لزوم ورود بنیاد قدس برای مدرسه سازی در شهر کرمان

به گزارش دور زمین، کننده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی گفت: هیئت امنای بنیاد قدس کمک کنند در شهر کرمان نهضت مدرسه سازی آغاز شود.

لزوم ورود بنیاد قدس برای مدرسه سازی در شهر کرمان

به گزارش خبرنگار از، محمدرضا پور ابراهیمی؛ کننده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی، گفت: میزان خدماتی که از سوی شهرداری، بهداشت و درمان و آموزش و پرورش صورت می گیرد نشان می دهد که در شهر کرمان میزان جمعیت 20 درصد از میزان آمار رسمی آن بیشتر است.

او بیان داشت: تعداد دانش آموز نسبت به جمعیت ما 30 تا 40 هزار نفر بیشتر از میانگین است، و این موجب شده حجم زیادی دانش آموز اضافه بر میانگین استانداردی باشد که در سازمان برنامه حساب می کنیم.

پورابراهیمی با بیان اینکه مدارس ما جایی برای ثبت نام ندارد، خواستار کمک بنیاد قدس در ساخت و ساز مدارس شد و گفت: از محل سرفصل هایی که جذب می کنیم باید به سراغ ساخت و ساز برویم، از فرودگاه تا آزادی به هر دلیلی مدرسه ساخته نشده است، اگر بنیاد کمک نکند در حوزه سرانه کلاس ها با مشکل روبرو ایم.

وی شرح داد: ما باید اعتبارات ملی را هم جذب کنیم و تکلیف خود می دانیم، اما امروز از ظرفیت بنیاد قدس بهره ببریم، برای مرکز استان باید تصمیم جدی گرفت شود، هر روشی هیئت امنا صلاح می داند اجرایی کند.

کننده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی گفت: امسال در کوتاه مدت می توانیم ساختمان هایی را اجرا کنیم، اما تصمیم جدی برای سال های آینده باید گرفته شود.

پورابراهیمی گفت: هیئت امنای بنیاد قدس کمک کنند در شهر کرمان نهضت مدرسه سازی داشته باشیم که دانش آموزان در فضای مناسبی تحصیل کنند، مدارسی هم الان وجود دارد بیش از 60 درصد به لحاظ ایمنی نامقاوم هستند.

او گفت: در قانون این امکان وجود دارد که با تغییر کاربری در زمین های آموزش و پرورش و آزادسازی حجم زیادی از منابع، کسری فضای آموزشی برطرف شود، اما در خصوص اداره کل آموزش و پرورش استان در این زمینه گزارشی در سال های اخیر نداریم، اگر آموزش و پرورش گزارشی این موضوع را بیاورند، مسائل را بررسی خواهیم کرد.

ی

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 11 شهریور 1398 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 1914

به "لزوم ورود بنیاد قدس برای مدرسه سازی در شهر کرمان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لزوم ورود بنیاد قدس برای مدرسه سازی در شهر کرمان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید