آشنایی با فستیوال های کانادا

به گزارش دور زمین، کانادا در دنیا به علت فرهنگ متنوع و آداب و رسوم های مختلفش شناخته شده است. جشن و جشنواره های مشهور و دنیای در کانادا برگزار می گردد. از جشنواره های موسیقی راک گرفته تا رویدادهای فرهنگی، بازدیدنمایندگان خارجی از سراسر دنیا را به خود جلب می نماید. برخی از بزرگترین کارناوال های دنیا در کانادا برگزار می گردد و به همین دلیل است که می گویند هر شخصی باید حداقل یک بار در زندگیش قبل از مرگ به کانادا سفر کند.تعطیلات، فستیوال ها و جشن های کانادا به طور کلی به دو قسمت تقسیم می شوند: دسته اول تعطیلات رسمی و قانونی است که کار کردن در این روز ها اختیاری است و کسانیکه دراین روز کار می نمایند، باید دستمزد بالاتری نسبت به روزها معمول داشته باشند. دسته دوم، تعطیلاتی مربوط به جشن ها و روزهای خاص که قبلا قانونی بوده اند و در این روزها بانک ها و ادارات دولتی، ممکن است تعطیل باشند.

آشنایی با فستیوال های کانادا

بیشتر فستیوال های کانادا در فصل تابستان برگزار می شوند و فقط تعداد کمی از آن ها در باقی فصل های سال برگزار می شوند و علت آن هم سردی هوا در فصل های دیگر سال است. 

فستیوال اوشیگا مونترال (آگوست)

یکی از بزرگترین جشنواره های موسیقی دنیا فستیوال اوشیگا کانادا است. جشنواره موسیقی یک جشنواره چند روزه است که در شش مرحله مختلف برگزار می گردد. اوشیگا صحنه های اجرای مختلفی در فضای باز پارک Jean-Drapeau در جزیره Sainte-Hélène’s مونترال دارد. این جشنواره، سال گذشته 120،000 دوستدار موسیقی را از آمریکای شمالی و اروپا به خود جلب می نماید. اوشیگا که یک جشن بزرگ اختصاص داده شده به موسیقی و هنرهای تجسمی است، هدف خود را کشف استعدادهای در حال ظهور محلی و ملی قرار داده است و به آنها این فرصت را می دهد که در کنار بزرگترین هنرمندان بین المللی از جمله: Coldplay، The Killers، Iggy & The Stooges، Sonic Youth، The Roots، Rufus Wainwright، Arcade Fire، Weezer و Eminem قرار گیرند.

جشن نور | ونکوور | جولای،آگوست Celebration of Light

اولین فستیوال کانادا که آن را معرفی میکنیم فستیوال نور ونکوور است. این فستیوال کانادایی هر ساله پذیرای بیش از 1.4 میلیون بازدید نماینده از سواحل خلیج انگلیس است. تا زمانی که این جشنواره را تجربه ننموده اید، آتش بازی واقعی را ندیده اید! فستیوال نور کانادا تنها مختص آتش بازی نیست، موسیقی زنده، پایکوبی و پایکوبی، غذا و نوشیدنی هم از برنامه های این فستیوال با شکوه است. فستیوال نور ونکور (Vancouver Celebration of Light) بزرگ ترین جشن آتش بازی در دنیا است که هر تابستان برگزار می گردد. این فستیوال در سه شب (در انتهای جولای) در ونکوور برگزار می گردد. زمان تقریبی برگزاری این فستیوال 25 و 29 جولای و 1 آگوست است.

فستیوال آتش بازی L’International des Feux Loto-Québec، مونترال، (ژوئن / ژوئیه)

معتبرترین و بزرگترین جشنواره آتش بازی در دنیا فستیوال آتش بازی L’International des Feux Loto-Québec است. این فستیوال کانادایی هر ساله میزبان 3 میلیون تماشاگر است که تقریباً 6000 آتش بازی در هر نمایش را مشاهده می نمایند. هر تابستان، هشت یا نه شرکت فراوری مواد شیمیایی از کشورهای مختلف یک نمایش 30 دقیقه ای موسیقی و آتش بازی را ارائه می دهند و بروی جوایز طلا، نقره و برنز رقابت می نمایند.

فستیوال جاز مونترال | ژوئن جولای Montreal Jazz Festival

این کارناوال، بهشتی برای دوستداران جاز و اهالی موسیقی است. فستیوال جاز مونترال، بزرگ ترین فستیوال جاز در دنیا است و در لیست گینس نیز به ثبت رسیده است. این یک فستیوال موزیکال ده روزه است و در شهر مونترال، استان کبک برگزار می گردد. فستیوال جاز مونترال بیش از 20 صحنه و یا بیشتر برای میزبانی از اجرانمایندگان و نوازندگان سراسر دنیا در نظر گرفته شده است. تعداد حضار شرکت نماینده در این فستیوال به میلیون ها نفر نیز می رسد. در این فستیوال صدها کنسرت جاز آزاد برای مردم محلی و گردشگران برگزار می گردد. بیش از هفتصد تا هشتصد کنسرت در طی این 10 روز در ماه های ژوئن یا جولای اجرا می گردد.

فستیوال وینترلود در اتاوا و کبک (فوریه) Winterlude

فستیوال وینترلود یکی از مهمترین برنامه های گردشگری اتاوا است که سالانه صدها هزار بازدید نماینده را جذب می نماید. وینترلود یک فستیوال سه هفته ای زمستانی است که معمولا هر سال در اولین هفته فوریه در شهر اتوا شروع می گردد. همه برنامه های فستیوال ونترلود به یخ، ورزش های یخی، هنر یخی و البته موزیک های شاد مربوط می گردد. اگر در زمان برگزاری این فستیوال به کانادا سفر کردید، حتما اسکی روی یخ را در روی کانال ریدو امتحان کنید و یکی از متفاوت ترین تجربه های زندگیتان را کسب کنید، چراکه این کانال بزرگترین پیست اسکی روی یخ دنیا است و مثالش را در هیچ جای دیگر دنیا نمی توانید پیدا کنید.

در فستیوال وینترلود می توانید انواع مجسمه های یخی را ببینید و در رویدادهای مختلف موسیقی شرکت کنید. البته فرزندانتان هم می توانند در برنامه های تفریحی مخصوص بچه ها شرکت نمایند و همه اعضای خانواده می توانید از پیر تا جوان در کنار هم اوقات خوبی را سپری کنید. کانادایی ها حتی در دمای زیر صفر درجه و بارش زیاد برف هم جشن می گیرند و فستیوال های زمستانه ی خود را برگزار می نمایند

فستیوال سوارکاری کَلگَری (The Calgary Stampede)

یکی از بزرگ ترین فستیوال های کانادا و بزرگ ترین فستیوالِ فضای باز در دنیا، فستیوال سوارکاری کَلگَری (The Calgary Stampede) است. این فستیوال هر سال بیش از یک میلیون نفر را به شهر کَلگَری می کشاند. نمایش سوارکاری کَلگَری هرسال در ماه جولای به مدت 10 روز برگزار می گردد. شهر زیبای کَلگَری دارای مردمی میهمان نواز و تنوع فرهنگی زیادی است. اگر به مدت یک ساعت به طرف خارج از شهر رانندگی کنید، به مکان های محبوبی چون کوه های راکی (Canadian Rockies)، بَنف (Banff) و جاسپر (Jasper) می رسید که فعالیت های سرگرم نماینده ی زیادی در انتظار شماست.

فستیوال بین المللی فیلم تورنتو

یکی از فستیوال های مهم بین المللی فیلم در دنیا، فستیوال بین المللی فیلم تورنتو است که سالانه بیش از. این فستیوال در کنار فستیوال معروف کن و ساندنس به عنوان یکی از مهمترین رویدادهای فرهنگی دنیا واقع شده است. فیلم های کلاسیک و بسیار محبوبی مانند هتل رواندا و زیبای آمریکایی برای اولین بار در این فستیوال به نمایش در آمده اند. فستیوال فیلم تورنتو هر سال در سپتامبر و با حضور ستاره های مشهور سینمای دنیا برگزار می گردد. فستیوال بین المللی فیلم تورنتو به نقطه شروع فصل جوایز نیز معروفیت دارد چرا که بعد از شرکت در این جشنواره بسیاری از فیلم ها در رقابت های جوایز اسکار و گلدن نیز شرکت می نمایند.

جشن روز ملی کانادا | جولای (Canada Day Celebrations)

جشن روز ملی کانادا (Canada Day Celebrations) از جمله جشن های مورد علاقه بسیاری از افراد کانادایی است زیرا روز ملی کشور کانادا (روز تولد کانادا به عنوان یک کشور) را جشن می گیرد. این فستیوال در سطح ملی برگزار می گردد ولی افرادی که در جستجوی جشنی بی نظیر هستند، شرکت در این فستیوال (در اوتاوا) گزینه ای مناسب است. این جشن در روز ملی کانادا (1 جولای) برگزار می گردد.

جشنواره کمدی در مونترال (Comedy Festival)

فستیوال کمدی مونترال از محبوب ترین فستیوال ها بین مردم است. این فستیوال مردم را تنها برای تفریح و تفریح دور هم جمع می نماید. برگزاری استند آپ های مختلف و ایجاد فضای پر از شور و خنده در این فستیوال آنرا از تمام فستیوالهای این کشور متفاوت نموده است و هر ساله جمعیت شرکت نماینده در این فستیوال بیشتر می گردد. فستیوال کمدی از سال 1983 شروع به فعالیت نموده است و امروزه از معروف ترین فستیوال های کمدی دنیا به شمار می رود که کمدین های زیادی در آن شرکت می نمایند و تلویزیون های مختلفی آن را پوشش می دهند.

فستیوال فولکلور ادمونتون (Edmonton Folk Festival)

فستیوال فولکلور ادمونتون 1980 به عنوان یک فستیوال کوچک شروع شد اما امروزه یکی از معروف ترین فستیوال های دنیا به شمار میرود. این فستیوال هر سال در ماه آگوست با شور و نشاط فراوان برگزار می گردد و از ارزان ترین و ارزانترین بلیط های فستیوال را به خود اختصاص داده است. فستیوال فولکلور ادمونتون فرصت خوبی است تا به پارک ملی جاسپر نیز سری بزنید و از کوه های راکی بازدید کنید. بسیاری از گردشگران بعد از شرکت کردن در فستیوال با سفری 2 ساعته از طبیعت زیبای کانادا نیز لذت میبرند.

انتشار: 17 آبان 1400 بروزرسانی: 17 آبان 1400 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 4613

به "آشنایی با فستیوال های کانادا" امتیاز دهید

2 کاربر به "آشنایی با فستیوال های کانادا" امتیاز داده اند | 4.5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با فستیوال های کانادا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید