والیبالیست های بانو به خودباوری رسیدند، نتایج کسب گردیده کوچک نبودند

به گزارش دور زمین، صدیقه کعبی زاده در گفت وگو با خبرنگاران درباره تورنمنت مجارستان گفت: این تورنمنتی است که سابقه برگزاری 10 ساله دارد و در شهر یاسپرین برگزار می گردد؛ دلیل نامگذاری نیز یکی از مربیان این شهر است. تیم های مختلفی در این تورنمنت حضور دارند از جمله چهار تیم برتر مجارستان و چهار تیم خارجی. البته قرار بود تیم آلمان نیز در این تورنمنت شرکت کند که بنا به دلایلی اعزام نشد.

والیبالیست های بانو به خودباوری رسیدند، نتایج کسب گردیده کوچک نبودند

نایب رئیس والیبال بانوان در ادامه اضافه کرد: این نخستین تجربه حضور ما در این تورنمنت بود که به دلیل پیگیری های سفیر ایران در مجارستان صورت گرفت. یک تفاهمنامه مشترک بین یزد و یاسپرین منعقد گردیده است و یکی از بندهای آن نیز برنامه های ورزشی است. سفیر ایران نیز از این بند استفاده و شرایط حضور تیم ملی والیبال ایران را فراهم کرد.

وی درباره سطح کیفی تورنمنت مجارستان اظهار کرد: از اردیبهشت ماه در جریان این تورنمنت قرار گرفتم و به دلیل اینکه زمان آن پیش از حضور در مسابقات AVC CUP بود، رایزنی ها را انجام دادیم تا تیم ملی اعزام گردد. تمام هزینه ها را نیز شهرداری یاسپرین بر عهده گرفت و تنها هزینه رفت و برگشت را ما برعهده داشتیم که توسط حامیان مالی پرداخت شد. ملی پوشان ما این فرصت را پیدا کردند تا در یک میدان واقعی خود را محک بزنند.

کعبی زاده ادامه داد: بازیکنان نشان دادند توانایی های لازم را دارند و باید این شرایط برای آنها زودتر فراهم می شد. در تورنمنت مجارستان تیم هایی حضور داشتند که سالیان زیادی عنوان دار بودند. یک تیم برتر رومانی و همچنین یک تیم برتر اوکراین نیز در این تورنمنت شرکت کردند که از بازیکنان خارجی بهره می بردند. خدا را شکر که ملی پوشان نتیجه خوبی را نیز کسب کردند.

نایب رئیس والیبال بانوان درباره عملکرد کادر فنی تیم ملی توضیح داد: تشکر ویژه دارم از مهرگان (مشاور فنی) و سایر اعضای کادر که بسیار تیم را خوب راهنمایی کردند به حدی که بازیکنان ما 11 امتیاز عقب مانده را جبران و نمایش خوبی از ورزش بانوان ایران ارائه کردند.

وی درباره نگاه تماشاگران خارجی از بازی تیم ملی والیبال بانوان گفت: برای آنها جالب بود که بازیکنان ما با پوشش بازی می کردند و همین باعث گردیده بود تا آنها بیشتر تیم ما را تشویق نمایند و این در روحیه بازیکنان ما نیز بسیار اثرگذار بود.

کعبی زاده با بیان اینکه نایب قهرمانی تیم ملی در مجارستان نخستین مقام تیم ملی در یک تورنمنت رسمی پس از انقلاب است، ادامه داد: کسب مقام نایب قهرمانی در تورنمنت مجارستان، نخستین عنوان ملی پوشان والیبال در یک تورنمنت بین المللی رسمی است که بعد از انقلاب رخ داد. جا دارد از حمایت های بی دریغ و خالصانه ضیایی (رئیس فدراسیون) تشکر کنم. او دیروز نیز در مراسم بدرقه ملی پوشان برای حضور در رقابت های AVC CUP حاضر شد و این قول را داد تا هر کاری که برای تیم ضروری است، انجام دهد.

نایب رئیس والیبال بانوان درباره نتایج در AVC CUP گفت: ملی پوشان همه یک هدف مشترک دارند و تمام کوشش خود را خواهند کرد تا نتایج خوبی را در مسابقات AVC CUP کسب نمایند. تورنمنت مجارستان به ما یاری کرد تا بازیکنان به خودباوری برسند.

وی ضمن گلایه از برخی تأکید کرد: نباید نتیجه کسب گردیده در تورنمنت مجارستان را کوچک بشماریم، چرا که این مسابقات اصلاً سطح پایین نبود، من متخصص این رشته هستم و اگر احساس می کردم سطح این مسابقات پایین است، تیم را اعزام نمی کردیم چرا که هدف ما این بود تا تیم ملی محک بخورد. از قبل تمام پیگیری ها را انجام دادیم ضمن اینکه مجارستان سطح بالایی دارد؛ قبل از شروع رسمی تورنمنت نیز دو بازی دوستانه انجام دادیم.

کعبی زاده در انتها بیان نمود: تیم ملی یکبار با چیچیچ عازم اسلوونی شد که اصلاً در سطح مناسبی قرار نداشت و چند بازیکن محلی در آن حضور داشتند، ولی این تورنمنت بسیار با آن متفاوت بود. از همه کسانی که یاری کردند تا تیم ملی به مجارستان اعزام گردد و همچنین از تک تک بازیکنان تشکر می کنم و مطمئن باشید که تیم ملی در رقابت های AVC CUP نتایج خوبی را کسب خواهد نمود.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 3 دی 1397 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 688

به "والیبالیست های بانو به خودباوری رسیدند، نتایج کسب گردیده کوچک نبودند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "والیبالیست های بانو به خودباوری رسیدند، نتایج کسب گردیده کوچک نبودند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید