مسیر های پیاده روی در گوانجو

به گزارش دور زمین، گوانگجو متروپولیسی بزرگ و پایتخت استان Guangdong است. گوانجو پس زمینه‌ای از مهاجران کانتونی و Hakka را همراه خود دارد. در این مطلب چهار مسیر را به شما معرفی می‌کنیم که می‌توانید در آن‌ها جاذبه‌ها و دیدنی‌های گوانجو را ببینید. این مسیرها جذاب‌ترین دیدنی‌های گوانجو را پوشش می‌دهند.

مسیر های پیاده روی در گوانجو

اولین مسیر در بخش‌های مرکزی و شرقی گوانجو و در مسیر خط یک مترو قرار دارد. دومین مسیر در بخش شمالی گوانجو و در مستعمرات اروپایی در جزیره Shamian قرار دارد. سومین مسیر برای دیدن نقاط فرهنگی گوانجو مناسب است و چهارمین مسیر پیاده‌روی، پارک کوهستانی گوانجو را پوشش می‌دهد، با امکان دیدن معابد و منظره‌های طبیعی زیبا.

مسیر اول پیاده‌روی در گوانگجو

در مسیر خط یک مترو گوانجو چند ساختمان زیبا و دیدنی به سبک سازه‌های قدیمی گوانجو قرار دارند، مانند ساختمان اجدادی خانواده چن و خیابان/پیاده‌روی Shangxiajiu. این دو مکان متعلق به منطقه شهری قدیمی گوانجو هستند که سابقا Xiguan نامیده می‌شد. آخرین توقفگاه در این مسیر، مرکز ورزشی Tian He است که در منطقه تازه توسعه‌یافته گوانجو یعنی منطقه Tian He قرار گرفته است. Tian He جایی است ایستگاه خط آهن شرقی گوانجو قرار گرفته است. خط یک مترو گوانجو خط بلندی است که از ایستگاه راه‌آهن شرقی گوانجو شروع شده و مستقیم به سمت جنوب گوانجو می‌رود. با سوار شدن قطارهای این خط، می‌توانید هم مکان‌های تاریخی و سنتی و هم بخش‌های مدرن گوانجو را ببینید.

Chen Clan Academy و Shangxiajiu مکان‌هایی فوق‌العاده عالی برای کسب اطلاعات در مورد تاریخ گوانجو هستند. بازدید از آن‌ها زمان زیادی نیاز ندارد بنابراین توصیه می‌شود در مدت تور چین و تور گوانجو خود حتما به این مکان‌ها سر بزنید. اول، می‌توانید حدود یک ساعت را به بازدید از آکادمی خانواده چن اختصاص دهید (خط یک مترو گوانجو، ایستگاه Chen Clan Academy، دهمین ایستگاه از ایستگاه راه آهن شرقی گوانجو). این مجتمع، مکانی آموزشی بوده است که در زمان سلسله Qing برای اعضای خانواده چن ساخته شده بود.

بعد از بازدید از این مکان، از خط یک مترو یک ایستگاه به سمت جنوب رفته و به خیابان بدون ماشین Shangxiajiu بروید (خط یک، Changshou Lu). در این خیابان مشهور گوانجو، می‌توانید از خوردن انواع مختلف غذاهای سنتی و مخصوص گوانجو لذت ببرید. این خیابان بهترین مکان در گوانجو برای خرید محصولات مقرون به صرفه و با کیفیت است. اگر خواستید می‌توانید در این خیابان ناهارتان را هم بخورید. بعد از این که در این خیابان حسابی گشت و گذار کردید به مترو برگشته و 9 ایستگاه به سمت شمال و به سمت مرکز ورزشی Tian He (خروجی C، ایستگاه Tiyu Xilu) بروید. 290 متر را تا مرکز ورزشی پیاده‌روی کنید و طراحی زین شکل ساختمان را ببینید. میدان Zhongxin و ساختمان‌ها و آسمان‌خراش‌های جدید گوانجو، در این مکان قرار دارند.

مسیر دوم پیاده‌روی در گوانگجو

در بخش شمالی منطقه شهری گوانجو، چندین جاذبه دیدنی مهم قرار گرفته‌اند. خط اتوبوس شماره 2 را سوار شده و از معبد Renwei بازدید کنید. این معبد یک معبد تائویی است که در زمان سلسله Song، حدود هزار سال پیش ساخته شده است. بعد از بازدید از این معبد قدیمی گوانجو، خط 181 اتوبوس را سوار شده و به جزیره Shamian بروید. این جزیره گوانجو تاریخی طولانی دارد؛ این جزیره توسط سلسله Qing به بریتانیا و فرانسه به عنوان یک منطقه با امتیاز انحصاری اجاره داده شده بود. همزمان با بازدید از ساختمان‌هایی با طراحی اروپایی می‌توانید غذاهای خوشمزه و محلی گوانجو را امتحان کنید، در پیاده‌روهای جزیره قدم بزنید و وقتی خسته شدید یک فنجان قهوه بنوشید و استراحت کنید. در آخر می‌توانید به اقامتگاه Xiguan بروید و طراحی‌های سنتی گوانجو را تماشا کنید.

مسیر سوم پیاده‌روی در گوانگجو

اگر می‌خواهید در مورد تاریخ و فرهنگ منحصر به فرد گوانجو اطلاعات کسب کنید، این مسیری است که باید بروید. اول به کلیسای کاتولیک Shishi Sacred Heart بروید. برای رسیدن به این کلیسا خط 4 اتوبوس را سوار شوید. توجه داشته باشید این کلیسا روزهای یکشنبه باز است. بعد از آن خط دو مترو را سوار شده و از موزه Nanyue King بازدید کنید. (ایستگاه Yue Xiu Park، خروجی B1). این مکان یکی از جاذبه‌های منحصر به فرد و تاریخی گوانجو است. آثار فرهنگی متعددی در نمایشگاه‌های این موزه وجود دارد. بعد از آن می‌توانید در ایستگاه سالن یادبود Sun Yat-sen از این مکان بازدید کنید. این مکان برای بزرگداشت مردی بنا شده است که پدر چین مدرن شناخته می‌شود، کسی که انقلاب 1900 را رهبری کرد. در بعد از ظهر می‌توانید از معبد Guangxiao و از آثار بودایی زیبا و گرانبهایش دیدن کنید. در این مکان قدیمی‌ترین برج آهنی چین با نام Xi Tower قرار دارد. هنگام غروب می‌توانید از منظره زیبای رودخانه مروارید (Zhujiang) با سواری بر روی کشتی لذت ببرید یا می‌توانید به Grand World Scenic Park بروید و کمی تفریح کنید.

مسیر چهارم پیاده‌روی در گوانگجو

کوهستان ابرهای سفید، کوهستانی کوچک است که به عنوان یکی از نمادهای گوانجو شناخته می‌شود. این کوهستان حدود 30 قله دارد که بلندترین آن 382 متر ارتفاع دارد. این نقطه بلندترین نقطه گوانجو است. می‌توانید قدم بزنید و کل گوانجو را از بالای کوه ببینید. برای رسیدن به آنجا، خط 199 اتوبوس را به سمت دروازه جنوبی کوهستان ابرهای سفید سوار شوید (ورودی 5 یوان). بقیه مسیر را می‌توانید پیاده رفته و از پله‌ها بالا روید. چند دیدنی دیگر در معبد Nengren و دره Mingchun وجود دارد (ورودی 10 یوان). بعد از پایین آمدن از کوهستان اگر هنوز زمان داشتید می‌توانید خط 175 اتوبوس را سوار شوید و از باغ Yuntai دیدن کنید. در تمام سال گل‌هایی زیبا در این باغ وجود دارند.

انتشار: 25 شهریور 1400 بروزرسانی: 25 شهریور 1400 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 3690

به "مسیر های پیاده روی در گوانجو" امتیاز دهید

1 کاربر به "مسیر های پیاده روی در گوانجو" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مسیر های پیاده روی در گوانجو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید