با هنرمندی آشنا شوید که خودش را در کارهایش قایم میکند

به گزارش دور زمین، به تازگی نمایشگاهی شگفت انگیز در گالری Bel-Air Fine Art لندن برگزار شده است که آثار یک عکاس و هنرمند چینی را به نمایش گذاشته است که خودش را به رنگ سوژه عکاسی در آورده و همچون مرد نامرئی در داخل فریم عکاسی دیده میشود که با دقت میتوانید جایش را در قاب ببینید. به واسطه این آثار به آقای لیو بولین لقب مرد نامرئی را داده اند.

با هنرمندی آشنا شوید که خودش را در کارهایش قایم میکند

آقای لیو بولین این پنهان شدن در میان آثار هنریش را یک اعتراض خاموش به سیاست های دولت چین بعد از انقلاب فرهنگی میداند و در بیان ماجرای این حرکت افزود:

در 16 نوامبر 2005 استدیو من در روستای سوجیا به اجبار توسط دولت تعطیل شد و برای نشان دادن اعتراض به این موضوع و جلب توجه بیشتر به وضعیت کنونی زندگی هنرمندان در چین، این اثار را ایجاد کردم.

لیو در سال 1973 در چین متولد شد و در سال 2001 از آکادمی مرکزی هنرهای زیبا پکن فارغ التحصیل شد. او گفت: ناپدید شدن هدف اصلی کار من نیست. فقط روشی است که من برای بیان یک پیام استفاده می‌کنم. این راه من برای انتقال تمام اضطرابی است که برای انسان‌ها حس می‌کنم.

به گفته لیو، روند کار او می‌تواند توجه عابران در خیابان را نیز به خود جلب کند، به خصوص زمانی که با کمک یک دستیار برای قایم شدن در مجموعه‌های شهری رنگ‌آمیزی شده است.

او گفت: چشمان مخاطبان به طرز عجیبی به من نگاه میکرد و چند نفر ایستادند و سعی کردند بفهمند من چه کار می‌کنم. برخی از آن‌ها می‌فهمیدند که من چه کار می‌کنم، سرشان را تکان می‌دهند و بعد دور می‌شوند. من از آن لحظات لذت بردم، همان طور که احساس می‌کردم کار من توسط دیگران پذیرفته شده‌است و بخشی از دید جهانی ما و درک محیطی من شناخته شده‌است.

لیو نمایشگاه‌هایی را در گالری پاریس - پکن در پاریس، کلین سان در نیویورک و Boxart در ورونا ایتالیا و دیگر جای‌ها برگزار کرده‌است . او می‌گوید امیدوار است که نمایشگاه لندن باعث شود تا مسائل در مورد جامعه ما توسط بینندگان مورد توجه قرار بگیرند و در نهایت آن‌ها این مسائل را پیگیری کنند.

انتشار: 29 آبان 1400 بروزرسانی: 29 آبان 1400 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 4072

به "با هنرمندی آشنا شوید که خودش را در کارهایش قایم میکند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با هنرمندی آشنا شوید که خودش را در کارهایش قایم میکند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید