نرمی استخوان در بچه ها چه علائمی دارد؟

به گزارش دور زمین، تهران (پانا) - نرمی استخوان در بچه ها یک اختلال متابولیسم استخوان است که به دلیل کمبود ویتامین D یا متابولیسم معیوب این ویتامین ایجاد می شود.

نرمی استخوان در بچه ها چه علائمی دارد؟

به گزارش خبرنگاران، انجمن پزشکی و جراحی ارتوپدی آلمان گفت که کمبود ویتامین D در بدن به دلیل عدم قرار گرفتن در معرض نور خورشید رخ می دهد، زیرا نور خورشید به بدن کمک می کند ویتامین D بسازد که برای سلامت استخوان ها مهم است. به همین دلیل است که ویتامین D را ویتامین آفتاب می نامند.

این انجمن اضافه کرد که عدم تعادل در متابولیسم ویتامین D به دلایل متعددی مانند بیماری های کبدی، بیماری های مزمن معده و روده و جراحی های گوارشی است.

علائم استئومالاسی در بچه ها عبارتند از استخوان های نرم و تغییر شکل پذیر، اختلالات راه رفتن مانند لنگش، خمیدگی پاها به سمت داخل (به شکل X) یا بیرون (به صورت حرف O)، انحنای پشت ستون فقرات و دنده، قفسه سینه به شکل زنگ، پوسیدگی دندان و قرار گرفتن مکرر استخوان در معرض شکستگی.

برای درمان نرمی استخوان، بدن باید به میزان کافی ویتامین D را از طریق قرار گرفتن منظم در معرض نور خورشید، همراه با خوردن غذاهای غنی از آن مانند ماهی و محصولات لبنی تامین کند. در موارد کمبود شدید می توان به مکمل های ویتامین D متوسل شد.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 27 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 27 اردیبهشت 1401 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 5096

به "نرمی استخوان در بچه ها چه علائمی دارد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نرمی استخوان در بچه ها چه علائمی دارد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید