معبد آرولمیگو سری را جاکالیامان مالزی

به گزارش دور زمین، معبد آرولمیگو‌سری‌را جاکالیامان (arulmigu sri raja)، یکی از جاذبه‌های تاریخی مطرح تور مالزی برای بازدید است. اولین بار این معبد سال 1923 ساخته شده است و یک جاذبه با ارزش برای بازدید است.

معبد آرولمیگو سری را جاکالیامان مالزی

یکی از دیدنی ترین جاذبه های گردشگری مالزی به شمار می رود.در معبد« آرولمیگو سری را جاکالیامان» تا چشم کار می کند همه جا از کف زمین گرفته تا ستون ها،دیوار و سقف از شیشه پوشیده شده است. شیشه های رنگی که در نگاه اول بازتاب نور در آنها چشم را می زند اما وقتی چشم به این نورها عادت می کند تازه انسان متوجه زیبایی و هنری که در ساخت معبد به کار رفته می شود.ساخت معبد آرولمیگو یک میلیون دلار هزینه دربردارد. این بنا در شهر جوهر بهرو در نزدیکی مرز مشترک سنگاپور و مالزی قرار گرفته است و یکی از معبدهای قدیمی جوهور برای بازدید در تور مالزی است.

اولین بار این معبد سال 1923 ساخته شد و در طول گذر زمان کامل شد تا اینکه سال 1991 راهب سری سیناتامبی مسئولیت معبد را از پدر خود گرفت.او تصمیم گرفت معبد را به زیباترین شکل ممکن ساخته است تا هندی هایی که برای عبادت به آنجا سفر می‌کنند، لذت ببرند.

هرچند کامل کردن معبد کار بسیار سختی بود اما راهب در مدت 5 سال این کار را به پایان رساند و سال 1996 درهای معبد به روی عموم باز شد. مدتی گذشت تا اینکه راهب سیناتامبی به تایلند سفر کرد، در آنجا بود که او به فکر افتاد تا معبد را به درخشنده ترین شکل ممکن تزئین نماید. در تور مالزی می‌توانید به بازدید جاذبه‌های تاریخی بروید که شما حیرت‌زده کنند.

او در این سفر معبدی را مشاهده کرد که از دور درخشیده و وقتی نزدیک معبد شد متوجه شد که سر در آن با شیشه تزئین شده است، آن موقع بود که تصمیم گرفت معبد خود را با شیشه تزئین نماید.از این رو این معبد تبدیل به یک معبد شیشه ای شد که 90 درصد آن از موزائیک های شیشه ای رنگارنگ درست شده‌اند. در تزئین این معبد از 300 هزار قطعه شیشه قرمز، آبی، زرد، سبز، بنفش و سفید استفاده نمایند.

انتشار: 28 خرداد 1398 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 45

به "معبد آرولمیگو سری را جاکالیامان مالزی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معبد آرولمیگو سری را جاکالیامان مالزی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید