صورت آزاد آغاز کرد. او دوازده ساله بود که به صورت حرفه ای به موسیقی پرداخت و در 13 سالگی با ارکستر رادیو و تلویزیون کرمانشاه آغاز به همکاری کرد. کلهر مدتی کوتاه با گروه شیدا در مرکز هنری چاووش همکار بود. وی در 17 سالگی مقیم ایتالیا شد و سپس به نیت ادامه تحصیل راهی کانادا شد و در رشته آهنگسازی از دانشگاه کارلتون اتاوا فارغ التحصیل شد.همکاری کلهر با هنرمندان و گروه هایی از جمله شجاعت حسین خان، کوارتت کرونوس (Kronos Quartet) جاده ابریشم، یویوما و ارکستر فیلارمونیک نیویورک، در این سال ها او را به هنرمندی دنیای تبدیل کرد و مستمعین زیادی نیز از میان غیرایرانی ها دارد.

کیهان کلهر و اردال ارزنجان سال 89 در تالار وحدت اجرای مشترکی داشتند که با استقبال مخاطبان روبه رو شد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 2 آذر 1398 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 2106

به "کیهان کلهر خرداد ماه در تالار وحدت روی صحنه می رود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کیهان کلهر خرداد ماه در تالار وحدت روی صحنه می رود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید