همه چیز درباره نیس فرانسه

به گزارش دور زمین، همه بیشتر از کشور فرانسه، شهر پاریس و بعد از آن مارسی را می شناسند در صورتی که در این کشور شهرهای زیبا، دیدنی و مشهور دیگری نیز وجود دارد. نیس فرانسه یکی از همین شهرهای دیدنی است که صحبتش را کردیم. این شهر در قسمت جنوب شرقی فرانسه قرار گرفته است و به عنوان یکی از شهرهای مهم دریای مدیترانه نیز شناخته می شود. این شهر به خاطر ساحلی بودنش به عنوان یکی از توریستی ترین شهرهای فرانسه شناخته می شود. اگر می خواهید که به صورت کامل و جامعی با نیس فرانسه آشنا شوید، در ادامه با ما در خبرنگاران همراه باشید.

همه چیز درباره نیس فرانسه

نیس فرانسه شهری در سواحل مدیترانه این کشور است که در ناحیه پروانس آلپ کوت دازور و در جنوب شرقی فرانسه قرار گرفته است و مساحتی برابر با 71 کیلومتر مربع را دارا می باشد. نیس فرانسه به عنوان پنجمین شهر پرجمعیت در این کشور شناخته می شود و قبل از آن شهرهای پاریس، مارسی، لیون و تولوز قرار گرفته اند. نیس را باید یکی از زیباترین شهرهای ساحلی مدیترانه نامید و از این رو میزبان بسیاری از جشنواره های بین المللی است. بر اساس کاوش های باستان شناسی در تپه های نیس، انسان ها 400 هزار سال پیش وارد این شهر شده اند.

این منطقه در عصر باستان محل مناسبی برای شکار بوده و بسیاری از انسان های اولیه این منطقه را برای شکار انتخاب می کردند. نیس در قرن 4 میلادی به دست یونانی ها تأسیس شد و نامش به شهر نیک تغییر یافت. یونانی ها باور داشتند که نماد پیروزی به آن ها کمک کرده و توانسته اند رهبری این شهر را به دست بیاورند.

قلعه ای در بالای تپه باستانی نیس که قبلا امپراتوری یونان در آن مستقر بوده است، وجود دارد که به قلعه قرون وسطی مشهور است. این قلعه یکی از بزرگ ترین و محکم ترین قلعه های سواحل مدیترانه بود که تا مدت ها فتح آن برای بسیاری از اقوام غیرممکن و دشوار بوده است.

در دنیا اکثرا نیس را با منظره های زیبا، آفتاب زیبا و ساحل شلوغش می شناسند و آن را شهر شنا و آفتاب می دانند. نیس فرانسه در تمام طول سال دارای آب و هوایی معتدل و دلپذیر است و همین یک امتیاز بسیار مثبت برای جذب گردشگر به این شهر است.

شهر نیس توسط آب های آرام خلیج فرشتگان احاطه شده است. تاریخ کشف این شهر فرانسوی توسط انگلیسی ها به سال 1820 میلادی باز می گردد. در آن زمان انگلیسی ها از نیس به عنوان پایگاه زمستانی خود استفاده می کردند و امروزه این شهر یکی از پر بازدیدترین شهرهای فرانسه شناخته می شود.

نیس فرانسه به علت این که در مرکز سواحل مدیترانه ای جنوب شرقی واقع شده است، در واقع نقطه آغاز مناسبی برای لذت بردن از خط ساحلی کوت د زور می باشد. از نظر جاذبه ای، جاذبه های شهر نیس فرانسه بسیار زیاد است. در واقع هر چیزی که در این شهر می بینید می تواند یک جاذبه دیدنی باشد. از آرامش و محیط سراسر آرامش باغ های این شهر گرفته تا باغ های زیبا و دریای آبی روشن همگی از جاذبه های دیدنی این شهر ساحلی و زیبا هستند.

چیزی که درباره نوع طراحی این شهر جالب توجه است این است که قسمت های از این شهر زیبا، دارای سبک معماری شهری ایتالیایی است. البته عجیب هم نیست زیرا، نیس در نزدیکی ایتالیا قرار گرفته است و حتی بسیاری از مردم این شهر به زبان ایتالیایی نیز مسلط هستند!

بسیاری از غذاهای اصیل ایتالیایی در نزد مردم نیس شناخته شده و به محبوب ترین غذای آن ها تبدیل شده است. از این ها که بگذریم، سالانه میلیون ها توریست از نیس بازدید می کنند و همین میزان بالای گردشگر در این شهر باعث شده است تا هتل های زیادی در این شهر ساخته شود. شهر نیس فرانسه از جمله شهرهای گران فرانسه محسوب می شود و از این رو در خرج کردن پول هایتان در این شهر باید مراقب باشید زیرا ممکن است به خودتان بیایید و ببینید که پول زیادی در جیب هایتان باقی نمانده است!

نیس آب و هوای مرسوم مدیترانه ای را در خود دارد. تابستان های این شهر همیشه گرم و خشک است اما زمستان های آن معتدل و از دیگر نقاط اروپا بهتر است. در فصل بهار و پاییز این شهر دارای آب و هوایی مطلوب است البته، در فصل پاییز هوا کمی مرطوب تر می شود. از نظر حمل و نقل در شهر نیس فرانسه اتوبوس و تراموا موثرترین راه برای جا به جایی در این شهر و در طول ناحیه ریورا است. گردشگران این شهر می توانند از دفتر گردشگری این شهر، یک جدول زمانی به علاوه نقشه تهیه کنند. ترن ها راحت ترین و البته سریع ترین وسیله نقلیه برای جا به جایی در طول این شهر به شمار می روند. گردشگران می توانند در این شهر از شرکت Nice Allocation Rent دوچرخه اجاره کنند.

جاذبه های نیس فرانسه

کورس سالیا (Cours Saleya)

کورس سالیا اصلی ترین پیاده روی منطقه تاریخی اولدتاون است که در مرکز این منطقه قرار گرفته است. مکانی عالی برای گردش در مغازه ها و فروشگاه های کوچک کنار خیابان یا نوشیدن قهوه ای با خیال راحت است. یکی از دلایل شهرت کورس سالیا، برگزاری بازارهای سالانه گل است که بازدیدکنندگان بسیاری برای تماشای این جشن خوشبو و رنگارنگ می روند. البته، انواع مختلفی از پنیرهای فرانسوی و مواد غذایی هم در بازار کورس سالیا پیدا می شود.

تفرجگاه دیز آنگلس (Promenade des Anglais)

برای تماشای زیبایی چشم انداز بسیار زیبای دریای مدیترانه، در تفرجگاه دیز آنگلس قدم بزنید. تفرجگاه انگلیسی که در میان دریا و درختان نخل قرار گرفته است، در سال 1820 به دست انگلیسی ها در این شهر ساخته شد و امروزه یکی از بهترین مکان ها برای گردش و تفریح، گذران اوقات فراغت و همچنین حمام آفتاب در فرانسه است.

موزه ماسنا (Musée Masséna)

ساختمان موزه ماسنا، در اصل به عنوان محلی برای گذران تعطیلات شاهزاده ویکتور اسلینگ (Prince Victor dEssling)، نوه یکی از ژنرال های مورد علاقه ناپلئون، ساخته شده بود. این بنای باشکوه، یکی دیگر از معماری های برجسته نیس است. این ساختمان که بین سال های 1898 تا 1901به سبک نئوکلاسیک و ایتالیایی ساخته شده است، اکنون به موزه ای جذاب با موضوع تاریخ ریویرا اختصاص دارد. در این موزه از تاریخچه تعطیلات پادشاهان و مهاجرت آمریکایی ها تا رونق گردشگری و اهمیت برگزاری کارناوال نیس به نمایش در آمده است. طبقه همکف موزه ماسنا برای رویدادهای رسمی مورد استفاده قرار می گیرد، بنابراین گاهی اوقات در کوتاه مدت تعطیل می شود.

شهر قدیمی نیس (Old Town)

کوچه های قدیمی، باریک و تاریک بافت قدیمی نیس در اولدتاون بسیار جذاب و دیدنی است. طراحی این منطقه از دهه 1700 به شدت تغییر کرد و در حال حاضر محلی برای اغذیه فروشی ها، رستوران ها و بوتیک ها است. بازار کورس سالیا یکی از قدیمی ترین بخش های اولدتاون است که در فصل تابستان با ازدحام شدید جمعیت مواجه می شود. از دیگر دیدنی های این منطقه می توان به کلیسای جامع نیس، کلیسایی از قرن 16 به نام Chapelle de la Miséricorde، موزه موسیقی پالائیس لاسکاریس (Palais Lascaris) متعلق به قرن 17، داروخانه قرن 18 و نقاشی های مذهبی را نام برد.

پارک فونیکس (Parc Phoenix)

پارک فونیکس در شرق تفرجگاه انگلیسی قرار گرفته است. این پارک بزرگ با مساحت 7 هکتار، یکی از بزرگ ترین گلخانه های اروپا است که مناظر تماشایی از انواع گیاهان و گل ها، از جمله مجموعه ای از گل های ارکیده را شامل می شود. دریاچه ای زیبا هم در آن وجود دارد که گونه های جذابی از پرندگان سراسر جهان در آن زندگی می کنند. پارک فونیکس که همان پارک ققنوس است با آبشارها، باغ های متنوع و حیات وحش جذابی که دارد.

کلیسای نوتردام نیس (Notre Dame de Nice)

کلیسای نوتردام نیس که در قرن 19 میلادی با معماری نئوگوتیک ساخته شد، بزرگ ترین کلیسای نیس است. بر خلاف کلیسای نوتردام در پاریس علاوه بر طراحی داخلی بسیار زیبایی که دارد، در محوطه بیرونی آن هم از سنگ سفید خیره کننده ای با تزئینات طلایی استفاده شده است. کلیسای نوتردام، در شب با وجود چراغانی برج ها و انعکاس نور در شیشه دودی پنجره های آن، بسیار دیدنی و چشم نواز است.

دانستنی هایی درباره نیس فرانسه

  • تریزر که یک مهندس فرانسوی است در سفر خود به ایران نقشه شهر اراک را از روی طرح شهر نیس فرانسه طراحی کرد.
  • فرودگاه بین المللی نیس، در لیست 10 فرودگاه برتر دنیا در سال 2018 میلادی قرار گرفته است.
  • سواحل نیس فرانسه از سنگ های کوچک و درشت پوشیده شده اند، این سنگ ها بر اساس جریان طبیعی آب به نیس وارد می شوند. سنگ های سواحل نیس شهرت زیادی دارند و همیشه از زیبایی این سنگ ها سخن به میان آمده است.
  • منطقه سیمیز در شهر نیس فرانسه، استراحتگاه امپراتوری رومی ها بود که امروز به یک منطقه مجلل و زیبای مسکونی تبدیل شده است. هنوز هم بقایای آثار معماری رومی در این منطقه دیده می شود.
  • در نیس فرانسه یکی از قدیمی ترین فرش های جهان قرار گرفته است. این فرش که در سال 1615 میلادی بافته شده است در هتل نگرسکو قرار گرفته است.
  • تعداد موزه هایی که در نیس فرانسه است از تعداد تمام موزه هایی که در کل کشور فرانسه وجود دارد، بیشتر است.
  • روزهای دوشنبه، یک بازار عتیقه فروشی در الدتاون در شهر نیس بر پا می شود.
  • نیس دومین شهر بزرگ در ساحل مدیترانه و منطقه پروانس آلپ کوت دازور است.
منبع: الی گشت
انتشار: 30 دی 1397 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 889

به "همه چیز درباره نیس فرانسه" امتیاز دهید

9 کاربر به "همه چیز درباره نیس فرانسه" امتیاز داده اند | 4.4 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "همه چیز درباره نیس فرانسه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید