مشارکت انجمن میراث فرهنگی روستای سنگان در بازسازی بناهای تاریخی

به گزارش دور زمین، مدیر انجمن های میراثفرهنگی خراسان رضوی از مشارکت اعضای انجمن میراثفرهنگی روستای سنگان شهرستان رشتخوار در بازسازی و احیای بناهای تاریخی این روستا اطلاع داد.

مشارکت انجمن میراث فرهنگی روستای سنگان در بازسازی بناهای تاریخی

جهت دریافت خدمات بازسازی ساختمان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

بهگزارش میراثآریا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراثفرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی، مهدی علیپور محمدیه امروز شنبه اول شهریورماه 1399 با اعلام این خبر مطرح کرد: اعضای انجمن میراثفرهنگی این روستا در بازسازی و احیای آثار تاریخی از جمله آب انبار سنگان، مزارشاه سنجان، قلعه تاریخی سنگان پاک سازی حریم پل تاریخی سالار مشارکت و همکاری داشتند.

او اضافه کرد: اعضای این انجمن برای بازسازی و احیای بناهای تاریخی 160میلیون ریال به صورت نقدی و در زمینه تأمین نیروی انسانی، خرید مصالح مانند خاک، شن، کاه و خشت زنی مشارکت داشتند.

مدیر انجمن های میراثفرهنگی خراسان رضوی با اشاره به صندلی انجمن های میراث فرهنگی اظهار کرد: انجمن ها از ابتدای شکل گیری به عنوان بازوی قدرتمند در کنار میراث فرهنگی نقشی بی بدیلی در حفظ، حراست و احیای آثار تاریخی و مواریث فرهنگی داشته اند.

علیپور محمدیه ادامه داد: اقدامات انجمن های میراث فرهنگی مصداق شاخص تعاون و همراهی در راستا نیکی و پرهیزگاری به شمار می آید.آن ها بدون هیچ گونه چشم داشتی، فقط با انگیزه پاسداری از سرمایه های گران بهای فرهنگی ایران در این عرصه به مجاهدت و کوشش مؤثر پرداخته اند.

او گفت: به پاس کوشش اعضای انجمن میراثفرهنگی روستای سنگان، لوح تقدیری از سوی مدیرکل استان به آن ها اهدا شد.

شهرستان رشتخوار با مرکزیت شهر رشتخوار در فاصله 206 کیلومتری از مشهد، مرکز استان خراسان رضوی قرار گرفته است. روستای سنگان در 25 کیلومتری محور رشتخوار به تربت حیدریه قرار گرفته است.

منبع: میراث آریا
انتشار: 19 شهریور 1399 بروزرسانی: 29 شهریور 1400 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 3119

به "مشارکت انجمن میراث فرهنگی روستای سنگان در بازسازی بناهای تاریخی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مشارکت انجمن میراث فرهنگی روستای سنگان در بازسازی بناهای تاریخی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید