غول های کارت های اعتباری چین

به گزارش دور زمین، دسترسی شرکت‌های بین‌المللی به بازار یک کشور فرصتی بزرگ برای آن شرکت‌ها ایجاد می‌کند. حضور کلان شرکت‌های مالی خارجی در بازار چین برای سال‌ها محدود بوده است؛ اما با وضع قوانین جدید در این کشور این وضع تغییر خواهد کرد. ویزا و مستر کارت اولین‌های این صف هستند.

غول های کارت های اعتباری چین

چین بازار خود را به روی شرکت‌های خدمات مالی خارجی باز کرد. از این پس این شرکت‌ها می‌توانند تحت شرایط خاصی در این بازار فعالیت کنند. شرکت‌هایی نظیر ویزا و مستر کارت به بازار کارت‌های بانکی چین به ارزش 55 تریلیون یوان دسترسی خواهند داشت.

ویزا و مستر کارت، این دو غول کارت‌های اعتباری و نقدی ده‌ها سال است که به دنبال دسترسی به بازار چین هستند. بانک خلق چین طی خبری اعلام کرد: حجم معاملات کارتی این بازار در سال 2015 به 55 تریلیون یوان رسیده است (چیزی حدود 48 درصد از کل مصرف جامعه). بخش اعظم این بازار در اختیار شرکت UnionPay است.

بر طبق قوانینی که بانک مرکزی و کمیسیون تنظیم مقررات بانکداری چین وضع کرده‌اند، شرکت‌های متقاضی می‌بایست 1 میلیارد یوان (152.2 میلیون دلار) سرمایه را در یک شرکت محلی ثبت کنند. به علاوه این شرکت‌ها باید استانداردهای امنیتی و امنیت سایبری چین را بپذیرند و یک نمایندگی محلی نیز برای خود در نظر بگیرند. این قوانین یک سال بعد از این که کابینه چین اعلام کرد شرکت‌های خارجی می‌توانند در بازار کارت اعتباری این کشور فعالیت کنند، وضع شد.

بانک مرکزی چین بعد از انتشار قوانین اعلام کرد که در آینده شرکت‌کنندگان متنوعی را در بازار کارت بانکی چین خواهیم دید و همه این شرکت‌ها در شرایطی منصفانه و تحت قوانینی یکسان به رقابت می‌پردازند. این بانک همچنین اعلام کرد شرکت‌هایی که صلاحیت آن‌ها تائید شده است می‌توانند برای دریافت کارت بانکی اقدام کنند. این شرکت‌ها می‌بایست استانداردهایی را که برای شرکت‌های داخلی در نظر گرفته شده است را رعایت کنند. به علاوه سرمایه‌گذاران خارجی بعد از عبور از فیلترهای امنیتی می‌توانند برای دریافت کارت اتاق پایاپای اقدام کنند. بعد از این که شرکت درخواست خود را ثبت کرد بانک مرکزی 90 روز برای صدور تأییدیه فرصت دارد. شرکت‌هایی که درخواست آن‌ها تائید می‌شود به مدت یک سال می‌توانند در این بازار فعالیت کنند.

ویزا در بیانیه‌ای اعلام کرد ما در حال بررسی قوانین جدید هستیم و بی‌صبرانه منتظر ثبت رسمی درخواست خود هستیم تا هرچه زودتر مورد بررسی قرار گیرد. سخنگوی مستر کارت نیز طی ایمیلی حضور در این بازار را گامی حیاتی دانست و گفت ما برای همکاری با بانک‌های محلی، مصرف‌کنندگان، تجار و دولت چین آماده هستیم. در همین زمینه سخنگوی UnionPay نیز اعلام کرد این شرکت تابع قوانین است و در فضایی منصفانه و قانونی با دیگر شرکت‌ها به رقابت خواهد پرداخت.

انتشار: 23 آبان 1400 بروزرسانی: 23 آبان 1400 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 2865

به "غول های کارت های اعتباری چین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "غول های کارت های اعتباری چین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید