پوکو F1 و شیائومی Mi 8 پیش از وان پلاس 8 پرو دوربین X-Ray داشته اند!

به گزارش دور زمین، بدون شک یکی از جذاب ترین خبرهای هفته گذشته این بود که دوربین چهارم وان پلاس 8 پرو می تواند پشت بعضی اجسام و بعضی لباس ها را ببیند. اما اگر بگوییم وان پلاس 8 پرو تنها گوشی نیست که چنین قابلیتی دارد چه؟ دو گوشی پوکو F1 و شیائومی Mi 8 که دو سال پیش عرضه شدند نیز چنین قابلیتی به لطف دوربین جلویی خود دارند.

پوکو F1 و شیائومی Mi 8 پیش از وان پلاس 8 پرو دوربین X-Ray داشته اند!

این ویژگی همانطور که در پست مربوط به وان پلاس 8 پرو نیز شرح دادیم، مربوط به دوربین هایی می گردد که می توانند طیف نوری اینفرارد را هم دریافت و ثبت نمایند. دوربین جلوی دو گوشی پوکو F1 و شیائومی Mi 8 به دلیل تکنولوژی که برای تشخیص چهره دارند، دارای دوربین حساس به نور اینفرارد هستند تا بتوانند فرآیند تشخیص چهره را با دقت بیشتر و در تاریکی هم به خوبی انجام دهند. این یعنی نه تنها این گوشی ها بلکه تمام آیفون هایی که دارای سیستم Face ID هستند نیز به این دوربین مجهزند. اما تفاوت آیفون با این دو گوشی اندرویدی این است که دسترسی به دوربین اینفرارد برای کاربر مهیا نیست.

برای دو گوشی شیائومی Mi 8 و پوکو F1 اما یک اپلیکیشن به نام IR Camera - Poco F1/Mi8 در پلی استور وجود دارد که با نصب آن ها می توان مستقیما با دوربین حساس به اینفرارد در جلوی این گوشی ها عکاسی کرد.

حالا با داغ شدن خبر دوربین وان پلاس 8 پرو، کاربران این دو گوشی هم در شبکه اجتماعی Reddit درباره اپلیکیشنی که گفتیم صحبت می نمایند و عکس بالا هم یکی از کاربران با گوشی پوکو F1 خود گرفته است.

با تمام این اوصاف اما شرکت شیائومی هیچ نگرانی امنیتی بابت این قابلیت گوشی های خود ندارد. زیرا دوربین IR در این گوشی ها در بخش جلویی گوشی قرار گرفته و کسی نمی تواند به سادگی حریم خصوصی دیگران را نقض کند.

این در شرایطی است که دوربین Color Filter در وان پلاس 8 پرو در بخش پشتی این گوشی قرار گرفته و همین موضوع نگرانی ها را به وجود آورده. این موضوع تا جایی پیش رفته که وان پلاس مجبور شده در این زمینه یک بیانیه منتشر کند و فیلتر Photochrom را هم موقتا در گوشی های وان پلاس 8 پرو غیر فعال کند. وان پلاس البته وعده داده تا در آینده نزدیک و با یک بروزرسانی نرم افزاری، ویژگی های این دوربین را به صورت محدودتر، دوباره در دسترس کاربران بگذارد. شما در این زمینه چه فکر می کنید؟

منبع: GIZMOCHINA

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 5 مرداد 1399 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 2678

به "پوکو F1 و شیائومی Mi 8 پیش از وان پلاس 8 پرو دوربین X-Ray داشته اند!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پوکو F1 و شیائومی Mi 8 پیش از وان پلاس 8 پرو دوربین X-Ray داشته اند!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید