قانون های عجیب و غریب کشورهای دیگر که بهتر است آن ها را بدانید

به گزارش دور زمین، وقتی که از کشورهای دیگر دیدن می‌کنید، برای این که از شرمساری، پرداخت جریمه و حتی زندان اجتناب کنید، بهتر است این مطلب را بخوانید. از قوانین ناشی از نگرانی‌های جدی در مورد ایمنی و سلامت گرفته تا قانون‌های قدیمی مسخره که به سختی با عقل جور در می‌آیند.

قانون های عجیب و غریب کشورهای دیگر که بهتر است آن ها را بدانید

علاوه بر جمع کردن وسایل سفر مانند یک حرفه‌ای، مطمئن بودن از به روز بودن تاریخ پاسپورت و دانستن جاهایی که حتما باید ببینید (آن هم قبل از رسیدن به مقصد)، شما همچنین باید مطمئن شوید که طریقه‌هایی که قانون های یک کشور بر روی سفرتان تاثیر می‌گذارند را می‌دانید.

ایتالیا

به کبوترهای میدان St. Mark در ونیز غذا ندهید. اگر چند سالی هست که در ونیز نبوده‌اید، این قانون ممکن است برای شما کمی شوکه کننده باشد و ما حسابی ناراحت می‌شویم ببینیم شما برای این که تلاش کرده‌اید به کبوترهایی نمادینی که در این میدان جمع شده‌اند غذا بدهید جریمه شوید. در حالی که این قانون ممکن است خیلی سخت و بیرحمانه به نظر آید (و شما ممکن است در آخرین باری که در این میدان بوده‌اید، خاطراتی شیرین با این دوستان پردار که روی سرتان می‌نشستند داشته باشید)، اما ریشه در نگرانی در مورد اثرهای تاریخی و ساختمان‌های قدیمی دارد. این شهر فوق‌العاده، نه تنها در محاصره جذر و مد اقیانوسی است که در حال فرسایش شالوده ساختمان‌هاست، بلکه چنگال‌ها و فضولات کبوترها در حال نابودن کردن و محو کردن سنگ های قدیمی و زیبای این شهر است.

در رم آواز نخوانید و نرقصید. چی؟ در واقع این قانون در مورد گروه های سه نفره یا بیشتر صدق می‌کند و البته شاهدی بر به اجرا در آمدن آن وجود ندارد. ولی با این حال اگر با چند تن از دوستانتان هوس کردید در خیابان‌های Eternal City، صحنه‌ای از Mamma Mia! را باز آفرینی کنید بهتر است اول از پادوی هتل درخواست کنید مجوز این کار را برایتان بگیرد.

داخل فواره Trevi نپرید (داخل هیچ کدام از فواره های شهر رم نپرید). تابستان گذشته چند نفر به خاطر آب تنی در یکی از فواره های مهم شهر خبر ساز شدند. ولی به آب زدن در هر یک از فواره‌های شهر رم ریسک جریمه شدن را به همراه دارد. (ما ترجیح می‌دهیم به این قانون با این عنوان فکر کنیم: احمق نباشید!)

در هیچ کدام از دیدنی تاریخی رم بستنی (جلاتو) نخورید. آدم های بی تربیتی که غذا ریخته‌اند، بستنی آب شده روی زمین چکانده‌اند، آشغال ریخته‌اند و به طور کلی گنجینه های سنگی و مرمی رم را در معرض خطر قرار داده اند، لذت خوردن خوراکی در زمان بازدید را برای ما نابود کرده اند. ما نمی گوییم که این قانون خیلی مورد تایید ماست، ولی اگر قصد خوردن هله هوله دارید، آن را داخل هتل یا دور از مکان های تاریخی بخورید.

آلمان

در اتوبان بنزین تان تمام نشود. قانون اصلی در واقع راننده‌ها را از توقف در اتوبان‌هایی که برای سرعت‌های بالا شهرت افسانه‌ای دارند منع می‌کند. برای جلوگیری از جریمه شدن، مطمئن شوید که قبل از به جاده زدن باکتان پر باشد.

یونان

در مکان‌های باستانی کفش پاشنه بلند نپوشید. مقدار تاثیری که تنها یک جفت از این کفش‌های تق تق کننده بر سنگ‌ها و مرمرهای باستانی می گذارد قابل توجه است؛ حال این تاثیر را در تعداد بیشماری از بازدید کننده در طول دهه ها ضرب کنید و آن وقت است که مکانی مانند آکروپولیس یک مشکل بزرگ خواهد داشت و یک دلیل دیگر برای به همراه داشتن کفش های راحتی برای وقتی که از این مکان ها دیدن می کنید.

سنگاپور

آدامس نجوید. وانمود کنید که به مدرسه برگشته اید. آدامس مجاز نیست.

باید سیفون توالت عمومی را بکشید. خب... البته که می کشیم.

پرتغال

در پرتغال، در اقیانوس ادرار نکنید. ایییشش! و این نکته قابل ذکر است که ما هیچ ایده ای نداریم که چگونه این قانون را به اجرا در می‌آورند.

بریتانیا

تمبر پستی با تصویر ملکه را سر و ته نچسبانید. البته، شاید یک ندای بازیگوش در درونتان شما را به انجام این کار تشویق کند، اما اگر در حال گوش کردن به این ندای درونی گیر افتادید، ممکن است جریمه شوید.

کانادا

با بیشتر از 25 پنی پولی را پرداخت نکنید. شما هم حتما آن شخصی که جلوی صف در استار باکس ایستاده و تلاش می‌کند با پول خرد و سکه حسابش را پرداخت کند و تا ابد شمارش طول می‌کشد را می‌شناسید؟ خب کانادایی ها این کار را غیر قانونی کرده‌اند.

تایلند

به پادشاه یا اعضای خانواده سلطنتی توهین نکنید. این شامل پا گذاشتن بر روی پول تایلند که عکس پادشاه روی آن است هم می‌شود. حتی خارجی‌ها برای این کار به زندان افتاده‌اند. بنابراین این بار که در تور تایلند بودید، مراقبت باشید پایتان را کجا می‌گذارید.

دانمارک

ماسک به صورت نزنید. قابل توجه آمریکایی ها: ماسک‌های هالووین و جنگ ستارگان را داخل منزل رها کنید، وقتی از دانمارک دیدن می‌کنید.

انتشار: 8 آبان 1400 بروزرسانی: 8 آبان 1400 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 2776

به "قانون های عجیب و غریب کشورهای دیگر که بهتر است آن ها را بدانید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قانون های عجیب و غریب کشورهای دیگر که بهتر است آن ها را بدانید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید