چطور سفری ارزان به آفریقای جنوبی داشته باشیم

به گزارش دور زمین، با وجود گشت‌های سافاری، کوهستان‌ها، مناطق طبیعی و بی‌پایان خط ساحلی و البته شهرهایی مانند کیپ تاون، این سرزمین مکان جادویی است، جایی که هیچ مسافری از سفر به آن بدون کوله‌باری از خاطرات شیرین بر نمی‌گردد. اگر کوله‌پشتی‌گرد هستید این سرزمین مکانی عالی برای شما خواهد بود چرا که امکان رفتن به یک تور ارزان آفریقای جنوبی به هیچ عنوان کار سختی نیست. فعالیت‌های ماجراجویانه بسیاری وجود دارند که می‌توانند در تمام مدت سفرتان شما را مشغول نگه دارند. درست است، کشور بی‌نقصی نیست اما تاریخی غنی، طبیعتی زیبا و فرهنگی بین‌المللی دارد که باعث شده مسافرانی از سراسر جهان به اینجا بیایند. قیمت تور آفریقای جنوبی هم در این جذابیت بی‌تاثیر نیست؛ بیشتر هم می‌شود چرا که در ادامه می‌خواهیم راه‌هایی برای صرفه‌جویی در هزینه‌های سفرتان را هم به شما معرفی کنیم.

چطور سفری ارزان به آفریقای جنوبی داشته باشیم

قیمت هتل در آفریقای جنوبی

مانند هر کشور دیگری ارزان‌ترین گزینه‌های اقامتی خوابگاه‌ها با اتاق‌های مشترک هستند. اقامت در یک خوابگاه و در یک اتاق 10 تا 20 تخته حدود 120 تا 150 رند برای هر شب هزینه خواهد داشت. برای اتاق‌هایی با 4 تا 8 تخت، این رقم بین 250 تا 300 رند است. کسانی که دوست دارند قیمت تور آفریقای جنوبی برایشان در پایین‌ترین مقدار تمام شود و در عین حال فضایی خصوصی داشته باشند می‌توانند در اتاق‌های دو تخته خوابگاه‌ها و با پرداخت 300 تا 450 رند بمانند. وای‌فای رایگان تقریبا در تمامی خوابگاه‌ها ارائه می‌شود و بسیاری از آنها صبحانه رایگان هم دارند. اگر دوست دارید در یک هتل اقامت کنید و همچنان یک تور ارزان آفریقای جنوبی داشته باشید، هتل‌های ارزان قیمت گزینه‌های پیش رویتان خواهند بود. قیمت این هتل‌ها برای یک اتاق دو تخته در شهرهای بزرگ 750 تا 1200 رند است. در مناطق روستایی و دورافتاده‌تر این قیمت‌ها پایین‌تر هم می‌آیند. برای اقامت در یک هتل با صبحانه رایگان انتظار پرداخت شبی 900 رند را داشته باشید. در وبسایت‌هایی مانند بوکینگ شما می‌توانید علاوه بر دیدن قیمت‌ها، نظرات و رتبه‌بندی‌ها را هم بررسی کرده و انتخاب‌های بهتری داشته باشید. اجاره آپارتمان از طریق وبسایت فوق مشهور Airbnb گزینه دیگرتان برای داشتن سفری ارزان و اقامت در محیطی راحت است. Airbnb در تمام کشور در دسترس است اما در شهرهای بزرگ شما گزینه‌های خیلی بیشتری برای اجاره دارید. قیمت‌ها برای آپارتمان‌های مشترک از حدود 300 رند برای هر شب شروع می‌شوند. یک خانه یا آپارتمان را به صورت کاملا دربستی می‌توانید با پرداخت 800 رند اجاره کنید. البته این حداقل قیمت است و قیمت متوسط به 1800 رند نزدیک‌تر است. برای آنهایی که با چادر سفر می‌کنند زمین‌های چادر زدن در همه جای کشور پیدا می‌شوند؛ انتظار پرداخت 90 تا 400 رند برای هر شب بسته به امکانات و موقعیت کمپ را داشته باشید.

قیمت غذا در تور آفریقای جنوبی

رستوران‌ها در آفریقای جنوبی فوق‌العاده ارزان هستند؛ یک وعده غذا در ناندوز یا یکی دیگر از رستوران‌های زنجیره‌ای فست فود حدود 50 رند برای هر نفر هزینه خواهد داشت. در رستوران‌های بهتر یک وعده 3 بخشی شامل نوشیدنی حدود 225 رند هزینه دارد. با پرداخت 9 رند می‌توانید یک بطری آب تهیه کنید. کسانی که می‌خواهند قیمت تور آفریقای جنوبی خود را تا حد امکان پایین بیاورند یک گزینه جایگزین هم دارند و آن خرید خواربار و پخت و پز برای خودشان است. اگر خوابگاه محل اقامت‌تان یا آپارتمانی که اجاره کرده‌اید یخچال و امکانات پخت و پز داشته باشد این کار برای‌تان راحت خواهد بود. خواربار یک هفته برای یک نفر را می‌توانید با پرداخت 500 رند تهیه کنید. اگر می‌خواهید یک تور ارزان آفریقای جنوبی داشته باشید از خرید اقلام گران مانند مرغ، گوشت و پنیر خودداری کنید.

هزینه حمل و نقل در تور آفریقای جنوبی

شرکت‌های گری‌هاوند و باز باسز قابل‌اعتمادترین خدمات حمل و نقل عمومی را ارائه می‌دهند و برای کسانی که به دنبال یک تور ارزان آفریقای جنوبی هستند گزینه‌های خوبی به شمار می‌روند. قیمت‌هایشان برای جابه‌جایی بین نقاط مختلف کشور از 25 تا 700 رند متغیر است. برای مثال کرایه اتوبوس از کیپ تاون به ژوهانسبورگ حدود 500 رند است. قطارها به نسبت مقصدهای کمتری را پوشش می‌دهند اما به مراتب راحت‌تر و ایمن‌تر از اتوبوس‌ها هستند. قیمت بلیت برای یک کابین درجه یک با تخت برای خوابیدن بسته به میزان مسافت حدود 200 تا 300 رند است. یکی از بهترین راه‌ها برای گشت و گذار در این سرزمین کرایه اتومبیل است، کاری که بر خلاف بسیاری از کشورهای دنیا، در اینجا قیمت تور آفریقای جنوبی شما را بالا نمی‌برد. شما می‌توانید با مبلغ ناچیز 260 رند برای هر روز یک اتومبیل کوچک کرایه کنید. این مبلغ شامل بیمه و هزینه پس دادن اتومبیل در یک شهر دیگر هم می‌شود. در داخل شهرهای بزرگ سیستم حمل و نقل عمومی در دسترس است، البته این سیستم بدنام، فوق‌العاده غیر قابل اطمینان است. در واقع توصیه نمی‌کنیم در داخل شهرها از ون‌ها یا اتوبوس‌ها استفاده کنید. اگر در یک شهر بزرگ مانند کیپ تاون یا ژوهانسبورگ می‌خواهید داخل شهر بگردید توصیه می‌کنیم اپلیکیشن اوبر را نصب کرده و به جای تاکسی از آن استفاده کنید.

هزینه فعالیت‌های تفریحی در تور آفریقای جنوبی

در این سرزمین تعداد زیادی فعالیت تفریحی عالی مانند کوهنوردی و طبیعت‌گردی وجود دارند که مسافران مشتاق داشتن یک تور ارزان آفریقای جنوبی را حسابی خوشحال خواهند کرد چرا که عملا رایگان هستند. ورودی به حفاظتگاه‌های طبیعی معمولا از 100 تا 300 رند برای هر نفر هزینه دارند. گشت سافاری از آن دست تفریحاتی است که به هیچ عنوان نباید در این سفر از دست داد، با این حال اگر تعداد زیادی از این گشت‌ها را انتخاب کنید قیمت تور آفریقای جنوبی شما بالا خواهد رفت، چرا که یک تور یک روزه (بسته به کارهایی که می‌خواهید در طول گشت انجام دهید) می‌تواند از 400 تا 2000 رند هزینه داشته باشد. قایق‌سواری در آب‌های خروشان حداقل 550 رند هزینه خواهد داشت؛ قیمت‌ها بسته به این که چه مسافتی را جلو بروید متغیر خواهند بود، چرا که تورهای چند روزه هم در دسترس هستند. غواصی حدود 1900 رند هزینه دارد. در تمام این موارد برای این که تضمین کنید کمترین هزینه‌ها را پرداخت خواهید کرد توصیه می‌کنیم رزروهای خود را از هتل و یا مهمانخانه‌تان انجام دهید.

توصیه‌هایی برای داشتن یک تور ارزان آفریقای جنوبی

برای داشتن یک تور ارزان آفریقای جنوبی چادر بزنید. بیشتر مهمانخانه‌ها حیاطی دارند که به مسافران اجازه می‌دهند در آن چادر بزنند. هزینه‌اش خیلی کمتر از گرفتن اتاق است و  شما همچنان به امکانات مهمانخانه مانند سرویس بهداشتی و آشپزخانه دسترسی دارید. یکی از راه‌های خوب برای کم کردن قیمت تور آفریقای جنوبی خوابیدن در قطار است. قطارهای Shosholoza Meyl شهرهای ژوهانسبورگ، کیپ تاون، دوربان، پورت الیزابت، لندن شرقی و موسینا را به هم متصل می‌کنند. مسافران می‌توانند در کابین‌های کلاس توریستی سفر کرده و شب را در قطار بخوابند، به این صورت یک شب از هزینه هتل را صرفه‌جویی کرده‌اند. قیمت‌ها بسته به جایی که می‌روید متفاوت خواهند بود اما بلیت رفتن از کیپ تاون به ژوهانسبورگ حدود 700 رند قیمت دارد.

اجاره ماشین در این سفر راهی عالی برای گشت و گذار در کشور و همچنین داخل شهرها است، چرا که اتوبوس‌ها خیلی آهسته هستند. قیمت کرایه اتومبیل بسته به نوع وسیله متفاوت خواهد بود اما می‌تواند تا 260 رند برای هر روز هم پایین باشد. غذا پختن برای خودتان می‌تواند کمک بزرگی برای داشتن یک تور ارزان آفریقای جنوبی باشد. خواروبار مورد نیازتان را از سوپرمارکت‌هایی مانند پیک اند پی یا چکرز تهیه کرده و در خوابگاه یا آپارتمان‌تان برای خودتان غذا تهیه کنید. این کار می‌تواند به مقدار قابل توجهی هزینه‌ها و در نتیجه قیمت تور آفریقای جنوبی شما را کاهش دهد. اوبر به مراتب ارزان‌تر از تاکسی است و بهترین راه برای گشت و گذار داخل شهرها، اگر دوست ندارید منتظر اتوبوس‌ها بمانید. اوبر اشتراکی به شما اجازه می‌دهد در یک مسیر با شخص دیگری همسفر شده و قیمت‌های حتی پایین‌تری پرداخت کنید. در حال حاضر اوبر در ژوهانسبورگ، پرتوریا و کیپ تاون در دسترس است. می‌توانید با کد jlx6v برای اولین سفرتان 15 دلار تخفیف بگیرید.

انتشار: 1 آذر 1400 بروزرسانی: 1 آذر 1400 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 4338

به "چطور سفری ارزان به آفریقای جنوبی داشته باشیم" امتیاز دهید

2 کاربر به "چطور سفری ارزان به آفریقای جنوبی داشته باشیم" امتیاز داده اند | 4.5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چطور سفری ارزان به آفریقای جنوبی داشته باشیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید