مونسان اطلاع داد تهیه بسته تبلیغاتی معرفی جاذبه های گردشگری برای پخش در شبکه های بین المللی

به گزارش دور زمین، رئیس سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی از کوشش برای تهیه بسته تبلیغاتی معرفی جاذبه های گردشگری برای پخش در شبکه های بین الملی اطلاع داد.

مونسان اطلاع داد تهیه بسته تبلیغاتی معرفی جاذبه های گردشگری برای پخش در شبکه های بین المللی

علی اصغر مونسان معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با تاکید بر اینکه صنعت گردشگری به ویژه در شرایط فعلی کشور صنعتی تحریم نشدنی است، ادامه داد: این صنعت به خوبی می تواند به امر اشتغال کشور یاری کند کما اینکه ظرف یک سال گذشته با حداقل سرمایه گذاری توانستیم مشاغل زیادی را ایجاد و به بهبود اشتغال یاری کنیم که امید است نشست های مشترک با کمیسیون فرهنگی مجلس منجر به افزایش کارکرد سازمان در امر گردشگری کشور گردد.

رییس سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در مورد اعتبارات سازمان متبوعش در لایحه 98، گفت: با توجه به اقدامات و عملکردی که این سازمان در دولت دوازدهم داشته خوشبختانه هم اعضای دولت و هم رئیس جمهور توجه ویژه به این حوزه داشته و اعتبارات این حوزه افزایش یافته است.

رییس سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ادامه داد: البته افزایش اعتبارات اجرا شده اما باید منجر به تخصیص و پرداخت گردد و امیدواریم که این اتفاق بیفتد.

او اضافه کرد: سال گذشته صد درصد اعتبارات را نتوانستیم اخذ کنیم و انتظار می رود در سال 98 تخصیص صد در صدی محقق گردد البته بودجه سال 97 به لحاظ تخصیص تاکنون بد نبوده اما به لحاظ تاریخی فاصله بودجه ای نسبت به سایر دستگاه های اجرایی به شدت پایین است.

مونسان یادآور شد: سه بخش مهم را داریم در حالی که بودجه نسبت به سایر دستگاه های اجرایی بسیار پایین است و این افزایش ها مسائل را حل نمی نماید.

رییس سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اضافه کرد: ما این آمادگی را داریم که سازمان میراث فرهنگی را در دستگاه های اجرایی سازمانی مولد و پیش رو کنیم و نشان دهیم که می گردد متکی به بودجه دولت نبود به شرطی که پول ما به خزانه واریز گردد و به خودمان بازگردد و بی شک اگر این موضوع تحقق یابد سازمان را به سازمانی مولد تبدیل می کنیم که بیش از بودجه اخذ شده از دولت فراوری داشته باشد و آن را در خدمت گسترش فعالیت های خود قرار دهد و بی شک برای تحقق این مهم مسیر قانونی وجود دارد.

عدم معرفی جاذبه های کشور یکی از بزرگترین معضلات حوزه گردشگری

او عدم معرفی جاذبه های کشور به ویژه به خارجی ها را یکی از بزرگترین معضلات حوزه گردشگری دانست و گفت: حتی مردم کشور نیز نسبت به جاذبه های تاریخی و طبیعی کشور اطلاعات مناسبی ندارند؛ این موضوع برای گردشگران خارجی بسیار مهم است در این رابطه آمریکا موضوع ایران هراسی را به طور مداوم در خارج از کشور پیش می برند بنابراین ما بیش از سایر کشورها احتیاج داریم که بر روی تبلیغات و معرفی جاذبه ها کار کنیم.

حوزه گردشگری متکی به تبلیغات است

مونسان با تاکید بر اینکه حوزه گردشگری متکی به تبلیغات است، ادامه داد: ایران بیش از این به تبلیغ احتیاج دارد در حوزه خارج از کشور به واسطه کمبود اعتبارات تبلیغات جدی را نداشتیم بنابراین سعی کردیم از فضای مجازی که رایگان بوده و عمق نفوذ بیشتری دارد استفاده کنیم.

در فضای مجازی اقدامات زیادی را برای تبلیغ حوزه گردشگری آغاز نموده ایم

رییس سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با بیان اینکه در فضای مجازی اقدامات زیادی را برای تبلیغ حوزه گردشگری آغاز نموده ایم، گفت: اقدامات پشتیبانی نیز انجام دادیم به عنوان مثال دبیر کل سازمان دنیای گردشگری و 80 تن از اعضای وابسته به سازمان دنیای گردشگری به ایران سفر کردند و این خود تبلیغی بسیار مناسب و مجانی بود زیرا ما چند روز بر روی آنتن گردشگری دنیا بودیم بنابراین در حال اجرا این اقدامات برای اینکه بتوان عدم تبلیغات مناسب را جبران کرد و ایران هراسی را کنار زده و چهره واقعی ایران را نشان دهیم هستیم.

تمامی اعضای اجلاس گردشگری دنیای به شدت از ایران و مهربانی و مهمان نوازی مردم ایران تعریف و تمجید کردند

او یادآور شد: در اجلاس گردشگری دنیای در ایران تمامی اعضا به شدت از ایران و مهربانی و مهمان نوازی مردم ایران تعریف و تمجید کردند که بازخورد بسیار خوبی در سطح دنیا به ویژه حوزه گردشگری دنیای داشت.

مونسان ادامه داد: در داخل کشور نیز برای آنکه بتوان ایران گردی را توسعه بیشتری دهیم با سازمان صدا و سیما همکاری خوبی را آغاز کردیم و علی عسکری با ما همکاری زیادی داشتند زیرا واقف هستند که ما سازمانی نیستیم که بابت تبلیغات مبلغی پرداخت کنیم.

رییس سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اضافه کرد: البته تبلیغات تنها مربوط به یک بخش یا کارخانه نیست بلکه تبلیغات یک کشور و رسالتی ملی است که خوشبختانه صدا و سیما همراهی مناسب را با ما داشته است.

تبلیغ جاذبه های گردشگری در تلویزیون افزایش یافته و در کنار این با شبکه شما نیز برای تبلیغ به توافق رسیدیم

او ادامه داد: در حال حاضر تبلیغ جاذبه های گردشگری در تلویزیون افزایش یافته و در کنار این با شبکه شما به توافق رسیدیم که از نمایشگاه گردشگری تهران که از 23 تا 26 بهمن ماه برگزار می گردد روزانه سه ساعت را به طور ویژه در امر گردشگری برنامه داشته باشد البته این روال سه ساعته تداوم دارد؛ امیدواریم که این موضوع را بتوان گسترش داده و به شبکه مستقل گردشگری تبدیل کرد.

مونسان یادآور شد: به طور قطع این شبکه علاوه بر اینکه موضوع گردشگری را پیش می برد به زعم همه بزرگترین یاری برای نشاط اجتماعی است به نوعی تنها دستگاهی هستیم که در این شرایط سخت بر روی نشاط اجتماعی و امیدبخشی کار می کنیم.

رییس سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اضافه کرد: جشنواره های متعددی در سازمان میراث فرهنگی در سطح کشور برگزار می گردد که جشنواره های منطقه ای و ملی که به شدت بر روی روحیه مردم اثر گذاشته و نشاط اجتماعی را در این شرایط سخت به مردم تزریق می نماید.

او در مورد استفاده از قابلیت شرکت های بین المللی برای تبلیغ، گفت: در بودجه سال 98 اعتبارات خوبی به این منظور در نظر گرفته شد که امیدواریم تخصیص یابد و امکان پرداخت وجود داشته باشد البته در حال حاضر در حال تهیه و آماده کردن بسته تبلیغاتی معرفی جاذبه های گردشگری کشور برای خارج از کشور هستیم که تمامی اجزای تبلیغات را در بر بگیرد و یکی از این اجزا رفتن روی مدیاهای بین المللی است که بسیار می تواند موثر واقع گردد.

منبع: سازمان میراث فرهنگی
انتشار: 5 اسفند 1397 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 1054

به "مونسان اطلاع داد تهیه بسته تبلیغاتی معرفی جاذبه های گردشگری برای پخش در شبکه های بین المللی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مونسان اطلاع داد تهیه بسته تبلیغاتی معرفی جاذبه های گردشگری برای پخش در شبکه های بین المللی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید