شورای کارآمد و واقع گرا می تواند مسیر توسعه را تسهیل کند

به گزارش دور زمین، به گزارش خبرنگاران، اعضای شورای اسلامی شهر اردکان در دیدار با نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی ضمن ارائه گزارش عملکرد یکساله درخصوص مسائل شهری و برنامه های آتی مصاحبه کردند.

شورای کارآمد و واقع گرا می تواند مسیر توسعه را تسهیل کند

نماینده مردم اردکان در این دیدار گفت: نهاد مردمی شورا علاوه بر دارا بودن اهمیت و صندلی در مدیریت شهری، بعنوان تجلی مردمسالاری مطرح است که منتخبان مردم نیز باید بتوانند با کوشش و برنامه ریزی جمعی و ارجحیت منافع شهر بر تفکرات فردی، اعتماد مردم را پاس بدارند.

محمدرضا تابش توضیح داد: همیشه از منظر صندلی حقیقی و حقوقی، برای شورای شهر حرمت قائل بوده ام و هیچگاه نیز در اختیارات قانونی آن دخالتی نداشته ام و معتقدم شورای کارآمد و واقع گرا، می تواند مسیر توسعه را تسهیل و تصمیمات مدیران ارشد شهرستان را قوت بیشتری بخشد.

وی با تاکید بر تمرکز شورا به وظایف قانونی و اولویت های مدیریت شهری در زمینه های عمرانی، خدماتی و رفاهی عنوان داشت: هنر اعضای شورای شهر باید این باشد که راهی برای برطرف دغدغه های مردم پیدا نمایند و این طور نباشد که فقط طرح مسائل گردد و نهایتا نه تنها مسئله ای حل نگردد بلکه شهر وارد چالش های جدیدی گردد.

نماینده مردم اردکان همچنین با اشاره به پتانسیل های مادی و معنوی شهرستان گفت: اردکان از گذشته تا کنون، دارای مفاخر و نیروی انسانی فرهیخته بوده و موقعیت جغرافیایی و منابع خدادادی و توسعه روزافزون اقتصادی شهرستان نیز بسیار چشمگیر است. باید کوشش کنیم تا با تعامل و تکیه بر این ظرفیت های عظیم، بتوانیم شهرستان را در همه زمینه ها به پویایی و پیشرفت برسانیم.

تابش تاکید نمود: دیدگاه مسئولان شهرستان باید بر این اصل راسخ باشد که زنجیره افتخارات اردکان در کشور تکمیل گردد و در فرآیند جهانی شدن گام بردارد.

محمدرضا تابش در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به مسائل مهم شهرستان، ضمن تاکید بر هماهنگی برای پیشبرد امور، خواهان تشکیل هسته های کارشناسی برای حل برخی چالش ها شد و بهره گیری از تخصص و تجربه مردم در این امر را ضروری دانست.

در این دیدار نیز شهردار، رئیس و اعضای شورای شهر اردکان نقطه نظرات خود پیرامون موضوعات شهری را مطرح کردند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 26 دی 1397 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 878

به "شورای کارآمد و واقع گرا می تواند مسیر توسعه را تسهیل کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شورای کارآمد و واقع گرا می تواند مسیر توسعه را تسهیل کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید