قوانین بار هواپیمایی قطر (Qatarairways) چیست؟

به گزارش دور زمین، هواپیمایی ها قوانین خاصی را برای بار همراه مسافر دارند که بسته به کلاس پروازی می‌تواند متفاوت باشد، برای هواپیمایی قطر (qatarairways) میزان بار مجاز برای کلاس اکونومی 30 کیلوگرم، بیزنس کلاس 40 کیلوگرم و فرست کلاس 50 کیلوگرم می‌باشد.

قوانین بار هواپیمایی قطر (Qatarairways) چیست؟

هواپیمایی قطر (قطرایرویز) یکی از ایرلاین های مشهور و معتبر بین المللی است و همواره جزء چند ایرلاین برتر دنیا بوده است. قطر ایرویز با ناوگانی بالغ بر 200 فروند هواپیما به 151 مقصد در سرتاسر جهان پرواز انجام می دهد. برای افرادی که می خواهند بلیط هواپیمایی قطر را تهیه کنند ممکن است این سوال پیش بیاید که میزان بار مجاز هواپیمایی قطر چقدر است؟ به همین دلیل در این مطلب می خواهیم در این مورد صحبت کنیم و اطلاعات لازم در مورد قوانین بار و میزان بار مجاز این ایرلاین را با شما در میان بگذاریم.

میزان بار مجاز هواپیمایی قطر

قوانین بار بسته به کلاس پروازی و مبدا و مقصد می تواند متغیر باشد و هواپیمایی قطر در برخی مسیرها و مقاصد مثل برزیل، آرژانتین و کانادا قوانین خاصی برای وزن بار مجاز دارد. اما به طور کلی میزان بار مجاز هواپیمایی قطر به شرح زیر است:

  • اکونومی: میزان بار مجاز برای مسافرانی که بلیط هواپیمای قطرایرویز را خریداری کرده اند حداکثر 30 کیلوگرم با حداکثر ابعاد 300 سانتی متر است.
  • بیزنس کلاس: مسافران بیزنس کلاس قطرایرویز اجازه دارند تا حداکثر 40 کیلوگرم بار به ابعاد حداکثر 300 سانتی متر با خود حمل کنند.
  • فرست کلاس: در پروازهای فرست کلاس هر مسافر می تواند تا حداکثر 50 کیلوگرم بار و چمدان حمل کند. ابعاد مجاز برای بار مسافر حداکثر 300 سانتی متر است.

میزان بار مجاز Qatarairways در مسیرهای خاص

مسیر پروازی به/از برزیل

مسافران فرست کلاس، بیزنس کلاس و اکونومی این مسیر می توانند دو قطعه چمدان همراه خود داشته باشند. وزن هریک از این چمدان ها باید کمتر از 32 کیلوگرم و مجموع ابعاد آن حداکثر 158 سانتی متر باشد.

پرواز بین برزیل و آرژانتین

مسافرانی که با استفاده از بلیط هواپیمایی قطر (فرست کلاس و بیزنس کلاس) بین این دو کشور سفر می کنند اجازه دارند 2 قطعه بار و چمدان با خود حمل کنند. وزن هریک از این چمدان نباید بیشتر از 32 کیلوگرم و ابعاد آن نباید بیشتر از 158 سانتی متر باشد. در مورد پرواز اکونومی نیز وزن هریک از این چمدان نباید بیشتر از 23 کیلوگرم باشد.

تمام پروازها به/از آرژانتین، کانادا و ایالات متحده

در کلیه پروازهایی که به/از این مقاصد صورت می گیرد وزن بار مجاز برای مسافران فرست کلاس و بیزنس کلاس 2 قطعه بار و چمدان به وزن هرکدام 32 کیلوگرم و ابعاد 158 سانتی متر است. در پرواز اکونومی وزن مجاز برای هریک از چمدان ها 23 کیلوگرم است.

پرواز بین دوحه و کازابلانکا

مسافرانی که در مسیر دوحه-کازابلانکا سفر می کنند در پروازهای فرست کلاس و بیزنس کلاس تا حداکثر 60 کیلوگرم بار می توانند با خود حمل کنند. مجموع ابعاد بار مسافر نباید بیشتر از 300 سانتی متر باشد. میزان بار مجاز برای مسافران اکونومی 45 کیلوگرم است.

پرواز از آفریقا

در کلیه پروازهایی که از آفریقا صورت می گیرد میزان بار مجاز هواپیمایی قطر برای مسافران فرست کلاس و بیزنس کلاس 65 کیلوگرم و حداکثر ابعاد 300 سانتی متر است. در پرواز اکونومی نیز مسافران می توانند تا حداکثر 45 کیلوگرم بار همراه خود داشته باشند.

وزن مجاز برای بار همراه

مسافران قطر ایرویز علاوه بر باری که به قسمت پذیرش بار تحویل می دهند می توانند تا میزان مشخصی بار به عنوان بار همراه با خود به داخل کابین هواپیما ببرند. بار همراه می تواند یک ساک یا کیف دستی شامل ملزومات شخصی و لازم در طول پرواز باشد. میزان بار مجاز هواپیمایی قطر برای بارهمراه عبارتست از:

  • مسافران فرست کلاس و بیزنس کلاس قطر ایرویز اجازه دارند دو قطعه کیف و ساک کوچک همراه خود به داخل کابین هواپیما ببرند. مجموع وزن این دو کیف باید کمتر از 15 کیلوگرم باشد.
  • میزان بار مجاز در پرواز اکونومی نیز یک قطعه به حداکثر وزن 7 کیلوگرم است.

محدودیت حمل مایعات

در مورد ورود مایعات به داخل کابین هواپیما محدودیت هایی وجود دارد. در صورتی که مایعاتی مثل آب، نوشیدنی، عطر و خمیردندان با خود دارید در نظر داشته باشید که این مایعات می بایست در ظرفی حداکثر 100 میلی لیتری قرار داشته باشند. این قبیل مایعات را در یک کیسه پلاستیکی و شفاف قرار بدهید تا در بخش کنترل امنیت جداگانه بررسی شود.

اضافه بار قطرایرویز

در صورتی که وزن بارتان بیشتر از میزان بار مجاز هواپیمایی قطر باشد با پرداخت هزینه اضافه بار می توانید آن را همراه با خود ببرید. جریمه اضافه بار را هم به صورت اینترنتی و از طریق سایت قطر ایرویز، و هم از طریق دفاتر فروش بلیط و نمایندگی های قطرایرویز می توانید از قبل پرداخت کنید، البته در فرودگاه و هنگام چک-این نیز می توانید هزینه اضافه بارتان را پرداخت کنید.

میزان جریمه اضافه بار به مسیر پروازی و مبدا و مقصد سفر شما بستگی دارد. اگر بلیط هواپیمایی این ایرلاین را رزرو کرده اید و مبدا و مقصدتان مشخص شده است در صفحه اضافه بار قطر ایرویز می توانید هزینه دقیقه را محاسبه کنید. به طور مثال، در پرواز از قطر به کشورهای خاورمیانه مثل ایران، بابت هر کیلوگرم اضافه بار می بایست مبلغ 50 ریال قطر بپردازید. اگر به صورت اینترنتی اقدام به پرداخت جریمه کنید مشمول تخفیف نیز خواهید شد.

قوانین اضافه بار هواپیمایی قطر

  • اضافه بار در تمام مسیرهای پروازی به جز ایالات متحده، به کیلوگرم محاسبه می شود. در مسیرهای پروازی ایالات متحده اضافه بار بر اساس تعداد در نظر گرفته می شود.
  • اگر باری بیشتر از 32 کیلوگرم وزن داشته باشد باید به قطعات کوچکتر تقسیم شود، به طوری که هر کدام وزنی کمتر از 32 کیلوگرم داشته باشند.
  • از زمانی که بلیط هواپیمایتان را رزرو کردید تا 3 ساعت قبل از پرواز می توانید هزینه اضافه بار را پرداخت کنید.
  • هر مسافر می تواند حداکثر 5 قطعه بار و چمدان به وزن مجموعا 100 کیلوگرم به عنوان اضافه بار با خود حمل کند.
  • وزن هر قطعه چمدان نباید بیشتر از 32 کیلوگرم و ابعاد آن نباید بیشتر از 158 سانتی متر باشد.
انتشار: 12 مهر 1399 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 2694

به "قوانین بار هواپیمایی قطر (Qatarairways) چیست؟" امتیاز دهید

11 کاربر به "قوانین بار هواپیمایی قطر (Qatarairways) چیست؟" امتیاز داده اند | 4.2 از 5
امتیاز شما:

دیدگاه های مرتبط با "قوانین بار هواپیمایی قطر (Qatarairways) چیست؟"

6 دیدگاه

بهزاد 13 اردیبهشت 1402

سلام
لطفا در خصوص حمل دوچرخه توضیح بدین با بلیط اکونومی و مقصد هلند باشه

پاسخ به بهزاد

پشتیبانی دور زمین14 اردیبهشت 1402

بله، هواپیمایی قطر به شما اجازه حمل دوچرخه با بلیط اکونومی به هلند را می‌دهد. برای حمل دوچرخه، باید به قوانین و مقررات حمل بار هواپیمایی قطر پایبند باشید.
بسته به نوع دوچرخه، ممکنه نیاز باشه هزینه اضافی پرداخت کنید
باید دوچرخه را در یک جعبه مقوایی مستکم بسته بندی کنید، لاستیک‌ها باید تخلیه شده، پدال‌ها برداشته و دستگیره‌ها به طور عمودی و ثابت شده باشند.

پاسخ به پشتیبانی دور زمین

نسرین طباطبایی 2 اردیبهشت 1401

مسافر بیزینس کلاس قطر ایرویز به همراه همسرم هستم و میتوانیم چهار چمدان سی ودو کیلویی همراه داشته باشیم سوالم این است میتوانم سه چمدان همراه داشته باشم بعلاوه دو یا سه قاب نقاشی با وزنی مطابق مقررات و ابعاد 150/100 سانت به جای چمدان چهارم ؟

پاسخ به نسرین طباطبایی

پشتیبانی دور زمین 14 اردیبهشت 1402

بسته به مقصد و کلاس پروازی شما، مقدار و تعداد چمدان‌هایی که می‌توانید همراه داشته باشید متفاوت است. برای پروازهایی که از قطر به آفریقا یا آمریکا می‌روند، شما می‌توانید دو چمدان با وزن 32 کیلوگرم هر کدام را همراه داشته باشید. ابعاد حداکثری برای چمدان‌های ثبت‌شده 300 سانتی‌متر است.

برای بسته‌های دستی، شما می‌توانید دو قطعه با وزن کل 15 کیلوگرم را همراه داشته باشید. ابعاد حداکثری برای بسته‌های دستی 50 در 37 در 25 سانتی‌متر است.

بنابراین، اگر شما می‌خواهید به جای چمدان چهارم، دو یا سه قاب نقاشی با وزن و ابعاد مناسب را همراه داشته باشید، باید از قوانین بالا پیروی کنید. در غیر این صورت، شما باید هزینه اضافی پرداخت کنید.

پاسخ به پشتیبانی دور زمین

فرهاد شیروانی 16 مهر 1400

با سلام من قصد ارسال سگ خود به هلند را دارم لطفا در خصوص قوانین و مقررات قطر ایرویز در این مورد راهنمایی فرمایید
با سپاس

پاسخ به فرهاد شیروانی

پشتیبانی دور زمین 14 اردیبهشت 1402

با توجه به قوانین هلند برای ورود حیوانات خانگی، سگ‌ها و گربه‌ها باید واکسیناسیون کامل و آپدیت داشته باشند. نباید بیش از یکسال از آخرین واکسن‌های ویروسی گذشته باشد. برای حمل سگ به هلند، باید چند مرحله را طی کنید. ابتدا باید به دامپزشک مربوطه مراجعه کرده و سگ خود را برای تست‌های لازم ارسال کنید. پس از اینکه تست‌های لازم انجام شده و سگ شما سالم شناخته شد، باید به دفتر محلی دامپزشکی مربوط به شما مراجعه کنید و گواهی سلامت حیوان خود را دریافت کنید.

قوانین هواپیمایی قطر برای حیوانات خانگی:
هواپیمایی قطر، سگ، گربه و پرندگان خانگی را به عنوان بار تحویل داده شده، یا در پرواز شما یا پرواز دیگر، طبق مقررات بین‌المللی سفر هوایی، می‌پذیرد.
* برای رعایت قوانین کشورهای مختلف واقع در مسیر سفرتان، بهتر است شرایط و الزامات خود درباره سفر با حیوانات را در هنگام رزرو کردن بلیط به ما اعلام کنید. اگر این کار ممکن نباشد، باید حداقل 48 ساعت پیش از پرواز این شرایط و الزامات را به ما اطلاع دهید تا از بروز ناراحتی یا تأخیر جلوگیری شود.
* جعبه حمل حیوان باید به اندازه کافی بزرگ و مجهز به سوراخ‌های کافی برای تهویه باشد. طراحی و استحکام آن نیز باید به گونه‌ای باشد که مانع فرار حیوان شود.
* اگر هواپیمایی قطر، جعبه حامل حیوان را بیش از حد کوچک تشخیص دهد، می‌تواند برای حفظ سلامت حیوان شما، از حمل آن خودداری کند.
* طبق مقررات پرواز، شما باید همه مدارک ضروری مربوط به حیوان خود را پیش از سفر ارائه کنید. از این مدارک می‌توان به گواهی سلامت (با امضای دامپزشک، برای تأیید این که حمل حیوان با هواپیما مشکلی ندارد) و کارت شناسایی یا گذرنامه حیوان اشاره کرد.

پاسخ به پشتیبانی دور زمین
* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید