مقاله: میدان تقسیم استانبول (ترکیه)

به گزارش دور زمین، در اواخر دوران حکومت عثمانی، سلطان محمود اول ترتیبی داد تا محلی که امروز آن را با نام میدان تقسیم می شناسیم، جایی باشد که در آن خطوط اصلی آبی که از شمال شهر سرازیر بودند در اینجا جمع شده و از همین محل به دیگر بخش های شهر فرستاده شوند. به همین دلیل است که میدان تکسیم استانبول نام خود را از آب انبار بزرگ سنگی گرفت که برای قسمت کردن آب برای بخش های مختلف شهر استفاده می شد.

مقاله: میدان تقسیم استانبول (ترکیه)

روبه روی این بنای یادبود در آن سوی میدان تقسیم، ساختمان بسیار بزرگ مرکز فرهنگی آتاتورک قرار گرفته است. در سال های ابتدایی شکل گیری جمهوری ترکیه، سنگ بنای ساخت یک ساختمان اپرا در این جا گذاشته شد. بعد از یک دوره طولانی 13 ساله ساخت و ساز، این ساختمان با نام مرکز فرهنگی استانبول در سال 1969 افتتاح شد. بر اثر آتش سوزی در سال 1970 این بنا آسیب های فراوانی دید؛ بعد از تمام شدن بازسازی در سال 1978 نامش به مرکز فرهنگی آتاتورک تغییر کرد. امروز نمایش های اپرا و اجراهای موسیقی مختلف در این ساختمان برگزار می شوند. توصیه می کنیم در تور ترکیه خود و در زمان حضور در میدان تقسیم، فرصت تماشای این اجراها را از دست ندهید.

منطقه بی اوغلو نزدیک به میدان تقسیم قرار گرفته است. این منطقه نقشی مهم در شکل دادن چهره استانبول مدرن بازی می کند. رفتن به منطقه بی اوغلو در تور ترکیه به شما فرصتی عالی می دهد تا همانند شهروندان محلی کمی از شهر قدیمی دور شده و از جاذبه های بخش مدرن و اروپایی شهر لذت ببرید. توصیه می کنیم برنامه بازدید از میدان تکسیم را با رفتن به این محله ترکیب کنید و از حال و هوای هنری، فرهنگی و بین المللی آن لذت ببرید. تعداد زیادی بوتیک های شیک، کتاب فروشی، فروشگاه های موسیقی، کتابخانه ها، گالری های هنری، سینما، تئاتر، کافه ها، رستوران ها، شیرینی و شکلات فروشی در این منطقه وجود دارند.

منبع مقاله: میدان تقسیم استانبول (ترکیه)

انتشار: 11 بهمن 1400 بروزرسانی: 11 بهمن 1400 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 4721

به "مقاله: میدان تقسیم استانبول (ترکیه)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقاله: میدان تقسیم استانبول (ترکیه)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید