نکاتی که باید پیش از رفتن به تور تایلند بدانید

به گزارش دور زمین، تایلند در جنوب شرقی آسیا، یکی از پرطرفدارترین و محبوب‌ترین مقاصد تورهای گردشگری در تمام دنیا است. جاذبه‌های تایلند تنها طبیعت زیبا و دلربا و بناهای تاریخی مسحور کننده آن نیست، بلکه اخلاق مردم تایلند نیز می‌تواند به عنوان یکی از جاذبه‌های تایلند محسوب گردد. اگر قصد رفتن به تور تایلند را دارید، این مطلب را بخوانید.

نکاتی که باید پیش از رفتن به تور تایلند بدانید

1. در تایلند با قاشق غذا بخورید نه با چنگال. تنها با چنگال غذا خوردن، بی‌ادبی محسوب می‌شود؛ در عوض، از چنگال برای گذاشتن غذا در قاشق استفاده کنید.

2. مردم تایلند واقعا بسیار مهربان هستند. تعجب نکنید اگر غریبه‌ها به شما توصیه دادند یا گفتگویی را با شما شروع کردند.

3. مردم در صف نمی‌ایستند. تایلندی‌ها به جای ایستادن در صف به صورت جمعی می‌ایستند و در اماکن عمومی، جای شخصی و اختصاصی برای آنها معنا و مفهومی ندارد.

4. روزها سوار توک-توک شوید و شب‌ها تاکسی بگیرید. با تاکسی راحت‌تر هستید اما با توک-توک‌ها دید بهتری نسبت به فضای بیرون خواهید داشت. هر دوی آن‌ها وحشتناک‌اند. اگر در شب به جاده پاتپانگ رفتید از راننده تاکسی بخواهید تا برگردد و در یک وقت مشخص شما را سوار کند. در غیر این صورت برای پیدا کردن ماشین جهت بازگشت به هتل خود دچار مشکل خواهید شد.

5. در مورد پادشاه تایلند هیچ صحبتی نکنید. خیلی جدی می‌گوییم، حتی یک کلمه.

6. مردم تایلند فقط روزهای خاصی اجازه قمار کردن دارند (به دستور پادشاه، که شما همچنان در موردش صحبت نمی‌کنید، درسته؟). دیدن یک مسابقه اسب دوانی و افرادی که در حال فریاد کشیدن هستند، تجربه جذابی برایتان خواهد بود.

7. در مدت تور تایلند، تا جایی که می‌توانید انبه بخورید. انبه‌های تایلند خوشمزه‌ترین انبه‌های دنیا هستند.

8. وقتی در تایلند از معبدها، مراکز راهبان بودایی، صومعه‌ها، کاخ‌ها و ... دیدن می‌کنید، آرنج‌ها و زانوهای خود را بپوشانید.

10. اگر راننده تاکسی‌ای به شما بگوید که یک مکان یا جاذبه توریستی خاص، امروز تعطیل است، حرف او را باور نکنید؛ راننده‌ها خیلی وقت‌ها این ترفند را به کار می‌گیرند تا جاهای دیگری را پیشنهاد بدهند و با این کار کمیسیون خوبی نصیبشان شود. اگر به آنها شک داشتید به خاطر اطلاعاتی که در اختیار شما قرار داده‌اند از آنها تشکر کنید و به سراغ راننده دیگری بروید.

11. از وسایل نقلیه عمومی تایلند استفاده کنید. قطار هوایی (BTS) و مترو (MRT) ارزان، راحت و سریع هستند. در تایلند می‌توانید با این وسایل به همه جا سفر کنید و در ضمن استفاده از این وسایل بسیار ساده است. برای این کار نقشه شهری کمک زیادی می‌کند. سیستم بلیت‌های الکترونیکی بسیار ساده و مفید هستند و در عین حال نظافت قطار نیز حفظ می‌شود. یک بلیت یک روزه تهیه کنید تا در هزینه رفت و آمدتان صرفه‌جویی کرده باشید.

12. در تایلند، سوسک‌های زیادی خواهید دید. ممکن است بعضی روزها چیزی به چشم نخورد، اما بعضی روزها چرا!

13. به این نکته توجه کنید که یک خانم خیلی خوش پوش، در قطار، قایق و یا هر جای دیگری، احتمالا خانم نیست.

14. در یک هتل پنج ستاره اقامت کنید. برای پیدا کردن یک هتل درجه یک جایی مناسب‌تر از بانکوک را در دنیا پیدا نخواهید کرد. یک هتل پنج ستاره چیزی حدود صد دلار برای هر شب هزینه دارد.

15. در بانکوک بوهای زیادی به مشام‌تان می‌خورد. وقتی در خیابان‌های این شهر قدم می‌زنید، می‌توانید در یک مسیر بوی خوش گل‌های یاسمن و بوی تند فاضلاب را به طور همزمان احساس کنید.

16. یخ‌هایی که در رستوران‌های تایلند استفاده می‌شوند برای نوشیدنی نیز مناسب‌اند. اگر در جایی دور از شهر هستید و نگران هستید که از این یخ ها استفاده کنید یا نه، به جای آن، آب معدنی بگیرید.

17. چند عبارت اصلی را به زبان تایلندی یاد بگیرید اما بدانید که در بانکوک زبان انگلیسی در حد بسیار گسترده‌ای مورد استفاده قرار می‌گیرد. در تایلند تقریبا همه برای کمک به شما از ایما و اشاره هم استفاده می‌کنند.

18. اگر با وسایل موجود در سرویس‌های بهداشتی احساس راحتی نمی‌کنید همراه با خودتان دستمال و ضدعفونی کننده دست داشته باشید.

19. به ورزشگاه لومپینی بروید و یک مسابقه موی تای را تماشا کنید، ولی خیلی مشتاق خریدن بلیت‌های وی‌آی‌پی آن نباشید. این صندلی‌ها فقط یک متر با صندلی‌های معمولی فاصله دارند ولی بابت آنها باید چهار برابر هزینه کنید.

20. هتلی انتخاب کنید که به وسایل نقلیه عمومی نزدیک باشد (MRT و BTS). محله‌ی سوخومویت در بانکوک کاملا مناسب است چون در آن منطقه فقط چند خیابان آن طرف‌تر ایستگاه MRT و BTS وجود دارد.

21. وقتی از یک معبد دیدن می‌کنید، ببینید آیا بقیه‌ی افراد کفش‌های خود را در آورده‌اند یا خیر. اگر آنها این کار را انجام داده‌اند شما نیز همین کار را بکنید.

22. از ماساژ استفاده کنید. شده پنج یا شش بار در روز. این کار بسیار ارزان و باورنکردنی است چون وقتی به کشور خود بازگشتید باید بابت هر ماساژ 100 دلار بپردازید. شما برای یک ساعت ماساژ پا در تایلند تنها سه دلار می‌پردازید.

25. تا وقتی در تور بانکوک هستید، یک دست لباس برای خود بدوزید. می‌توانید در تایلند لباسی برای خود بدوزید که هزینه آن نسبت به ایالت‌های آمریکا بسیار کمتر خواهد بود. ولی فریب راننده تاکسی خود را نخورید که همراه او به فروشگاه‌های فانتزی بروید.

26. هتلی را پیدا کنید که صبحانه رایگان ارائه می‌دهد، ولی پولتان را صرف بسته‌ی کامل غذایی (all-inclusive) نکنید. در بانکوک به جای این که بخواهید سه وعده در روز با غذاهای هتل خود را سیر کنید جاهای بسیار خوبی برای خوردن غذا (به قیمت ارزان) وجود دارند.

27. در ماه آوریل به تایلند سفر نکنید. این ماه بدترین زمان برای سفر کردن است چون رطوبت هوا 300٪ است. یا اگر می‌توانید این هوا را تحمل کنید، این ماه ارزان‌ترین زمان برای کرایه‌های هتل و هواپیما است.

28. سری به باغ وحش بزنید. شما در آن‌جا حیوانات عجیب و غریب زیادی را خواهید دید که تا به حال نمی‌دانستید وجود دارند، ولی از شرایطی که این حیوانات در آن‌جا نگهداری می‌شوند نیز شوکه خواهید شد.

29. با احوالپرسی کردن به سبک تایلندی (Wai) احترام خود را به تایلندی‌ها نشان دهید (دستانتان را مقابل سینه خود بگذارید و سرتان را خم کنید).

30. Pad Thai که شما در کشورهای دیگر سفارش می‌دهید با نمونه تایلندی‌اش متفاوت است. این غذا در تایلند بسیار خوشمزه‌تر و باورنکردنی‌تر از هر جای دیگری در دنیاست.

31. برای شام چند نمونه غذا سفارش دهید ولی انتظار نداشته باشید که همه این غذاها به طور همزمان آماده شوند. آماده شدن غذاها به طور همزمان به سبک برنامه Hell’s Kitchen، یک مفهوم کاملا غربی است. در تایلند به محض آماده شدن غذا، آن را سرو می‌کنند.

32. آب را به صورت غیرمعدنی ننوشید. بطری‌های آب را به قیمت 10 سنت از فروشندگان خیابانی تهیه کنید.

33. به سر افراد دست نزنید. در تایلند سر، مقدس محسوب می‌شود و نباید به آن دست زد. و همین‌طور پای خود را به سمت کسی نگیرید و با پا به کسی اشاره نکنید. اگر هنگام صحبت با کسی روبروی او نشسته‌اید پایتان را روی زمین بگذارید تا به او بی‌احترامی نشود.

34. مراقب باشید چه غذایی را سفارش می‌دهید. اگر شما گربه‌ها را اطراف غذاها ببینید، احتمالا نباید آنجا غذا بخورید. اگر می‌بینید کسی در رستوران در حال آماده کردن غذا نیست، به رستوران دیگری بروید. اگر افراد محلی دور دکه جمع نشده‌اند سراغ جای دیگری بروید.

35. یک تا ده نان کرواسان میل کنید. احتمالا از آنهایی که در فرانسه وجود دارند هم خوشمزه‌تر هستند.

36. بهتر است که با راننده‌ی توک‌توک راجع به کرایه‌اش چانه بزنید. مراقب باشید چون ممکن است آنها شما را راضی کنند تا به جایی غیر از جای مورد نظرتان بروید (معمولا جواهر فروشی‌ها یا مغازه‌های فانتزی که فروش‌های ویژه‌ای دارند و اجناس آنها تقلبی است و این رانندگان بابت بردن شما به آن جا کمیسیون می‌گیرند).

انتشار: 26 آبان 1400 بروزرسانی: 26 آبان 1400 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 3613

به "نکاتی که باید پیش از رفتن به تور تایلند بدانید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نکاتی که باید پیش از رفتن به تور تایلند بدانید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید