واقعا چه چیزی پشت ناپدید شدن مرموز تصاویر توئیتر بود؟

به گزارش دور زمین، تقریبا سه دسته از اخبار درباره توئیتر وجود دارند که اکنون با نام ایلان ایکس شناخته می شوند: عرضه های واقعی محصول، هوس ها و امیال ایلان ماسک و اشکالات. چنین تغییرات معناداری در سرویس دهی امری می باشد که ممکن است برای هر سایتی رخ دهد. با این وجود، علت آن در مورد توئیتر ناشناخته است و می تواند در پی دستور مالک دمدمی مزاج آن (ایلان ماسک) بوده باشد و یا اشکالی فنی. با این وجود، پیامدهای آن به خصوص در صورتی که با دستور مستقیم ماسک صورت گرفته باشد برای توئیتر اجتناب ناپذیر است برای شرکتی که حدود دو سوم کارمندان خود را در یک دوره پرآشوب 9 ماهه اخراج کرده یا حقوق شان را پرداخت نکرده است.

واقعا چه چیزی پشت ناپدید شدن مرموز تصاویر توئیتر بود؟

به گزارش خبرنگاران به نقل از گاردین، تشخیص دلیل این موضوع سخت است به خصوص زمانی که خبری منتشر شد مبنی بر آن که شبکه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق) با مشکل نمایش پست های قدیمی حاوی تصاویر ضمیمه شده یا هایپرلینک روبرو شد. در اخبار اشاره شده که تمام تصاویر ارسال شده پیش از سال 2014 میلادی از روی ایکس حذف شده اند. ایکس پیش از تغییر نام تجاری اخیر توئیتر نام آن برند بود. معین نیست که این مشکل از چه زمانی آغاز شده اما بعدازظهر شنبه در پستی که از طریق تام کوتس منتشر شد برجسته شده بود.

تمام تصاویر ارسال شد در سایت در فاصله سال های 2011 میلادی زمانی که برای نخستین بار توانایی میزبانی مستقیم تصاویر را به دست آورد تا سال 2014 میلادی ناپدید شده اند از جمله یکی از معروف ترین توئیت های تاریح یک عکس سلفی با حضور چندین سلبریتی از مراسم اسکار 2014 میلادی که از طریق الن دی جنرس مجری امریکایی منتشر شده بود و میلیون ها بار ریتوئیت شد.

حذف انبوه تصاویر قدیمی نوعی سیاست است که مطمئنا می تواند با اشتهای سیری ناپذیر ماسک برای کاهش هزینه ها مطابقت داشته باشد زیرا او در پی تبدیل توئیتر به یک تجارت سودآور برای بازپرداخت میلیاردها دلار وام برای تامین مالی 44 میلیارد دلاری خرید خود است.

پس از چندین روز سکوت از سوی ایلان ماسک مالک توئیتر و لیندا یاکارینو مدیر عامل آن رسانه اجتماعی در مورد تصاویر ناپدید شده حدس ها در این باره که حذف اجرا شده برای صرفه جویی در هزینه های میزبانی یا برای معرفی مجدد به عنوان یک ویژگی نو قابل دسترسی با پرداخت پول اجرا شده تقویت شد چرا که مشابه آن پیش تر در مورد کاربران دارای تیک آبی رنگ توئیتر اجرا شده بود.

با این وجود، در روز دوشنبه بازگشت تصاویر رخ داد. حساب پشتیبانی توئیتر با انتشار یادداشت کوتاهی نوشت:باگ را برطرف ساختیم و مشکل ظرف روزهای آینده به طور کامل حل خواهد شد.

توئیتر با این یادداشت یک پیام ارسال کرد: مشکل ایجاد شده اشکالی فنی بود و نه از سر میل و هوس ایلان ماسک. با این وجود، در فاصله کوتاهی پس از آن معین شد که در ایکس تیتر اخبار حذف می شود. ماسک در پستی تایید کرد که این تغییر طبق خواسته او اجرا شده بود و به طور مستقیم از طریق وی اعمال شده است. او نوشته بود:این تغییر زیبایی شناسی را به شدت بهبود می بخشد.

سال ها پیش رویدادهایی مانند از دست دادن چندین سال بارگذاری داده ها در رسانه های اجتماعی با فروپاشی پیوسته لینک یا صفحات وب قدیمی تر مرتبط بود. تا همین اواخر این از دست رفتن اطلاعات نگرانی خاص عده ای معدود قلمداد می شد. با این وجود، با اینترنتی تر شدن زندگی روزمره ما این از دست رفتن پیوندها و اطلاعات از مسئله ای برای آرشیوداران به یک تغییر اساسی در ماهیت رسانه تبدیل شد. دیزنی در ماه ژوئن به دلیل حذف چندین سریال از دیزنی پلاس سرویس پخش خود به تیتر اخبار روزانه تبدیل شد. کریستین مک کارتی مدیر مالی شرکت دیزنی در گزارش درآمد سه ماهه دوم آن شرکت گفت که دلیل این حرکت کاهش هزینه های دیزنی و همچنین بهبود بخشیدن به کیفیت فیلم و سریال های آینده بوده است. این غول سرگرمی بیش از 30 نمایش اینترنتی خود را در متوقف کرد. دیزنی انتظار دارد در نتیجه حذف محتوا بیش از 1.8 میلیارد دلار هزینه را کاهش دهد.

تمرکز و ساده سازی فناوری مصرف کننده باعث می شود که بخش های عظیمی از فرهنگ مشترک مان در یک چشم به هم زدن ناپدید شود. معین نیست که چه رخدادی می تواند این روند را معکوس سازد با این وجود، اگر در حال حاضر قصد دارد محتوایی را به نسل آینده انتقال دهید شاید باید سعی کنید یک نسخه فیزیکی از آن را در اختیار داشته باشید.

منبع: فرارو
انتشار: 11 خرداد 1402 بروزرسانی: 13 آذر 1402 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 5995

به "واقعا چه چیزی پشت ناپدید شدن مرموز تصاویر توئیتر بود؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واقعا چه چیزی پشت ناپدید شدن مرموز تصاویر توئیتر بود؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید