سکوت گل محمدی جنجالی شکست ؛ لیستم پر شد! ، سرنوشت عزت اللهی، آل کثیر، کریم باقری و ... ، چرا نباید مهاجم پنج میلیون دلاری بخرم؟ ، کمال حق دارد

به گزارش دور زمین، سرمربی پرسپولیس در اظهاراتی جنجالی از قوانین و مقررات نقل و انتقالاتی انتقاد و بعلاوه در خصوص فهرست خروج سرخپوشان صحبت کرد.

سکوت گل محمدی جنجالی شکست ؛ لیستم پر شد! ، سرنوشت عزت اللهی، آل کثیر، کریم باقری و ... ، چرا نباید مهاجم پنج میلیون دلاری بخرم؟ ، کمال حق دارد

به گزارش خبرنگاران، یحیی گل محمدی سرمربی تیم پرسپولیس در حاشیه تمرین امروز سرخپوشان برای اولین بار در فصل جاری با خبرنگاران مصاحبه کرد و در یک مصاحبه ایستاده به سوالات آنها پاسخ داد. مهمترین اظهارات گل محمدی به نقل از ورزش سه در زیر آمده است:

* ما از 6 روز پیش تمریناتمان را آغاز کردیم و امروز ششمین روز آغاز تمریناتمان است. شش جلسه تمرین کردیم و دو جلسه هم کارهای وزنه انجام دادیم و فردا هم آخرین روز ما در تهران است و بعد می رویم اردوی ترکیه. البته باید امروز می رفتیم اما به خاطر ناهماهنگی ها، اردوی دو هفته ای ما، تبدیل به اردوی هشت روزه شد. یک میزان آغاز تمرینات ما به خاطر برخی مسائل دیر شد اما خداراشکر آغاز کردیم و بچه ها هم یکی یکی اضافه می شوند و هنوز تا رسیدن به شکل کلی تیم فکر کنم زمان بیشتری ببرد. کارمان را با جدیت بیشتری ادامه می دهیم.

* ببینید من یک شرح کلی بدهم، ریشه تمام این مسائل در بحث علی بیرانوند یا عدم آغاز تمرینات، بحث مالی است که در باشگاه زیاد بوده و هست. این ریشه تمام مسائل است. ما اگر به موقع پول بچه ها و علی را می دادیم، این مسائل پیش نمی آمد. در هر صورت کوشش باشگاه زیاد بود که این مسائل برطرف گردد. می دانیم باشگاه دچار مسائل زیادی است و در آوردن پول برای باشگاه ما یک میزان سخت است. امیدوار هستیم در هر صورت روند خوبی داشته باشیم و امیدوارم هرچه سریع تر مسائل برطرف گردد.

* ما 6 بازیکن را از دست دادیم و از جمعمان جدا شدند که جا دارد از زحمات آنها در طول فصل برای کسب قهرمانی تشکر کنم. به هر حال شرایط و ذات فوتبال این مسائل را هم به همراه دارد. امیدوارم هرچه زودتر تیممان شکل بگیرد و تمرینات بیشتری داشته باشیم و خصوصا در بحث های تاکتیکی شکل تیمی را زود به دست بیاوریم. فکر کنم 12 - 10 روزی را از دست دادیم و با یک ماه پیش فصل برویم سراغ بازی هایی که داریم.

جذب سعید عزت اللهی و...؟

* ما الان با گرفتن سرلک 19 بازیکنمان پر شده است. سال جاری سال عجیب غریبی است برای بستن تیم چون سهمیه زیر 25 ساله را برداشتند و ما سه بازیکنی که در این سهمیه داشتیم به فهرست بزرگسالان منتقل شدند و کارمان را خیلی سخت کرد. از آن طرف 20 بازیکن بزرگسال را تبدیل به 19 بازیکن کردند. این کار را برای باشگاه سخت کرد و واقعا نمی دانم چه جور بگویم. ببینید یک قوانینی وضع شده که باید با وکلا و حقوقی ها بنشینی و ببینی که چیست. خیلی از بندها مبهم است و قابل درک نیست. نیت این اتفاقات را نمی دانم ... ما الان حساب کردیم باتوجه به اینکه سهمیه زیر 25 سال را برداشتند، 40 بازیکن از لیگ برتر کاهش خواهد یافت و آنها مجبورند به لیگ یک بروند یا بیرون بنشینند. درکش برای من سخت است که آیا این شرایط موجب پیشرفت می گردد؟ از آن طرف کسی هم در این مورد صحبت کند، خیلی زود واکنش نشان می دهند. هرکسی در این مورد صحبت می نماید، دنبال پیشرفت برای فوتبال است. من از مسئولان درخواست دارم که یک تجدید نظر در قوانین داشته باشند چون ما در آسیا هستیم.

* شاهد هستید که تیم های عربی چه هزینه هایی می نمایند، چه بازیکنانی را جذب می نمایند. من از مدیران باشگاه ها می خواهم که مطالبه گر باشند. مثلاً می گویم من مربی به یک مهاجم شش دانگ نیاز داریم که قیمت گرانی دارد. باشگاه باید بتواند برود آن را خریداری کند تا من استفاده کنم، این شرایط حرفه ای گری است. حالا 2 میلیون، 3 میلیون یا 5 میلیون است! باید سعی کنیم عایدی باشگاه ها زیاد گردد. باید اصل موضوع که عایدیزایی باشگاه ها است محقق گردد. به خصوص حق پخش مسابقات. آقای تاج و دیگر آقایانی که تصمیم گیرنده در این فوتبال هستند و مدیران باشگاه ها همه باید تصمیم خوب بگیرند و یک هدف خوب داشته باشند و عایدیزایی باشگاه ها بیشتر باشد تا بتوانیم در آسیا حرفی برای گفتن داشته باشیم. ما می رویم و می رویم تا به یک سدی می خوریم، برمی گردیم. این واقعاً کار را سخت می نماید. چه ایرادی دارد فوتبال ما هم در پی بازیکنان چند میلیون دلاری برود، چه ایرادی دارد؟

* اگر دنبال کیفیت هستیم و در پی این هستیم که در آسیا حرفی برای گفتن داشته باشیم برای تقویت باشگاه ها باید مسائل عایدیزایی شان حل گردد. همواره اصل را رها نموده ایم و چسبیده ایم به اینکه فهرست این تعداد باشد، فلان و بهمان باشد، آقا اصل موضوع جای دیگر است! اصل موضوع این است که سعی کنیم فوتبال مان حرفه ای تر باشد. از بخش دولتی خارج گردد و به سمت بخش خصوصی برود این مسیری است که باید برویم. همواره اول فصل راجع به این مسائل صحبت می کنیم. اما متأسفانه اقدامات عملی انجام نمی گردد و کار را برای باشگاه ها، مربیان و مدیران سخت می نماید.

جذب مهاجم خارجی؟

* من گفتم 19 بازیکن بزرگسال داریم، دیگر جای برای گرفتن بازیکن نداریم. باید برویم و بالا و پایین کنیم و یک نفر را از فهرست خارج کنیم. الان کار خیلی سخت شده است صحبت هایی که الان کردم به خاطر همین مسائل بود.

* اینکه بخواهیم با سیستم سه دفاعه بازی کنیم قطعاً منتفی است ما به جز این بازیکنانی که گفتید فرشاد فرجی را هم داریم. چهار بازیکن خوب در خط دفاعی داریم. بازی های آسیایی، لیگ و جام حذفی را در پیش داریم. شرایط خیلی سخت است. ممکن است هر چهار روز پنج روز یک بازی داشته باشیم. به خاطر فشردگی مسابقات ممکن است حتی به بازیکنان جوان مان هم نیاز پیدا کنیم. مدافعان ما همگی کیفیت خوبی دارند و از اینکه چنین بازیکنانی در خط دفاعی داریم خشنود هستم. هر کدام آنها که آماده تر باشند یا به سیستم تیم بخورند از آنها استفاده می کنیم. فرقی نمی نماید همه تیم هدفش یکی است و آن هم رسیدن به موفقیت است و در این راه سخت و سخت قطعاً باید به همدیگر یاری کنیم. فرقی نمی نماید کدام بازیکن بازی می نماید یا نه. بازیکنان این فرصت را دارند که خودشان را نشان بدهند و برای تیم مثمر ثمر باشند.

ناراحتی طرفداران از بیرانوند؟

* من ریشه مسائل را گفتم اگر آن مسائل نبود قطعاً این اتفاقات هم رخ نمی داد. اینها را باید درست کنیم. دوم اینکه اتفاقی که رخ داد را تأیید نمی کنم. اتفاق خوبی برای باشگاه ما نبود اما در هر صورت باید مسائل بازیکنان را هم بشینیم و ببینیم چه مسائلی داشتند و دارند و در جهت برطرف مسائل قدم برداریم. اینکه یک بازیکن چنین اتفاقی برایش رقم خورد و ما ببخشیم و یا نبخشیم چیزی نیست که الان مورد بحث مان باشد. خودتان می دانید بیرانوند یکی از ارکان قهرمانی در فصل گذشته بود. به جز سال گذشته سال های خوبی را هم برای پرسپولیس و طرفداران ساخت، قطعاً او برای ما فراموش نمی گردد و او یک مهره ارزشمند است و مسائل به وجود آمده را خوب درک می نماید. راه قهرمانی را طرفداران به ما نشان می دهند این را همواره گفته ام، با بخشش، حمایت ها و هدایت های شان؛ همواره این راه را به ما نشان داده اند و از تک تک آنها تشکر می کنیم. همه ما یک هدف بزرگ داریم آن رسیدن به موفقیت های بیشتر است.

دلخوری کمال کامیابی نیا؟

* من به کمال حق می دهم. در فوتبال حرفه ای ممکن است این اتفاقات رخ بدهد. زحمات زیادی برای تیم کشید خودم هیچ وقت فراموش نمی کنم. او با مصدومیت های زیادی روبه رو بود به خصوص کتف و آشیلش و در خیلی از بازی ها با درد بازی می کرد. فقط می توانم از طرف خودم از او تشکر کنم. همه ما یک جورهایی به این بازیکنان مدیون هستیم به خصوص کمال و برایش آرزوی موفقیت دارم. نوع جدایی اش از پرسپولیس هم در این شرایط سخت جابجایی رخ داد. به هر حال باشگاه هم مشاور فرهنگی و اجرایی دارد آنها باید پیگیر باشند و یک برنامه و بازی خوب در مناسبات خوبی برای او تهیه نمایند و بتوانیم از شرمندگی او دربیاییم. گلایه هایش به حق بوده است. من هم از او تشکر می کنم به خاطر سال های خوبی که برای پرسپولیس و طرفداران ساخت.

* قطعاً من و بازیکنان درخواست بازگشت کریم باقری را داریم. همه ما دل مان برایش تنگ شده است. تصور پرسپولیس بدون کریم برای شخص من واقعاً سخت است. امیدوارم هرچه زودتر برگردد و باشگاه هم پیگیر کارش باشد. کریم بازیکن بزرگی برای باشگاه بوده و هم مربی بزرگی؛ حضورش در کنار ما باعث قوت قلب است. شخصاً امیدوارم که مسائل کریم باقری برطرف گردد.

* * جدایی عیسی آل کثیر؟ ؛ خبر ندارم. پریشب من با او صحبت های زیادی داشتم. یکسری مسائل داشت برای امضا کردن قرارداد، نمی دانم چه اتفاقی افتاد اما من از او خواستم که در تیم بماند و با مسئولان باشگاه صحبت های بیشتری داشته باشد. از آخرین اتفاقات بی خبرم. او در فهرست 19 نفره ما بود از همان اول، من بدانم تصمیم دارد که بماند اتفاقاتی رقم می زنم که او برگردد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 20 تیر 1402 بروزرسانی: 20 تیر 1402 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 5976

به "سکوت گل محمدی جنجالی شکست ؛ لیستم پر شد! ، سرنوشت عزت اللهی، آل کثیر، کریم باقری و ... ، چرا نباید مهاجم پنج میلیون دلاری بخرم؟ ، کمال حق دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سکوت گل محمدی جنجالی شکست ؛ لیستم پر شد! ، سرنوشت عزت اللهی، آل کثیر، کریم باقری و ... ، چرا نباید مهاجم پنج میلیون دلاری بخرم؟ ، کمال حق دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید