سامسونگ شاید سال جاری از اولین گوشی رول شونده رونمایی کند

به گزارش دور زمین، یکی از افشاگران مشهور اعلام نموده که سامسونگ سال جاری در کنار رونمایی از مدل تازه گلکسی زد فلیپ و زد فولد، از یک گوشی رول شونده هم رونمایی خواهد نمود. بر اساس گزارش های منتشر شده، گوشی های گلکسی زد فلیپ 3 و زد فولد 3 در بازارهای مختلف با استقبال گسترده ای روبرو شده اند و این شرکت میخواهد در سال 2022 بیش از 10 میلیون گوشی تاشو را به دست کاربران برساند.

سامسونگ شاید سال جاری از اولین گوشی رول شونده رونمایی کند

گفته می گردد تازهترین گوشی های تاشوی سامسونگ از نام های مستعار B4، Q4 و N4 بهره می برد. مدل های B4 و Q4 همان نسل های بعدی زد فولد 3 و زد فلیپ 3 هستند ولی در این میان مدل N4 یک گوشی کاملا تازه است. یکی از مشهورترین افشاگران دنیا که با نام کاربری Ice universe در توییتر فعالیت دارد مدعی شده که این گوشی تازه در نیمه دوم سال 2022 معرفی می گردد. او می گوید که سامسونگ برای آن نام مستعار Diamond (الماس) را انتخاب نموده و از نمایشگر رول شونده بهره می برد. راس یانگ، یکی دیگر از افشاگران مشهور، در واکنش به این شایعه نوشته که طبق آخرین اطلاعاتی که در دست دارد، سامسونگ عرضه این گوشی را به سال دیگری موکول نموده است ولی با این حال صحت و سقم این شایعه تازه را به وسیله منابع مطلع پیگیری خواهد نمود.

در حال حاضر هیچ شرکتی نتوانسته گوشی رول شونده را راهی بازار کند ولی در این زمینه چندین گوشی کانسپت یا مفهومی فراوری شده است. به عنوان مثال می توانیم به گوشی مفهومی اوپو X اشاره کنیم که از نمایشگر رول شونده مبتنی بر موتور بهره می برد و به لطف همین مکانیسم، نمایشگر آن کوچک و بزرگ می گردد. بعد از معرفی این گوشی مفهومی، منابع مختلف از احتمال عرضه آن در آینده نزدیک خبر دادند اما هنوز چنین اتفاقی نیفتاده است. سامسونگ هم در سال 2021 از یک نمایشگر رول شونده رونمایی کرد ولی هیچ تاریخ مشخصی برای عرضه گوشی مبتنی بر این فناوری ارائه نشد. اپل هم از جمله شرکت هایی است که این ایده را مورد آنالیز قرار داده و در همین زمینه می توانیم به پتنتی اشاره کنیم که در سال 2020 از طرف اپل ثبت شده است.

با وجود اینکه گوشی های تاشو هنوز به طور گسترده راهی بازارهای مختلف نشده اند، اما در هر صورت شرکت ها در حال آنالیز ایده های تازهی به همین دلیل هستند. یکی از مهم ترین مسائل گوشی های تاشو بحث چین خوردگی نمایشگر بود که اخیرا اوپو و آنر توانسته اند چنین مسئله ای را تا حد زیادی رفع نمایند. علاوه بر این دوام پایین این گوشی ها هم نگرانی مهمی برای کاربران محسوب می گردد ولی در همین زمینه باید به ضد آب بودن بدنه تازهترین گوشی های تاشو سامسونگ اشاره کنیم. این یعنی در زمینه دوم بدنه هم پیشرفت قابل توجهی به دست آمده است.

اگر فکر می کنید ساخت گوشی های تاشو کار بسیار سختی است، باید بگوییم که فراوری گوشی های رول شونده از آن هم پیچیده تر است. این نوع گوشی ها قرار است محدودیت های گوشی های تاشو را کنار بزنند. با گوشی های رول شونده دیگر نیازی به نمایشگر ثانویه ندارید و یک گوشی معمولی می تواند به یک نوع تبلت تبدیل گردد. ال جی قبل از اینکه از بازار موبایل خارج گردد، قصد داشت اولین گوشی رول شونده را راهی بازار کند ولی هیچوقت این گوشی به دست کاربران نرسید. همانطور که گفتیم ساخت این نوع گوشی ها بسیار پیجیده و سخت است و از طرف دیگر احتمالا بدنه آن ها نسبت به گوشی های تاشو دوام کمتری دارند.

روی هم رفته به نظر می رسد فروش بالای زد فولد 3 و زد فلیپ 3 به مدیران سامسونگ این اعتمادبه نفس را داده که اولین گوشی رول شونده را زودتر از حد انتظار راهی بازار نمایند. اگر این گوشی رول شونده در سال 2022 راهی بازار گردد، احتمالا رقبایی مانند اوپو هم احتمالا سرعت توسعه گوشی های رول شونده خود را بیشتر می نمایند تا از این رقابت عقب نمانند. به نظر شما گوشی های رول شونده مورد استقبال گسترده ای قرار می گیرند؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با ما و دیگران در میان بگذارید.

منبع: MacRumors

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 27 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 27 اردیبهشت 1401 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 5137

به "سامسونگ شاید سال جاری از اولین گوشی رول شونده رونمایی کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سامسونگ شاید سال جاری از اولین گوشی رول شونده رونمایی کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید