موگرینی: اروپا بر توقف فوری حملات نظامی به طرابلس اتفاق نظر دارد

به گزارش دور زمین، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت همه کشور های عضو این اتحادیه برضرورت توقف فوری حمله نظامی نیرو های وابسته به ژنرال خلیفه حفتر به طرابلس، پایتخت لیبی اتفاق نظر دارند.

موگرینی: اروپا بر توقف فوری حملات نظامی به طرابلس اتفاق نظر دارد

به گزارش ، به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره، فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت همه کشور های عضو این اتحادیه برضرورت توقف فوری حمله نظامی نیرو های وابسته به ژنرال خلیفه حفتر به طرابلس اتفاق نظر دارند.

همچنین آنتونیو گوترش، دبیر کل سازمان ملل متحد بامداد پنج شنبه (به وقت تهران) در نشست خبری پس از انتها جلسه غیرعلنی شورای امنیت برای بررسی اوضاع لیبی، ضمن ابراز نگرانی از تشدید تنش ها نظامی در این کشور گفت: بحران لیبی راه حل نظامی ندارد و تنها راه حل این بحران، راه حل های دیپلماتیک و سیاسی و بازگشت به مذاکرات است. ما شدیدا نیازمند توقف درگیری ها و نبرد ها در محیط اطراف طرابلس هستیم.

پیش از این نیز آنتونی تاجانی، رئیس مجلس اروپا، روز چهارشنبه گفته بود علی رغم آنکه موضع رسمی اروپا نسبت به درگیری های لیبی اعلام شده، فرانسه و ایتالیا نسبت به این موضوع دو نظر مختلف دارند.

تاجانی که خود اهل ایتالیا است از کشور های اروپایی خواست با صدایی واحد درباره بحران لیبی صحبت کنند، جایی که گروه های رقیب برای تحت کنترل درآوردن طرابلس، پایتخت این کشور، در حال جنگ هستند.

رئیس مجلس اروپا همچنین در جمع خبرنگاران از نقش فرانسه و انگلیس در سرنگونی معمر قذافی، دیکتاتور پیشین لیبی در سال 2011 سخن گفت و اشاره کرد این حرکت اشتباه بزرگی بود و سبب ایجاد هرج و مرج در این کشور آفریقایی شد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 14 تیر 1398 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 1749

به "موگرینی: اروپا بر توقف فوری حملات نظامی به طرابلس اتفاق نظر دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "موگرینی: اروپا بر توقف فوری حملات نظامی به طرابلس اتفاق نظر دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید