فراخوان تولید کودهای زیستی و ماندگار منتشر شد

به گزارش دور زمین، به گزارش خبرنگاران به نقل از معاونت علمی و فناوری، استفاده از کود و آفت کش های زیستی یکی از حلقه های اولیه تحقق کشاورزی پایدار و تامین غذای سالم است. تولید این نوع کودها به کمک شرکت های دانش بنیان و خلاق بیشتر می شود.

فراخوان تولید کودهای زیستی و ماندگار منتشر شد

برای تحقق این موضوع، فراخوان حمایت از طرح های زیست فناورانه در حوزه کود و آفت کش منتشر شده است تا دستیابی به کشاورزی سالم و تامین امنیت غذایی مردم با کمک ایده های نوآورانه و فناورانه شتاب گیرد. ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با همکاری دبیرخانه فناوری های نوین کشاورزی اقدام به جذب طرح های نوآورانه و کاربردی در این حوزه کرده اند.

طرح های زیستی پیشنهادی برای تولید بار اول، توسعه مقیاس، توسعه بازار و طرح های با قابلیت کاهش وابستگی یا افزایش صادرات در زمینه های توسعه تولید کودها و آفت کش های زیستی، بیوشیمیایی و شیمیایی و بهبود کارایی و افزایش ماندگاری کودها و آفت کش ها مورد حمایت قرار می گیرد.

از دیگر اولویت های حمایتی این فراخوان می توان به تولید ترکیبات هیومیک، اسیدهای آمینه، بیوجار، عصاره جلبک و غیره و تولید کودهای بیوکمپوست اشاره کرد. این طرح ها باید آمادگی حضور در بازار را داشته باشند. همچنین وجود زیرساخت تولید یا امکان همکاری با سایر شرکت های تولیدی، بهره برداری از فناوری های تازه و کارآمد در توسعه محصول و امکان اخذ مجوزات لازم برای طرح ها ضروری است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 30 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 30 اردیبهشت 1401 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 5355

به "فراخوان تولید کودهای زیستی و ماندگار منتشر شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فراخوان تولید کودهای زیستی و ماندگار منتشر شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید