بازسازی تنها چهارسوق چوبی تهران بزودی آغاز می گردد

به گزارش دور زمین، ایسنا/ براساس آخرین اخبار بدست رسیده، بازسازی تنها چهارسوق چوبی تهران بزودی آغاز می گردد.

بازسازی تنها چهارسوق چوبی تهران بزودی آغاز می گردد

جهت دریافت خدمات هزینه بازسازی منزل با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

قضیه چیست؟

نصراله آبادیان با بیان اینکه حفظ بافت تاریخی و بناهای به جا مانده از طهران قدیم اهمیت ویژه ای برای مدیریت شهری دارد؛ در شرح اقدامات صورت گرفته برای حفاظت از تنها بازارچه چوبی شهر تهران گفت: بازسازی چهار سوق چوبی در راستای بند 41 و 46 برنامه پنج ساله سوم شهر تهران و اجرای پروژه های کوچک مقیاس محله ای از سوی اداره زیباسازی معاونت خدمات شهری و محیط زیست این منطقه انجام خواهد شد که طبق هماهنگی با سازمان نوسازی شهر تهران و با نظارت اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران و مشارکت اداره بافت تاریخی شهر تهران بزودی شروع می گردد.

آبادیان اضافه کرد: این بنا که از دوران قاجار به جا مانده و بیش از 120 سال عمر دارد؛ تنها چهارسوق چوبی شهر تهران است که برای ساختش و حفاظت بنا از پیزور که لایه ای از الیاف خرما است، استفاده شد.

شهردار منطقه 11 با بیان اینکه عملیات بازسازی چهارسوق چوبی به 6 ماه زمان احتیاج دارد، ادامه داد: با توجه به کارشناسی های صورت گرفته و احصای آسیبهای موجود در این بنای قدیمی، عملیات سبک سازی سقف، برچیدن ایزوگام ها، اجرای آجر فرش بر روی سقف، حذف زوائد بصری، کف سازی معابر منتهی به چهارسوق چوبی، بازسازی جداره ها، استحکام بخشی به بنای سازه و تعویض تابلوی سر در مغازه ها انجام خواهد شد.

چهارسوق چوبی در خیابان وحدت اسلامی، خیابان فروزش، تقاطع خیابانهای مجد و میثم واقع شده و بنایی مخروطی شکل دارد که به جامانده بخشی از بازار قدیمی محله به سبک تهران دوران قاجار است و ویژگی بارزش چوبی بودن سقف است.

منبع: همگردی
انتشار: 19 آذر 1399 بروزرسانی: 29 شهریور 1400 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 3434

به "بازسازی تنها چهارسوق چوبی تهران بزودی آغاز می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازسازی تنها چهارسوق چوبی تهران بزودی آغاز می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید