هشتمین دوره هفته آگاهی از مغز به خاتمه رسید

به گزارش دور زمین، به گزارش خبرنگاران به نقل از همزمان با هشتمین سال متوالی هفته آگاهی از مغز در کشورمان با حمایت ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی برنامه هایی برای افزایش شناخت و توانمندی های مغز برگزارشد.

هشتمین دوره هفته آگاهی از مغز به خاتمه رسید

به منظور ترویج و ارتقای دانش علوم شناختی و توسعه آگاهی و شناخت نسبت به ساختار، عملکرد و توانمندی های مغز، سال جاری به مناسبت هشتمین سال متوالی هفته آگاهی از مغز در کشورمان ویژه برنامه های متنوعی برای افزایش آگاهی و شناخت نسبت به توانمندی های مغز برگزار گردید.

هفته آگاهی از مغز با هدف آشنایی با توانمندی های فکر و مغز و شناسایی و سرعت بخشیدن به تشخیص زود هنگام اختلالات و بیماری های مغزی برگزار و راههای پیشگیری از درمان بیماری های مغزی در مراکز عمومی و علمی برای اقشار مختلف مردم تشریح می گردد.

در هفته آگاهی از مغز کوشش می گردد با اجرای برنامه های گوناگون آموزشی و علمی نسبت به ارتقای بهداشت و توانمند سازی مغز و راه های جلوگیری از کاهش توانایی مغز اطلاع رسانی گردد.

همزمان با برگزاری هشتمین سال متوالی هفته آگاهی ازمغز و با هدف آگاهی بخشی مردم درباره سلامت مغز با حمایت ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی و اداره کل سلامت شهرداری تهران ، کارکردهای شناختی (حافظه ، توجه و تمرکز) مسافران مترو با نرم افزار کامپیوتری به صورت رایگان در پنج ایستگاه در تهران مورد ارزیابی قرارگرفت.

به مناسبت این هفته ، رویدادهای مختلف حضوری و آنلاین، ویژه والدین و مراقبین بچه ها و نوجوانان، معلمان و دانش آموزان در هفته آگاهی از مغز 1401 برگزار گردید. در این رویداد ها به معرفی رشد هنجار مهارت های شناختی، اهمیت آن ها از تولد تا نوجوانی، آشنایی با علائم اختلال های رشدی شایع در این رده سنی پرداخته شد.

برگزاری دو رویداد حضوری با همکاری دو منطقه در تهران با عنوان 1000 روز اول زندگی ویژه والدین و مراقبین، رشد نرمال کودک در 3 سال اول تولد و آشنایی با علائم اختلالات شایع در این دوران پرداخته شد.

بعلاوه رویداد حضوریچگونه توجه و تمرکز نوجوان خود را تقویت کنیم در منطقه 4 تهران ویژه والدین و معلمان برگزار و در این برنامه موضوع معرفی توجه، انواع و نقش آن درتحصیل و بعلاوه آشنایی با اختلالات آن پرداخته شد.

وبینار آموزش با رویکردشناختی ویژه معلمان با همکاری اپلیکیشن شاد برگزار گردید. در این برنامه چهارچوب یک معلم شناختی بودن و بعلاوه فناوری های علوم شناختی در کلاس درس معرفی گردید.

از دیگر برنامه های این هفته ویژه دانش آموزان با همکاری اپلیکیشن آموزشی شاد برگزار گردید و در آن راههای تقویت مهارت های مغز در نوجوانی و توانمند سازی کارکردهای شناختی معرفی و آنالیز نهاده شد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 15 اسفند 1401 بروزرسانی: 15 اسفند 1401 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 5926

به "هشتمین دوره هفته آگاهی از مغز به خاتمه رسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشتمین دوره هفته آگاهی از مغز به خاتمه رسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید