لزوم خودداری از شنا در رودخانه ها در روز طبیعت

به گزارش دور زمین، رئیس سازمان آتش نشانی شیراز از شهروندان خواست نسبت به شنا کردن در رودخانه و آب های ناشناخته جدا پرهیز و مراقبت از بچه ها در کنار رودخانه، گودال و چاه ها را جدی بگیرند.

لزوم خودداری از شنا در رودخانه ها در روز طبیعت

محمد هادی قانع به همشهریان در مورد روز طبیعت توصیه های ایمنی کرد و گفت: شهروندان در دامن طبیعت از برافروختن آتش در نزدیکی مواد سریع الاشتعال خودداری نمایند، زیرا احتمال توسعه حریق وجود دارد.

او گفت: در صورت بالا رفتن از کوه و نقاط صعب العبور، از مکان هایی عبور کنید که امکان برگشت وجود داشته باشد و در جهت برگشت احتمال سقوط و پرتاب وجود نداشته باشد.

قانع با بیان اینکه سعی کنید از بالا رفتن بچه ها خود از درختان جلوگیری کنید، زیرا احتمال سقوط و آسیب دیدگی وجود دارد، گفت: از برپایی تاب های سنتی با استفاده از شاخه های کم استقامت درختان خودداری کنید، زیرا احتمال شکستن شاخه و سقوط بچه ها زیاد است.

این مقام مسئول گفت: از برپایی چادر در کنار رودخانه، حاشیه جاده و دامنه کوه خودداری کنید. بعلاوه از شنا کردن در رودخانه و آب های ناشناخته جدا پرهیز و مراقبت از بچه ها در کنار رودخانه، گودال و چاه بسیار مهم است.

رئیس سازمان آتش نشانی شیراز گفت: قبل از ترک منزل حتما از بسته بودن شیر گاز و کلید تاسیسات برودتی و حرارتی اطمینان حاصل نمایند و وسایل برقی داخل منزل را از پریز خارج کنید، زیرا در صورت گرم شدن، احتمال حریق و آتش سوزی وجود دارد.

او گفت: با استفاده از شاخه های کم استقامت درختان خودداری کنید، زیرا احتمال شکستن شاخه و سقوط بچه ها زیاد است و پس از اسکان در محل مورد نظر، به علت احتمال ورود حیوانات و جانورانی، چون مار و عقرب، درب های خودرو خود را کاملا ببندید.

قانع گفت: در زمان جمع آوری وسایل جهت بازگشت به منزل، مطمئن شوید که جانوران موذی به همراه ظروف به داخل اتومبیل و در نتیجه منزل شما منتقل نشوند و قبل از مراجعت به منزل، به جای مانده آثار آتش را با آب کاملا خاموش کنید.

رئیس سازمان آتش نشانی شیراز گفت: از پیک نیک های استاندارد بهره ببرید و سعی کنید به وسیله شرکت های مجاز و افراد متخصص آن را پر کنید.

قانع گفت: شهروندان گرامی و مسافرین محترم در صورت بروز هرگونه حریق و یا حادثه خونسردی خود را حفظ نموده و سعی کنید سریعا بچه ها، افراد مسن و دیگران را از محل حریق و حادثه به محل امن انتقال دهید و بلافاصله با تلفن 125 ستاد فرماندهی آتش نشانی شهرداری شیراز تماس گرفته و مراتب را با ذکر نشانی دقیق و نوع حادثه اطلاع دهید.

خبرنگاران فارس شیراز

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 1 خرداد 1401 بروزرسانی: 1 خرداد 1401 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 5573

به "لزوم خودداری از شنا در رودخانه ها در روز طبیعت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لزوم خودداری از شنا در رودخانه ها در روز طبیعت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید