قسمت بعدی Dragon Age نشانه ای از پیشرفت ندارد

به گزارش دور زمین، در رویداد افتتاحیه گیمزکام 2020، شاهد نمایش ویدیویی از پشت صحنه ساخت قسمت بعدی مجموعه بازی های عصر اژدها (Dragon Age) بودیم. اعضای استودیوی بازی سازی بایوویر، در قالب این ویدیو به هواداران مجموعه بازی های عصر اژدها اطمینان خاطر دادند که مراحل ساخت قسمت بعدی این بازی ها، به خوبی در بایوویر در حال پیشرفت است و آن ها مشغول ساخت یک نقش آفرینی فانتزی عمیق و داستان-محور هستند.

قسمت بعدی Dragon Age نشانه ای از پیشرفت ندارد

ویدیویی که بایوویر برای صحبت از قسمت بعدی مجموعه عصر اژدها منتشر نموده، بی شباهت به ویدیوی معروف این استودیو برای معرفی مس افکت: آندرومدا نیست. اگر به خاطر داشته باشید، ما آن ویدیو را در برنامه های قدیم خود چپ و راست بر سر الکترونیک آرتز کوبیدیم و می بینیم که دوباره، الکترونیک آرتز یکی دیگر از همان ویدیوها را به ما قالب نموده است.

چند نکته در ویدیوی پشت صحنه قسمت بعدی عصر اژدها کاملا نمایان است. نکته اول که شاید واقعا نیازی نباشد به آن اشاره کنیم، پلتفرم های بازی است. تعیین است که عصر اژدها بعدی برای کنسول های نسل بعد ساخته می گردد. این موضوع از انیمیشن هایی که نشان داده می شوند گرفته تا محیط های بازی و افکت های بصری، کاملا پیداست و البته که اشاره ای ریز به نسل بعد هم می گردد.

نکته دیگر تغییر دوربین بازی به زاویه سوم شخص روی شانه است. مجموعه بازی های عصر اژدها که در ابتدا کاملا یادآور نقش آفرینی های کلاسیک بودند و چه در فرایند و چه در نحوه به تصویر کشیده شدن بازی، نقش آفرینی های قدیمی را تداعی می کردند،گویا در قسمت بعد کاملا دوربین متفاوتی به خود خواهند گرفت. حتی در قسمت قبلی این بازی ها یعنی Dragon Age: Inquisition هم ضمن دوربین سوم شخص معمول مجموعه که بیشتر مناسب بازی های نقش آفرینی است، امکان استفاده از زاویه دوربین ایزومتریک وجود داشت. دوربین عصر اژدها بعدی با توجه به ویدیوی نمایش داده شده، کاملا شبیه به بازی های اکشن و روی شانه است.

موضوع دیگر تمرکز بیشتر روی شخصیت هاست. البته که هرگز نمی توان درباره نتیجه نهایی صحبت کرد، اما نخستین برخورد ما با عصر اژدهای بعدی توسط این ویدیوی پشت صحنه جدید انجام شده و این ویدیو به جای صحبت از داستان، نقطه قوت مجموعه را شخصیت ها و توانایی بازی کننده در ایجاد رابطه های عاطفی مختلف با آن ها مطرح می نماید.

یکی دو خروجی اخیر استودیوی بایوویر، یعنی بازی های آنتم و مس افکت: اندرومدا و شاید بعضی از بازی های قبل از آن ها، به هیچ وجه یادآور توانایی های گذشته بایوویر نبودند. ویدیوی جدید این استودیو برای قسمت بعدی مجموعه Dragon Age هم امیدی به ما از بهبود شرایط ساخته های بایوویر نمی دهد.

با تمام این اوصاف، امیدواریم الکترونیک آرتز و بایوویر از تجربه های اخیر خود به اندازه کافی یاد گرفته و این آموخته ها را در ساخت قسمت بعدی عصر اژدها به کار گیرند. قسمت بعدی مجموعه بازی های Dragon Age در رویداد گیم اواردز 2018 معرفی گردید و هنوز نه اسم تعیینی دارد و نه زمان عرضه دقیقی.

می توانید در ادامه ویدیویی که بایوویر برای نمایش پشت صحنه ساخت قسمت بعدی عصر اژدها منتشر نموده است را ببینید.

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 26 مهر 1399 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 3305

به "قسمت بعدی Dragon Age نشانه ای از پیشرفت ندارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قسمت بعدی Dragon Age نشانه ای از پیشرفت ندارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید