ساخت 620 هزار مسکن در استان تهران کلید خورد

به گزارش دور زمین، خبرگزاری خبرنگاران-استاندار تهران با اشاره به اجرایی شدن طرح نهضت ملی مسکن خاطرنشان کرد: در قالب این طرح 620 هزار واحد مسکونی در این استان ساخته خواهد شد.

ساخت 620 هزار مسکن در استان تهران کلید خورد

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران، محسن منصوری روز دوشنبه در جلسه شورای مسکن استان تهران که در محل استانداری برگزار گردید گفت: در قالب نهضت ملی مسکن و جهش فراوری مسکن سهم استان تهران ساخت 155 هزار واحد مسکن در هر سال است که در چهار سال ساخت 620 هزار واحد برای استان در نظر گرفته شده است.

وی گفت: جلسات شورای مسکن به صورت مستمر برگزار می گردد و در گام اول تامین زمین و اراضی اجرا شده و فرایند تغییر کاربری در حال اجرا می باشد؛ در این راستا 11 هزار هکتار یعنی یک و نیم برابر احتیاج استان زمین پیش بینی شده است.

استاندار تهران ادامه داد: فرآیند تامین زمین خوب پیش رفته است و در تامین خدمات نیز دستگاه خدمات رسان اعلام آمادگی نموده اند تا زمین هایی معرفی گردد که تأمین خدمات آن ها به سهولت انجام گردد؛ بعلاوه شهرداری های استان نیز درگیر موضوع شده اند.

به گفته وی؛ ظرفیت بخش خصوصی نیز به کار گرفته می گردد، به این صورت که زمین به وسیله دولت تامین می گردد، بخش خصوصی آماده سازی و ارائه خدمات را به عهده دارد و ما به ازای آن زمین تحویل می گیرد یا خدمات را از محل منابع دولتی جبران می کنیم.

استاندار تهران با اشاره به لزوم هماهنگی دستگاه ها و تشکیل ستادهای شهرستان ها گفت: 700 هزار نفر ثبت نام اولیه داشتند، منتها در هنگام پالایش ریزش داشته و به حدود 200 هزار نفر رسیده و ممکن است با آنالیز بیشتر این تعداد کمتر گردد؛ البته هنوز ثبت نام انجام می گردد و آمار دقیق معین نیست.

وی گفت: از وزارت راه و شهرسازی و دستگاه های دخیل تقاضا داریم تا در شاخص های ثبت نام بازنگری صورت گیرد تا مردم بتوانند طبق احتیاجشان از این مسکن استفاده نمایند.

استاندار تهران در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در زمینه اختصاص تسهیلات و منابع در بافت فرسوده هیچ محدودیتی نداریم و اولویت اصلاح بافت فرسوده است؛ چرا که در بافت فرسوده خدمات آماده است؛ لذا بهسازی و نوسازی در بافت های فرسوده اولویت دارد.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 28 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 28 اردیبهشت 1401 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 5190

به "ساخت 620 هزار مسکن در استان تهران کلید خورد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ساخت 620 هزار مسکن در استان تهران کلید خورد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید