نکات مهم درباره میلگرد ساده و آلیاژی و کاربرد آن در صنایع

به گزارش دور زمین، رپرتاژآگهی - اگر در حال تحقیق و برنامه ریزی برای پروژه های صنعتی گوناگون هستید احتمالا احتیاج مبرهن به انواع میلگرد خصوصا میلگرد ساده صنعتی حس می گردد.

نکات مهم درباره میلگرد ساده و آلیاژی و کاربرد آن در صنایع

اما چرا میلگرد - خصوصا نوع ساده آن - اهمیت بالایی در یک پروژه صنعتی دارد؟

در این مقاله می خواهیم در خصوص نکات مجذوب نماینده در خصوص میلگرد ساده با هم صحبت داشته باشیم که راهنمای شما در خرید و سفارش این نوع میلگرد باشد

دلیل کاربرد و اهمیت بسیار بالای میلگرد چیست؟

بهتر است با شرح کلیت میلگرد آغاز کنیم تا ابتدا با این متریال آشنا شده و سپس به بحث اصلی، یعنی میلگرد ساده صنعتی می پردازیم.

چرا به کار بردن میلگردها برای پروژه های صنعتی و ساختمانی، حیاتی است؟

در صنایع فراوری ، احتیاج زیادی به میلگردهای صنعتی وجود دارد. از این میلگردها، در بخش های مختلف صنایع فرق داردفاده می گردد. از مهم ترین آن ها می توان به موارد زیر اشاره داشت:

  • تراشکاری
  • صنایع ماشین آلات
  • پیج و مهره سازی
  • فوجینگ و…

ضمن موارد صنعتی، از میلگرد ساده در ساختمان سازی نیز استفاده می گردد. معمولا برای ساخت سازه های ساختمانی، از بتن استفاده می گردد که موجب مستحکم شدن سازه می گردد. اما سازه هایی که با بتن ساخته می شوند دارای مقاومت کششی بالایی نیستند. و در حدی احتیاج به مقاوت کششی دارد که لازم به استفاده از میلگرد آجدار نیست می توان از میلگرد ساده استفاده کرد زیرا مقاومت کششی کمتری نسبت به میلگرد آجدار به سازه می بخشد

میلگرد ساده چیست؟

میلگردهای ساده نوعی از میلگرد هستند که کارایی های متفاوتی خصوصا در بخش صنعتی دارند. میلگرد ساده یکی از مصالح صنعتی و عمرانی بوده که در طیف بسیار گسترده ای از زیرساخت ها مورد استفاده قرار می گیرد.

میلگرد ساده در مقایسه با انواع دیگر میلگرد های دارای مقاومت کششی کمتری است همین ویژگی کاربرد آن را فراوان می نماید و در دسته فولادهای نرم قرار می گیرد

میلگرد ساده در چهار دسته A1,A2,A3,A4 فراوری می گردد که هر کدام ویژگی خاص خود را دارد نوع A1 که بیشتر مورد استفاده قرار میگیرد دارای مقاومت کششی کمتری است بر این اساس این نوع میلگرد ساده صنعتی بسیار مناسب برای آهنگری ، خم کاری و جوشکاری می باشد

از کاربرد میلگرد ساده A1 در ساختمان می توان به کاربرد آن در ساخت سقف های تیرچه بلوک اشاره نمود

میلگرد ساده چه کاربردی دارد؟

میلگرد ساده پر مصرف ترین مقطع فولادی است و از نظر مقاومت و کشش با میلگرد آجدار کاملا فرق دارد

میلگرد ساده از این حیث اهمیت دارد که نوع صنعتی آن در بخش های بسیار گسترده و در ابعادی بزرگ در صنایع گوناگون مورد استفاده قرار می گیرد.

بعلاوه به کار بردن میلگرد ساده در سازه، موجب ایجاد مقاومت چندین برابری در برابر احتمال ایجاد شکستگی ها می گردد. میلگرد حکم یک میله تقویت نماینده داشته که همان چیزی را فراهم می آورد که بتن خالی نمی تواند! استحکام کششی.

و کاربرد اصلی آن در صنایع برای تراشکاری ، پیچ و مهره سازی است

میلگرد ترانس

میلگرد ترانس یا ترانسمیسیون میلگردی پرکاربرد بوده که به دو دلیل عمده مورد استفاده قرار می گیرد:

1. استفاده از میلگرد ترانس برای زیبایی

2. استفاده از میلگرد ترانس به دلیل استحکام بالا

اولین کاربردی که این میلگرد داشته و قدری به دور از کارهای معمول استفاده از میلگرد است، بحث زیبایی شناختی آن است. میلگرد ترانس را معمولا در پروژه های صنعتی مختلفی به کار می برند که زیبا بودن آن ها، حرف اول را می زند. یکی از استفاده های معمول آن در صنایع تراشکاری است.

این نوع میلگرد هر چند که استفاده گسترده ای در بخش های زیرساختی سازه دارد، اما در بخش های ظاهری نیز مورد استفاده قرار می گیرد.

میلگرد آلیاژی

میلگرد آلیاژی همانگونه که از نامش پیداست از آلیاژ ساخته می گردد و آن را یکی از زیرمجموعه های میلگرد ساده می دانند.

فولاد آلیاژ ورای از آهن و کربن، دارای عنصرهایی همانند نیکل، مس، کروم، منگنز، سیلیسیوم و موارد دیگر است. میلگردهای آلیاژی دارای چند زیرمجموعه هستند که هر یک برای استفاده های گوناگون صنعتی یا ساختمانی کاربرد دارد. جالب است بدانید بسته به کاربرد میلگرد آلیاژی (مسکونی یا صنعتی بودن آن)، عناصر ترکیب شده در آلیاژ تغییر می نمایند.

میلگرد CK45 در چه مواردی استفاده می گردد ؟

میلگرد CK45 با ویژگی مقاومت در برابر سایش و کشش و استحکام مناسب باعث شده است این میلگرد کاربردهای فراوانی داشته باشد

به طور مثال کاربرد آن در صنایع خودرو سازی و کشتی سازی و کاربرد مهم آن در ایران ساخت ابزارهای مکانیکی مثل چکش و انبردست که به خاطر ضد سایش بودن این نوع فولاد است

استفاده از این متریال در مواردی همانند:

· استفاده در صنعت خودروسازی

· برای فراوری انواع ماشین آلات حوزه کشاورزی

· صنعت فراوری پیچ و مهره و سایر اتصالات

· استفاده برای فراوری تجهیزات کشاورزی

· محصولات پیش ساخته

مرسوم است.

از میلگرد CK45 در بعضی از موارد در پل سازی و جاده سازی نیز استفاده می گردد

قیمت میلگرد ساده

میلگرد ساده به آن دلیل که دارای انواع متفاوتی است، رده های قیمتی متفاوتی نیز دارد. استعلام قیمت روز میلگرد ساده : 3 - 02156235180

وبسایت فولاد شمش به صورت منظم و روزانه قیمت میلگرد ساده و آلیاژی به شکل جدول قیمت با مشخصات درج می نماید با مراجعه به وبسایت از قیمت روز مطلع شوید.

خرید میلگرد ساده

میلگرد ساده، همانگونه که درباره آن به سخن پرداختیم، یکی از پرکاربردترین و گسترده ترین مصالح صنعتی، ساختمانی بوده که دارای زیرمجموعه های بسیاری است. میلگرد ساده صنعتی یکی از پیشاحتیاج های معمول و حیاتی برای بسیاری از صنایع به شمار می رود. ضمن آنکه در نوع ساختمانی آن، به کار بردن میلگرد ساده در ساخت تیرچه بلوک

اما استفاده از میلگرد ساده در سازه یک شرط بسیار حائز اهمیت دارد.

باید از میلگردی بهره ببرید که دارای کیفیت بالا و استاندارد باشد. به نوعی می توان گفت که استفاده از هر میلگردی توصیه نمی گردد. چرا که بعضی به دلیل افت کیفیتی که دارند، کارایی خود را از دست می دهند. پس پیشنهاد می کنیم که از برندهای معتبر، میلگرد ساده را تهیه کنید تا در نهایت، پروژه ها و محصولات صنعتی شما نهایت کیفیت، قدرت و مقاومت را داشته باشد.

خرید میلگرد ساده صنعتی از مجموعه صنعتی فولاد شمس گل آذین

مجموعه صنعتی فولاد شمس گل آذین با سابقه ای فوق العاده درخشان و همکاری با برترین متخصصین حوزه های مختلف مهندسی فلزات به صورت قطعی یکی از برترین فراورینمایندگان میلگرد ساده صنعتی، همانند میلگرد ساده نوع A1 به شمار می رود.

مجموعه فولاد شمس گل آذین میلگرد ساده و زیرمجموعه های آن را در مطلوب ترین حالت ممکن فراوری نموده و دارای ظرفیت فراوریی برابر با 20000 تن به صورت سالانه می باشد.

مزایای خرید میلگرد ساده از مجموعه فولاد شمس گل آذین

بلاشک مجموعه گل آذین یکی از برترین و باکیفیت ترین فراوری نمایندگان میلگرد در کشور ایران بوده که نوع باکیفیتی از این متریال پراهمیت را با ویژگی های برتر زیر ارائه می دهد.

نهایت کیفیت و استاندارد

شرکت فولاد شمس با بهره بردن از برترین مواد اولیه و انجام فرایندهای مهندسی مدرن بر روی محصولات مختلف اعم از میلگردهای فراوریی، با افتخار، محصولاتی با نهایت کفیت را در اختیار مصرف نمایندگان قرار می دهد که به جد، با محصولات برتر خارجی رقابت می نماید.

بهره گیری از استراتژی های خاص برای جلوگیری از هزینه های اضافی

ما در مجموعه فولاد شمس در ابتدای فعالیت حرفه ای خود، سعیمان را بر این بنا نموده ایم که با بهره گیری از استراتژی هایی همانند سفارشی سازی فرایندها بر اساس خواست مشتریان، هزینه های فراوری را کاهش داده و قیمت نهایی محصولات را به صورت محسوسی کاهش دهیم.

سفارشی سازی

یکی از برترین استراتژی های ممکن که شرکت ما در پیش گرفته، آن است که مشتریان می توانند محصولاتی کاملا سفارشی سازی شده و بر اساس احتیاجهای خود، آن هم با قیمتی ارزان تهیه نمایند.

در فولاد شمس ، مشتریان می توانند محصولات سفارشی شده بر اساس عملیات تابگیری، پیلینگ، پولیش و برش و جزئیات بررسی شیمیایی، با هزینه های مناسب و کیفیت اعلاء تحویل بگیرند.

منبع: شفقنا اقتصادی
انتشار: 27 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 27 اردیبهشت 1401 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 5111

به "نکات مهم درباره میلگرد ساده و آلیاژی و کاربرد آن در صنایع" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نکات مهم درباره میلگرد ساده و آلیاژی و کاربرد آن در صنایع"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید