سیزده شهروند کانادایی در چین بازداشت گردیده اند

به گزارش دور زمین، کانادا می گوید، از زمان دستگیری مدیر مالی کمپانی ارتباطاتی هوآوی در ونکوور به اتهام دور زدن تحریم های امریکا علیه ایران، 13 شهروند کانادایی در چین بازداشت گردیده اند.

سیزده شهروند کانادایی در چین بازداشت گردیده اند

به گزارش خبرنگاران، به نقل از خبرگزاری رویترز، در بیانیه دولت کانادا آمده، دست کم هشت تن از این 13 تن از آن موقع آزاد گردیده اند.

پیش از این بیانیه، بازداشت تنها سه شهروند کانادایی به صورت علنی اعلام گردیده بود.

تنش های دیپلماتیک میان کانادا و چین از زمان دستگیر منگ وانژو، مدیر مالی کمپانی هوآوی در اول دسامبر 2018 افزایش یافته است.

دولت کانادا چندین بار گفته که به نظر نمی رسد ارتباطی میان دستگیری مدیر مالی هواوی و بازداشت شهروندانش در چین وجود داشته باشد اما دپیلمات های غربی مستقر در پکن و دیپلمات های سابق کانادایی گفته اند که این یک اقدام متقابل و تلافی جویانه است.

منگ با قرار وثیقه 7.4 میلیون دلاری 11 دسامبر 2018 آزاد شد و حالا در یکی از دو منزل چند میلیون دلاری اش در ونکوور ساکن است و با حکم استردادش به آمریکا دست و پنجه نرم می نماید. همچنین او باید یک سنسور بپوشد و از ساعت 23 تا 6 صبح در خانه بماند.

13 شهروند کانادایی بازداشتی شامل مایکل کورینگ، مایکل اسپاوور و سارا مک ایور هستند.

مک ایور یک معلم است که آزاد گردیده و به کانادا بازگشته است. کورینگ و اسپاوور همچنان در بازداشت هستند. مقام های کنسولگری کانادا یک بار در اواسط دسامبر 2018 با آنها ملاقات داشتند.

بر اساس گزارش مقام های کانادایی، در مجموع، حدود 200 کانادایی با اتهامات مختلف در چین بازداشت هستند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 20 دی 1397 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 844

به "سیزده شهروند کانادایی در چین بازداشت گردیده اند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سیزده شهروند کانادایی در چین بازداشت گردیده اند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید