ویژگی تازه archive اندروید اجازه می دهد فضای دستگاه خود را بدون حذف اپلیکیشن ها آزاد کنید

به گزارش دور زمین، گوگل در حال کار روی ابزاری است تا به شما امکان دهد اپلیکیشن های خاصی را بایگانی (آرشیو) کنید و از این طریق بتوانید مقداری فضای ذخیره سازی داخلی دستگاه اندرویدی خود را آزاد کنید.

ویژگی تازه archive اندروید اجازه می دهد فضای دستگاه خود را بدون حذف اپلیکیشن ها آزاد کنید

گوگل در یک پست وبلاگی با انتشار این خبر، شرح می دهد هر اپلیکیشنی که دارای این ویژگی باشد؛ به شما این امکان را می دهد که تا حدود آن را حذف کنید؛ نه البته حذف کامل تا حدود 60 درصد فضای اشغال شده به وسیله این برنامه آزاد گردد.

گوگل می خواهد ویژگی archive را با ایجاد نوع جدیدی APK (فرمت بسته های نصب برنامه اندروید) انجام دهد که archived APKs نام دارد و با اپلیکیشن روی گوشی شما همچون یک ابزار کاربردی برخورد می نماید.

همان طور که گوگل اشاره می نماید؛ فایل های archived APKs کوچک تر شده و تمام داده های شما را تا زمانی که بازیابی نکنید؛ ذخیره می نمایند. در صورت بازیابی این داده ها، فایل ها و داده ها به مقدار اصلی برمی گردند.

این ویژگی با انتشار Bundletool 1.10 در دسترس توسعه دهنده ها قرار می گیرد ولی تا زمانی که گوگل این ویژگی را در آخر سال برای عموم کاربراند اندروید منتشر نکند؛ در دسترس مردم و کاربردی نخواهد بود. گوگل می گوید توسعه دهنده ها می توانند از آزمایش archived APKs انصراف دهند و روش آن را در وبلاگش آموزش داده است.

هنوز جزئیاتی درباره نحوه نمایش این ویژگی در اندروید منتشر نشده است. شاید وقتی روی آیکون اپلیکیشن برای طولانی مدت فشار دهید؛ در کنار آیکون حذف، آیکون دیگری برای archive اضافه گردد.

به هر حال، به نظر می رسد ویژگی archived APKs برای بسیاری از کاربران اندرویدی مفید و کاملا کاربردی باشد؛ چون افراد زیادی هستند که با مشکل کمبود فضای ذخیره سازی روی گوشی روبرو شدند و قابلیت افزایش این فضا را هم ندارند و هر روز باید یک سری اپلیکیشن و دیتا را پاک نمایند.

با این ویژگی، کاربران می توانند اپلیکیشن های کمتر استفاده شده را به بایگانی ببرند ولی کامل حذف ننمایند تا اگر زمانی دوباره احتیاج داشتند؛ مجبور به نصب از ابتدای آن نشوند و سریعا این اپ را بازیابی نمایند و مورد استفاده قرار دهند. قاعدتا، بازیابی اپلیکیشن ها باید بسیار سریع تر از نصب مجدد آن اپلیکیشن باشد و احتمالا وقتی از وای فای استفاده نمی کنید؛ روی دیتای موبایل مصرف داده بسیار کمتری داشته باشد.

منبع: یک پزشک
انتشار: 25 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 25 اردیبهشت 1401 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 4914

به "ویژگی تازه archive اندروید اجازه می دهد فضای دستگاه خود را بدون حذف اپلیکیشن ها آزاد کنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ویژگی تازه archive اندروید اجازه می دهد فضای دستگاه خود را بدون حذف اپلیکیشن ها آزاد کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید