سایه زمستان بر سر نوروز مازندران، هشدار نارنجی هواشناسی برای روزهای پایانی هفته

به گزارش دور زمین، خبرنگاران/مازندران معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی مازندران ضمن پیش بینی آخرین شرایط جوی استان در ایام نوروز، از شروع فعالیت سامانه سرد بارشی در روزهای پایانی هفته نخست سال 1401 و صدور هشدار سطح نارنجی هواشناسی اطلاع داد.

سایه زمستان بر سر نوروز مازندران، هشدار نارنجی هواشناسی برای روزهای پایانی هفته

احمد اسدی در گفت وگو با خبرنگاران از هشدار سطح نارنجی هواشناسی در مازندران اطلاع داد و در توصیف سامانه بارشی اظهار کرد: شروع فعالیت سامانه سرد بارشی از روز پنجشنبه 4 فروردین تا روز آدینه 5 فروردین 1401 و منطقه اثر آن ارتفاعات استان به ویژه منطقه ها مرکزی و غربی مازندران خواهد بود.

معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی استان مازندران با اشاره به نوع مخاطره این سامانه بارشی گفت: وزش باد شدید و رگبار باران و برف برای این 2 روز در ارتفاعات پیش بینی می گردد.

اسدی با اشاره تاثیرات این سامانه بارشی گفت: کولاک برف، ریزش سنگ، پدیده مه، کاهش دید و اختلال در تردد جاده ها و محورهای کوهستانی، ایجاد روان آب و احتمال سیلاب از پیامدهای این سامانه بارشی خواهد بود.

معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی در توصیه ای گفت: به همراه داشتن تجهیزات زمستانی، احتیاط در تردد جاده ای، عدم صعود کوهنوردان به ارتفاعات و عدم توقف در حاشیه رودخانه ها و مسیل ها برای مسافران و هم استانی ها لازم است.

آخرین پیش بینی شرایط جوی مازندران

وی در ادامه با اشاره به پیش بینی وضع هوای مازندران اظهار کرد: بر اساس تجزیه و تحلیل آخرین نقشه های پیـش یابی هواشناسی، شرایط جوی استان روز پنج شنبه 1401/1/4 در منطقه ها ساحلی و جلگه ای، نیمه ابری و از اواخر روز ابری به ویژه در نیمه غربی استان با بارش پراکنده و وزش باد همراه خواهد بود.

اسدی افزود: روز آدینه 1401/1/5 شرایط هوا در منطقه ها ساحلی و جلگه ای، نیمه ابری تا ابری همراه با بارش پراکنده و وزش باد و همراه با کاهش دما پیش بینی می گردد.

معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی مازندران درباره پیش بینی آسمان مازندران در روز شنبه 1401/1/6 و یکشنبه 1401/1/7 گفت: شرایط جوی در نخستین روزهای هفته دوم نوروز، نیمه ابری تا ابری همراه با بارش پراکنده و وزش باد و در ارتفاعات گاهی مه آلود همراه با کاهش دما پیش بینی می گردد.

وی ادامه داد: روز دوشنبه 8 فروردین نیز شرایط جوی استان نیمه ابری تا ابری همراه با بارش پراکنده و در ارتفاعات مه آلود با بارش برف و باران و وزش باد خواهد بود اما از اواخر روز و در هنگام شب با کاهش ناپایداری و ابر پیش بینی می گردد.

معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی مازندران اظهار کرد: روز سه شنبه 9 فروردین 1401 آسمان استان صاف تا نیمه ابری همراه با افزایش نسبی دما پیش بینی می گردد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 25 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 25 اردیبهشت 1401 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 4942

به "سایه زمستان بر سر نوروز مازندران، هشدار نارنجی هواشناسی برای روزهای پایانی هفته" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سایه زمستان بر سر نوروز مازندران، هشدار نارنجی هواشناسی برای روزهای پایانی هفته"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید