چالش های بزرگ مجیدی در استقلال

به گزارش دور زمین، استقلال همراه با مجیدی باید در 3 جبهه به رقابت بپردازد؛؛ آن ها علاوه بر لیگ، بازی حساس مقابل سپاهان در جام حذفی و جدال در پلی آف لیگ قهرمانان آسیا برای صعود به مرحله گروهی را هم در پیش دارند.

چالش های بزرگ مجیدی در استقلال

به گزارش، سرانجام بعد از 25 روز بلاتکلیفی و قطعی شدن جدایی آندره آ استراماچونی نیمکت استقلال به فرهاد مجیدی رسید تا یکی از محبوب ترین چهره های تاریخ استقلال پا به جدی ترین و شاید سخت ترین کارزار دوران حرفه ای خود بگذارد. با این مقدمه کوتاه به سراغ چالش های بزرگ فرهاد در استقلال می رویم.

مجیدی در شرایطی این پیشنهاد را می پذیرد که خودش بهتر از هر کسی می داند بزرگ ترین و در عین حال خطرناک ترین تصمیم دوران ورزشی اش را گرفته، چراکه جانشین کسی می شود که در عرض 6 ماه دل بسیاری از هواداران استقلال را برد و در یک اقدام کم نظیر صدر جدول را دودستی تقدیم رقبای استقلال کرد و عطای حضور در تهران را به لقایش بخشید. مجیدی در شرایطی این پیشنهاد را قبول کرد که ممکن است هر پیروزیت احتمالی را به پای سرمربی پیشین بنویسند. مجیدی حالا باید با درس دریافت از 5 دیداری که در فصل گذشته در مقطعی حساس هدایت استقلال را بر عهده گرفت و همچنین دوره های آکادمیکی که در کشور های اروپایی پشت سر گذاشته، مهم ترین آزمون دوران زندگی اش را با کارنامه ای درخشان پشت سر بگذارد. مجیدی در شروع کار باید از زیر سایه استراماچونی خارج شود و یکبار دیگر دل هواداران استقلال را به دست بیاورد؛ اما این بار نه در مستطیل سبز، بلکه در کنار زمین و روی نیمکت آبی ها!

تیمی که پله های ترقی را در لیگ نوزدهم طی کرده و صدرنشین بود، حالا با حواشی زیادی درگیر است و مشخص نیست آبی پوشان چه زمانی از این بحران خارج شوند. فرهاد در حالی به استقلال برگشته که این تیم با بحران های مالی و مدیریتی دست و پنجه نرم می کند و سرمربی جدید استقلال باید یکبار دیگر آرامش را به اردوی تیمش برگرداند؛ کاری که با توجه به تجربه کم فرهاد در عرصه مربیگری به هیچ عنوان آسان نخواهد بود.

روز های ابتدایی استراماچونی در فوتبال ایران، با تغییرات هفتگی در ترکیب و سیستم تیم همراه بود. او چند سیستم مختلف و بازیکنان متنوع را در استقلال امتحان کرد و درنهایت، به سیستم 2-5-3 با زوج قائدی و دیاباته در خط حمله رسید. انتخابی که بی شباهت، به سیستم پیروز کونته در فوتبال ایتالیا نبود و استقلال با این سیستم، روز های خوبی را تجربه کرد و مهاجمانش در صدر جدول گلزنان لیگ قرار دریافتد. اما فرهاد در اولین مصاحبه خود بعد از انتخاب به عنوان سرمربی استقلال تلویحا از تغییر سیستم سخن به میان آورد و گفت که هر مربی سیستم و تفکرات خودش را دارد. مجیدی علاقه زیادی، به سیستم 1-3-2-4 دارد که تیم های زیادی در جهان با آن بازی می کنند. مجیدی برای استفاده از این سیستم چالش های زیادی خواهد داشت و شاید در این مقطع از فصل بازیکنانی که در سیستم استراماچونی درخشیده بودند با سردرگمی روبرو شوند. در سیستم احتمالی مجیدی، وریا و میلیچ به پست مدافع کناری برمی گردند و از آن مهم تر مهدی قائدی از دیاباته دورتر خواهد شد و به عبارتی دیگر پیروز ترین زوج تهاجمی لیگ و نقطه قوت استقلال مدل ایتالیایی دیگر شکل نمی گیرد.

استقلال همراه با مجیدی باید در 3 جبهه به رقابت بپردازد. آن ها علاوه بر لیگ، بازی حساس مقابل سپاهان در جام حذفی و جدال در پلی آف لیگ قهرمانان آسیا برای صعود به مرحله گروهی را هم در پیش دارند. مجیدی برای تقویت خط دفاعی تیم خود پژمان منتظری با تجربه را در نظر دارد. با توجه به این که منتظری در باشگاهی بازی نمی کند، مسئله ای برای پیوستن به جمع آبی های پایتخت ندارد. دیگر بازیکنی که مجیدی او را برای تقویت خط دفاعی تیم خود می خواهد، آرمین سهرابیان مدافع سابق استقلالی ها است. سهرابیان که این فصل راهی سایپا شده، به نظر نمی رسد مسئله ای برای بازگشت دوباره به جمع استقلالی ها و زیر نظر مجیدی بازی کردن داشته باشد. در خط دفاعی سهرابیان گزینه اول و منتظری گزینه دوم است. مجیدی برای تقویت فاز هجومی استقلال هم آیاندا پاتوسی آفریقایی را که نیم فصل دوم فصل گذشته عملکرد قابل قبولی به عنوان هافبک طراح در این تیم داشت، می خواهد. پاتوسی این فصل در امارات بازی می کند و استقلالی ها برای بازگرداندن این بازیکن خلاق باید رضایت او را از باشگاه بنی یاس بگیرند. استقلال در راه جذب پاتوسی با چند باشگاه ایرانی دیگر رقابت دارد و آن ها هم در تلاش هستند تا این هافبک آفریقایی را جذب کنند.

منبع: خراسان

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 6 اسفند 1398 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 2336

به "چالش های بزرگ مجیدی در استقلال" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چالش های بزرگ مجیدی در استقلال"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید