محکومیت دریافت کننده ارز دولتی در فارس

به گزارش دور زمین، خبرنگاران/فارس مدیر کل تعزیرات حکومتی استان فارس گفت: فردی که در قبال دریافت ارز دولتی، کالایی را وارد نکرده بود، به جریمه و تعلیق کارت بازرگانی محکوم شد.

محکومیت دریافت کننده ارز دولتی در فارس

علی مبشری گفت: به دنبال طرح شکایت یکی از بانک های دولتی استان فارس مبنی براینکه فردی مبالغ هنگفتی ارز دولتی را به بهانه واردات کالا به کشور دریافت نموده اما کالایی وارد ننموده است موضوع در دستور رسیدگی نهاده شد.

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی تعزیرات فارس، مبشری اضافه نمود: آنالیز های اولیه حاکی از این بود که فرد مورد نظر بیش از 900 هزار یورو و 5 میلیون یوان ارز دولتی دریافت نموده اما در قبال آن هیچگونه کالایی وارد ننموده است.

مدیرکل تعزیرات فارس با اشاره به دریافت استعلام های لازم از گمرک و بانک مرکزی، گفت: بعد از تکمیل تحقیقات، تخلف فرد مورد نظر محرز شد.

مبشری اظهار داشت: فرد متخلف در این پرونده به استرداد ارزهای دریافتی به نفع بیت المال و تعلیق 6 ماهه کارت بازرگانی اش، محکوم شده است.

این مقام مسئول همچنین گفت: با شکایت صاحب یک مرغداری از یک شرکت فراوری کننده جوجه یک روزه، مبنی براینکه تعداد 60 هزار قطعه جوجه یک روزه را از این شرکت خریداری نموده که پس از مدت کوتاهی، عمده آنها تلف شده و از این بابت متحمل خسارت زیادی شده است؛ پرونده ای تشکیل شد.

مبشری با اشاره به احضار مدیر عامل شرکت متخلف به تعزیرات اضافه نمود: طی کارشناسی های اجرا شده در این رابطه، تعیین شد که به علت کیفیت پایین جوجه های مورد معامله، مرغداری مذکور دچار خسارت 6 میلیارد ریالی شده است.

مدیر کل تعزیرات حکومتی فارس اضافه نمود: با توجه به محرز شدن تخلف شرکت فراوری کننده جوجه یک روزه، شعبه ششم تعزیرات حکومتی فارس حکم به جبران خسارت شاکی به میزان 6 میلیارد ریال و جریمه 12 میلیارد ریالی در حق دولت صادر کرد.

وی همچنین از کشف 34 دستگاه لب تاپ توسط مامورین انتظامی شهرستان شیراز اطلاع داد و گفت: این لب تاپ ها از یک دستگاه خودروی پژو کشف و با توجه به عدم ارائه اسناد و مدارک گمرکی، محموله به سازمان اموال تملیکی تحول و پرونده ای در تعزیرات تشکیل شد.

مبشری با بیان اینکه پرونده یاد شده از سوی شعبه چهارم تعزیرات فارس آنالیز شد، گفت: با توجه به اعتراف صریح متهم مبنی بر اینکه لب تاپ های مکشوفه را به شکل قاچاق وارد کشور نموده و قصد فروش آنها را داشته است، حکم به ضبط کالا به نفع دولت و جریمه 2 میلیارد و 300 میلیونی متهم صادر شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 5 بهمن 1398 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 2249

به "محکومیت دریافت کننده ارز دولتی در فارس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "محکومیت دریافت کننده ارز دولتی در فارس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید