ساخت 50 درصد مدارس کشور به همت خیران، احداث 200 مدرسه زلزله زده

به گزارش دور زمین، به گزارش خبرنگاران، مهراله رخشانی مهر امروز یکشنبه در آیین شروع سال تحصیلی جدید و بهره برداری از 59 مدرسه بازسازی گردیده مناطق زلزله زده استان کرمانشاه گفت: نظام مقدس جمهوری اسلامی به مقوله آموزش نگاه ویژه و خاصی داشت.

ساخت 50 درصد مدارس کشور به همت خیران، احداث 200 مدرسه زلزله زده

وی اضافه کرد:قبل از انقلاب سرانه فضاهای فیزیکی آموزش و پرورش به ازای هر دانش آموز 1.5 مترمربع بود و هم اکنون به 5.2 مترمربع برای هر دانش آموز رسیده که رقم قابل توجهی است.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با اشاره به توجه به آموزش عالی گفت:دانشگاه های مختلفی در سراسر کشور در حال آموزش هستند که در دسترس همگان هستند.

وی با بیان اینکه از ارکان اساسی آموزش حوزه معماری است، گفت: توجه به این حوزه بسیار مهم است و باید به موضوع ساخت مدارس فاخر و مدارس با عمر بالا توجه ویژه کرد و به این سمت برویم.

رخشانی مهر با اشاره به ساخت مدارس مقاوم در کشور توضیح داد: با توجه به اینکه کشور ما یک کشور زلزله خیز است باید مدارس در برابر زلزله کاملا مقاوم باشند.

معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: باید آمادگی لازم را برای مقابله با بحران طبیعی داشته باشیم و مدرسه هم جز سازه هایی با اهمیت بالا است و در زلزله اخیر کرمانشاه شاهد بودیم مدارس به عنوان کانون مقابله با بحران به کارگیری شدند.

وی گفت:مدارسی که در زلزله کرمانشاه تخریب شدند مدارسی بودند که بر اساس آیین نامه ها نبودند و همگی در لیست تخریب و بازسازی قرار داشتند.

رخشانی مهر با اشاره به اینکه هیچ یک از مدارس جدید و نوساز در این زلزله آسیب ندیدند، اضافه کرد: همه مدارسی که در مناطق زلزله زده ساخته می شوند مقاوم و بر اساس آیین نامه ها هستند.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور از ساخت 200 مدرسه توسط خیران در این مناطق اطلاع داد و گفت: 78 مدرسه در مناطق زلزله زده کرمانشاه آسیب دیدند.

وی در خاتمه بیان داشت: 50 درصد مدارس کشور توسط خیران در سال های 96 و 97 ساخته گردیده است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 26 دی 1397 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 874

به "ساخت 50 درصد مدارس کشور به همت خیران، احداث 200 مدرسه زلزله زده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ساخت 50 درصد مدارس کشور به همت خیران، احداث 200 مدرسه زلزله زده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید