کارنامه سی امین نمایشگاه کتاب تهران، پرداخت خسارت به غرفه داران

به گزارش دور زمین، به گزارش خبرنگاران، نشست خبری امیر مسعودشهرامیان قائم مقام سی امین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران ظهر امروز شنبه 23 اردیبهشت و در آخرین روز برگزاری این نمایشگاه در شهر آفتاب برگزار گردید.

کارنامه سی امین نمایشگاه کتاب تهران، پرداخت خسارت به غرفه داران

شهرامیان نمره عملکرد نمایشگاه را به رغم بعضی کاستی ها مطلوب و کارنامه آن را پیروز ارزیابی و ابراز امیدواری کرد و گفت: این نمایشگاه در دوره های بعدی، قدم های رو به جلوی بیشتری بردارد.

وی یکی از بخش های پیروز نمایشگاه کتاب را بخش بین الملل مطرح کرد و یادآور شد: با وجود کشور مهمان ویژه (ایتالیا) و شهر مهمان ویژه (استانبول) که به صورت آبرومندانه در نمایشگاه حضور پیدا نموده بودند و همچنین هیأت های مختلفی که از نقاط مختلف دنیا از جمله آلمان، چین و اتریش و... به نمایشگاه آمده بودند، بخش بین الملل، نمره قبولی گرفت.

شهرامیان درباره ارزیابی اش در خصوص نمایشگاه سال جاری بعد از واسپاری امور اجرایی آن به تشکل های صنفی گفت: کارنامه این بخش هم نسبتاً مناسب بود اما مسائلی وجود دارد که می بایست برای برطرف آنها کوشش کنیم.

قائم مقام سی امین نمایشگاه کتاب تهران در خصوص شرایط اطلاع رسانی و همچنین ارائه امکانات و خدمات رفاهی به مردم و بازدیدکنندگان به ویژه در حوزه حمل و نقل از جمله مترو، تاکسیرانی و اتوبوسرانی را مناسب خواند.

وی در خصوص میزان جمعیت بازدیدکننده از نمایشگاه نیز گفت: آنالیز ها نشان می دهد که جمعیت بازدیدکننده از نمایشگاه نسبت به سال گذشته 15 درصد افزایش داشته اما چون در نمایشگاه کتاب تهران، بلیت فروشی صورت نمی گیرد ما نمی توانیم آمار دقیقی از جمعیت بازدیدکننده از نمایشگاه ارائه دهیم.

قائم مقام نمایشگاه کتاب تهران همچنین از افزایش 12 درصدی فروش کتاب در نمایشگاه سی ام به نسبت دوره قبل اطلاع داد و با اشاره به ورود نمایشگاه به دهه چهارم عمر خود، ابراز امیدواری کرد و گفت: در دوره های آینده این نمایشگاه به صورت مطلوب تری برگزار گردد.

شهرامیان درباره پیشنهاد رئیس نمایشگاه کتاب وین برای حضور ایران به عنوان کشور مهمان ویژه در این نمایشگاه در سال 2019 اضافه نمود: اتریش هنوز مسئله کشور مهمان ویژه را در نمایشگاه کتاب خود ایجاد ننموده و تصمیم گیری در خصوص حضور ایران در دو دوره بعد نمایشگاه کتاب اتریش به عنوان مهمان ویژه منوط به دریافت درخواست کتبی از اتریش و نظر شورای سیاست گذاری نمایشگاه کتاب در این مورد است.

وی در عین حال با اشاره به موکول شدن حضور چین به عنوان مهمان ویژه در نمایشگاه کتاب تهران به سال 2019، مکزیک و ژاپن را گزینه های موجود برای حضور در نمایشگاه کتاب تهران در سال 1397 (2018 میلادی) به عنوان مهمان ویژه اطلاع داد و تأکید کرد: تصمیم گیری در این مورد ظرف یک ماه آینده شورای سیاست گذاری نمایشگاه کتاب تهران انجام خواهد شد.

قائم مقام نمایشگاه کتاب تهران برآورد خسارت وارده به غرفه داران و ناشرانی که از بارش های شدید تهران در این چند روز آسیب دیده بودند حدود 200 میلیون تومان تخمین زد و گفت: سازمان زیباسازی شهر تهران به نمایندگی از شهرداری تهران تاکنون 150 میلیون تومان از این رقم را به غرفه ها و ناشران آسیب دیده از باران پرداخت نموده است.

شهرامیان با اشاره به مسائل سازه ای و زیرساختی در مجموعه شهر آفتاب ضمن قدردانی از کوشش های مجموعه مدیریت شهری برای میزبانی از نمایشگاه کتاب تهران در عین حال فرایند ساخت و سازها در شهر آفتاب از اردیبهشت پارسال تا کنون بسیار کند و در حد صفر مطرح کرد و توضیح داد: ما سال جاری شاهد بودیم که حتی ساختمان های دائمی هم از بارندگی ها، خسارت دیده اند چه برسد به سازه های موقت و نیمه موقت و سازه های چادری.

وی ضمن قدردانی از مجموعه 43 دستگاه همکار در نمایشگاه کتاب و اذعان به اینکه بارش های چند روز گذشته تهران بسیار شدید بوده، ادامه داد: باید قبل از این بارندگی، برای جلوگیری از بروز مسائل، اقدام اساسی صورت می گرفت و می شد بهتر از این عمل می کردند.

شهرامیان با اشاره به این که سازه های نمایشگاهی در شهر آفتاب سه نوع دائمی، موقت و استیجاری است از این که این سازه ها استانداردهای معمول را هم ندارند و آب به راحتی درون آنها نفوذ می نماید اظهار تأسف کرد و گفت: مجموعه ای مانند شهر آفتاب حتی شبکه آب شرب هم به طور کامل و مطلوب ندارد و باید برای برطرف همه کاستی های این حوزه فکر اساسی صورت گیرد.

قائم مقام نمایشگاه کتاب تهران از انعقاد چندین قرارداد میان ناشران ایرانی و همتایان ایتالیایی و چینی خود برای مبادله رایت کتاب هایشان، نمایشگاه سال جاری کتاب تهران را فرصتی مطلوب برای تعامل های دوجانبه میان ناشران ایرانی و نشر دنیای ارزیابی کرد.

وی با اشاره به حضور استانبول به عنوان شهر مهمان ویژه در نمایشگاه کتاب تهران، استانبول گوی سبقت را در این زمینه از شهرهای حلب سوریه و احمدآباد هند ربود و با مساعدت سفیر ترکیه به عنوان شهر مهمان ویژه پذیرفته شده و غرفه ای هم در نمایشگاه گرفتند و چهار نویسنده این شهر نیز به تهران آمدند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 24 دی 1398 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 2220

به "کارنامه سی امین نمایشگاه کتاب تهران، پرداخت خسارت به غرفه داران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کارنامه سی امین نمایشگاه کتاب تهران، پرداخت خسارت به غرفه داران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید