شرکت های دانش بنیان با چالش های زیادی روبرو هستند

به گزارش دور زمین، رئیس پارک علم و فناوری خراسان جنوبی گفت: زیرساخت های پارک علم و فناوری برای استقرار شرکت های دانش بنیان بسیار ضعیف است.

شرکت های دانش بنیان با چالش های زیادی روبرو هستند

به گزارش ایسنا، محمدعلی ناصری در جلسه بازنگری سند توسعه اشتغال استان با موضوع شرکت ها و اقتصادهای دانش بنیان، اظهار کرد: پارک علم و فناوری خراسان جنوبی به لحاظ داشتن شرکت ها نسبت به جمعیت و اقتصاد استان از وضعیت خوبی برخوردار است.

وی اعلام کرد: پارک علم و فناوری به راحتی می تواند تعداد شرکت های خود را به 500 شرکت برساند و شغل های بسیاری را فراوری کند، اما متاسفانه در این زمینه با چالش هایی روبرو است.

رئیس پارک علم و فناوری خراسان جنوبی با بیان اینکه از جمله این چالش ها بحث صدور مجوزها است که مقررات دست و پاگیری دارد، توضیح داد: چالش دیگری که وجود دارد در رابطه با زیرساخت های پارک علم و فناوری است که برای استقرار شرکت های دانش بنیان بسیار ضعیف است.

ناصری گفت: در شهرستان بیرجند 160 شرکت دانش بنیان در حال فعالیت هستند که 50 شرکت در پارک علم و فناوری مستقرند.

وی اعلام کرد: در حال حاضر هفت شرکت دانش بنیان در شهرستان قاین، سه شرکت طبس و دو شرکت در فردوس مشغول فعالیت هستند، اما متاسفانه به علت فضای محدودی که در پارک علم و فناوری وجود دارد، برای استقرار شرکت های دانش بنیان دچار مشکل هستیم.

رئیس پارک علم و فناوری خراسان جنوبی ادامه داد: تمام حمایت های قانونی از شرکت های دانش بنیان منوط به تامین زیرساخت ها است و اگر شرکت ها در پارک استقرار نداشته باشند، تسهیلات در اختیار آن ها قرار نمی گیرد.

ناصری خواهان تامین مکان برای استقرار شرکت های دانش بنیان توسط دستگاه های اجرایی شد و اعلام کرد: در این صورت این شرکت ها خواهند توانست از تسهیلات برخوردار شوند.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 9 شهریور 1398 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 1908

به "شرکت های دانش بنیان با چالش های زیادی روبرو هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شرکت های دانش بنیان با چالش های زیادی روبرو هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید