سیستم پرواز فضایی ناسا آزمایش دیگری را با موفقیت پشت سر گذاشت

به گزارش دور زمین، ناسا اخیرا آزمایش مخزن هیدروژن مایع موشک غول آسای سیستم پرواز فضایی(SLS) خود را با موفقیت انجام داده است.

سیستم پرواز فضایی ناسا آزمایش دیگری را با موفقیت پشت سر گذاشت

به گزارش خبرنگاران، سیستم پرتاب فضایی ناسا که به عنوان بخشی از پروژه آرتمیس برای ارسال فضانوردان به ماه و پایان مریخ از سال 2024 استفاده می گردد اخیرا یک آزمایش مهم دیگر را با موفقیت پشت سر گذاشته است. اخیرا جیم برایدنستاین(Jim Bridenstine) رئیس ناسا ویدئویی را در حساب کاربری خود در توئیتر منتشر کرد که نشان می دهد آزمایش مخزن هیدروژن مایع سیستم پرتاب فضایی با موفقیت صورت گرفته است.

هنگامی که سیستم پرتاب فضایی به بهره برداری برسد می تواند فضاپیمای سرنشین دار اوریون 27 تنی را به مدار انتقال دهد و همچنین می تواند فضاپیماهایی با وزن 130 تن(معادل 22 فیل) را در مدار نزدیک زمین قرار دهد. این موشک که بلندترین موشکی است که تاکنون ساخته شده است ، 212 فوت (64.6176 متر) طول دارد که برابر با یک ساختمان 20 طبقه است.

جیم برایدنستاین(Jim Bridenstine) مسؤول سازمان ملی هوا و فضا(ناسا) طی کنفرانسی درباره سیستم پرتاب فضایی ناسا گفت: ما در دستیابی به مأموریت آرتمیس و ارسال نخستین فضانورد زن و سپس یک مرد به قطب جنوب ماه در سال 2024 شگفت زده هستیم و تاکنون پیشرفت های قابل توجهی در این زمینه نموده ایم.

پس از تکامل سیستم پرتاب فضایی ناسا این سیستم قادر به ارسال بیش از 45 تن(99،000 پوند) مواد به فضای عمیق خواهد بود.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 7 بهمن 1398 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 2258

به "سیستم پرواز فضایی ناسا آزمایش دیگری را با موفقیت پشت سر گذاشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سیستم پرواز فضایی ناسا آزمایش دیگری را با موفقیت پشت سر گذاشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید