پرداخت مالیات نقل و انتقال خودرو پیش از مراجعه به مرکز تعویض پلاک

به گزارش دور زمین، با ایجاد سامانه دریافت مالیات نقل و انتقال خودرو می توان پرداخت مالیات نقل و انتقال خودرو را پیش از مراجعه به مرکز تعویض پلاک انجام داد.

پرداخت مالیات نقل و انتقال خودرو پیش از مراجعه به مرکز تعویض پلاک

خبرنگاران - از سازمان امور مالیاتی کشور، آقای هادی خانی، با اشاره به راه اندازی سامانه دریافت مالیات نقل و انتقال خودرو گفت: انتقال دهندگان انواع خودرو و موتور سیکلت می توانند با ورود به این سامانه، قبل از تعویض پلاک یا ثبت انتقال نسبت به پرداخت مالیات نقل و انتقال اقدام کنند.

وی اضافه نمود: سامانه دریافت مالیات نقل و انتقال خودرو هم اکنون در استان سمنان به صورت آزمایشی اجرا شده و در هفته های آینده در سراسر کشور به بهره برداری می رسد. با ایجاد این سامانه، امکان پرداخت الکترونیکی مالیات نقل و انتقال خودرو پیش از مراجعه به مراکز تعویض پلاک به وسیله پنجره واحد مالیاتی به نشانی https://my.tax.gov.ir میسر شده است.

سامانه پرداخت مالیات نقل و انتقال خودرو برای پرداخت مالیات پیش از مراجعه به مرکز تعویض پلاک

پیش از مراجعه به مراکز تعویض پلاک و به صورت الکترونیکی مالیات خود را پرداخت کنند

معاون فناوری های مالیاتی سازمان امور مالیاتی کشور توضیح داد: این اقدام در راستای اجرای ماده (30) قانون مالیات بر ارزش افزوده مصوب 1400/03/02 که از تاریخ 1400/10/13 لازم الاجرا شده، انجام شده است و بر همین اساس، سازمان امور مالیاتی کشور اقدام به راه اندازی سامانه ای تحت عنوان سامانه دریافت مالیات نقل و انتقال خودرو نموده که این خدمت، شرایطی را فراهم می سازد تا شهروندان بتوانند پیش از مراجعه به مراکز تعویض پلاک و به صورت الکترونیکی مالیات خود را پرداخت کنند.

وی اضافه نمود: انتقال دهندگان انواع خودرو و موتور سیکلت با ورود به سامانه مزبور، قبل از تعویض پلاک یا ثبت انتقال نسبت به پرداخت مالیات نقل و انتقال اقدام کنند و در صورتی که انتقال دهندگان از پرداخت مالیات استنکاف کنند، در هنگام مراجعه به مراکز تعویض پلاک و یا دفاتر اسناد رسمی، از ارایه خدمات به ایشان و یا انتقال سند جلوگیری می گردد.

منبع: بیت ران
انتشار: 1 خرداد 1401 بروزرسانی: 1 خرداد 1401 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 5575

به "پرداخت مالیات نقل و انتقال خودرو پیش از مراجعه به مرکز تعویض پلاک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پرداخت مالیات نقل و انتقال خودرو پیش از مراجعه به مرکز تعویض پلاک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید