جنگل ابر، جنگلی در میان ابرها

به گزارش دور زمین، اگر جنگل ابر را در گوگل سرچ کنید، می بینید که اکثر سایت های گردشگری آن را یکی از کهن ترین جنگل های روی این کره خاکی نامیده اند.

جنگل ابر، جنگلی در میان ابرها

به گزارش خبرنگار خبرنگاران، این ذهنیت اشتباه که سرتاسر سمنان کویری و خشک است، در بسیاری از کسانی که به این شهر سفر نکرده اند وجود دارد. خیلی ها فکر می نمایند سمنان بیابان است دریغ از اینکه در دل آن و در 45 کیلومتری شمال شاهرود جنگلی وجود دارد که در آغوش ابرها جای گرفته است.

شاید نام جنگل های هیرکانی برای شما هم بسیار آشنا باشد، جنگل هایی که در نوار جنوبی دریای خزر جای دارند. جنگل ابر هم یکی از مجموعه جنگل های هیرکانی به حساب می آید که به 35 هزار هکتار وسعت و میلیون ها سال قدمت دارد. این جنگل در نزدیکی روستای ابر شاهرود واقع شده که از جمله مناطق حفاظت شده ایران هستند.

جنگل ابر اکوسیستمی نیمه بیابانی و جنگلی دارد که گونه های گیاهی این دو اقلیم در آن یافت می گردد. از آنجایی که این جنگل در دو منطقه کم ارتفاع و بلند قرار گرفته، توده بزرگی از ابر در نزدیکی درختان آن تشکیل می گردد و به همین خاطر آن را جنگل ابر نامیده اند.

در سال های اخیر اقدامات متعددی باعث آسیب زیاد به جنگل ابر شده که می توان به این موارد اشاره نمود: قطع کنترل نشده درختان بین سال های 1356 تا 1358، چرای بی رویه دام، ورود بی رویه و نا بسامان گردشگر و طرح احداث جاده روستای ابر به علی آباد کتول که از میان این جنگل می گذرد.

فصل سفر به جنگل ابر

اگرچه دیدن این جنگل فوق العاده زیبا در هر فصلی از سال خالی از لطف نیست و اوقات خوشی را برای شما می آفرینند، اما بهترین زمان برای بازدید از جنگل ابر از اواخر فروردین تا مهر است. البته دیدن این جنگل در فصل زمستان نیز جذابیت های خاص خود را دارد.

نزدیکترین اقامتگاه ها

بسیاری از گردشگران در کمپ جنگل ابر و جاهای مشخصی چادر می زنند. لازم به ذکر است که در روستای ابر نیز امکان اسکان در خانه های روستایی نیز وجود دارد و بخشی از گردشگران از منازل این روستا بهره می برند. به همین خاطر خبرنگاران این سفر را به ماجراجویان به شدت پیشنهاد می نماید. یکی از نزدیکترین اقامتگاه ها به این جنگل اقامتگاه بوم گردی کومه سبز است.

فاصله و راستا سفر تا جنگل ابر

اگر با خودروی شخصی خود راهی این سفر می شوید، حداقل سه روز برای این سفر وقت بگذارید. راستا تهران تا شاهرود 404 کیلومتر است که 6 ساعت زمان می برد. برای رفتن به سمت جنگل ابر ابتدا از اتوبان افسریه راه می افتید و از شهرهای ایوانکی، گرمسار، سمنان و دامغان می گذرید و انتها به شاهرود می رسید. اگر خودروی شخصی ندارید، بهتر است در میدان امام شاهرود تاکسی های روستای ابر را سوار شوید.

هزینه تقریبی این سفر

در مورد هزینه های این سفر هم اگر اهل چادر زدن و کمپ کردن هستید، این سفر هزینه زیادی برای شما نخواهد داشت. اگر خانواده ای دو نفره هستید، شما می توانید با 300 هزار تومان هم به این منطقه سفر کنید. به گفته کسانی که تجربه این سفر را داشته اند، سفری هیجان انگیز و بسیار آرامش بخش است که شما را از مشغله های فکری روزمره نجات می دهد و حس ماجراجویی شما را دو چندان می سازد.

منبع: همگردی
انتشار: 18 مرداد 1398 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 1872

به "جنگل ابر، جنگلی در میان ابرها" امتیاز دهید

2 کاربر به "جنگل ابر، جنگلی در میان ابرها" امتیاز داده اند | 3 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جنگل ابر، جنگلی در میان ابرها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید